Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Firi småprat 💰

Du vet ikke at LDA kommer til å selge aksjer eller hvor mye, det er opp til dem men du skriver de kommer til å gjøre det noe som er tro og ikke fakta.

Lånet er børsmeldt, NBX kan ikke børsmelde at LDA kommer til å selge når de ikke vet hva de gjør.

Du er eier av FIRI og skriver altså disse “fakta” sakene. Det er sjuke geier. Tenk at Firi som selskap prater negativt om konkurrenter på forumet

At NBX har gjort samme lån som Funcom gjorde har gitt dem tilgang til 100 mill. I tillegg har de rike eiere. Dette gjør NBX til en svært trygg investerings platform

Vel, man selger seg ikke ut av ett selskap som går bra med tap gjør man?

Når det gjelder at dere skal hente penger så er det til drift for dere har ikke penger nok til driften. AT du skriver Danmark er jo en del av driften. Om dere ønsker gå inn i resten av verden ja da må dere ha enda mer penger men dette er ikke det samme som at pengene gir dere overskudd, dere ønsker kun kostnadene og vil behøver mer penger med mindre dere klarer å tjene penger noe dere har gjort 1 mnd av 2-3 år.

Får dere ikke inn penger går dere ikke da konkurs?

1 Like

Jo LDA har startet å selge allerede. Det er slik de opererer. Det er bare å lese seg opp på LDA og se andre tilsvarende lån.

Utlånet ble børsmeldt ETTER at jeg og andre tok de opp.

Jeg kjøpte det kryptoselskapet i Norden som gikk best, jeg kunne eid DLTx, NBX eller Arcane. Men Valgte firi fordi jeg fikke mulighet og fordi de ble drevet best. Minuset er at jeg ikke kan gjenfortelle alt som står i aksjonærbrevene fordi de ter klausulert. Men det er ofte positive nyheter.

Funcom og DLTx _( eller forgjengeren) hadde begge dødspirallån. Det knakk aksjekursen og nesten selskapene.

Minuset er at utlåner får låne aksjer for å selge dem i markedet. Slik vi nå ser LDA gjør. Det dreper aksjekursen på sikt. NBX har eiere som er rike, men skal de bidra så vil det bety mer utvanning på eksisterende aksjer. De eierene bidro nettop med et nødlån på 6eller 7 mill ifølge børsmelding etter at pengehentingen til NBX ble avvlyst.

Øystein investerte vel viten i et selskap som hadde vekstplaner, og når han kom inn hadde vi ikke positiv bunnlinje. Vi har strengt tatt aldri hatt det. Hvorfor vi gjør et poeng ut av mars måned er at markedet har jobbet imot oss siden 2022. Hvor mange selskaper i vårt område gikk i pluss i mars? Med 30 ansatte samtidig som vi fortsatt vokser på alle metrikker?

For å skalere så må man ha penger til drift ja, jeg antok det var en selvfølge. Man klarer fint å lage et stort og bra selskap uten å være ute i “verden”, i første omgang så ser vi for oss Norden. I Norge så mener jeg at vi har bevist en god del i de siste 24 månedene om vår modell og teamet som står på hver dag.

Får vi ikke inn penger så må vi minke kostnadene våre og få inn mer penger? Vi kan velge å skalere ned til kun det vi trenger for å drifte videre uten noe videre utvikling, hadde vi gjort det så hadde vi gått i pluss allerede høsten 2022.

10 Likes

https://twitter.com/Marius_Hogevold/status/1651849597126422528?s=20

Regner med Firi selv kommer med offisielle tall snart. Men de har økt jevnt og trutt samtidig som antall Nordmenn som eier krypto har falt.

Er emisjon gjennomført?

1 Like

Hvilken emisjon?

Beklager om jeg har misforstått men trodde Firi skulle hente penger?

1 Like

De nevnte det tidligere iår, men så begynte de å tjene penger.

Kanskje har de hentet penger allerede. Eller kanskje ønsker de å hente penger for å kjøpe skakkjørte selskaper.

Time will show :wink:

Er vel 14 dager siden de gikk ut om noen ville investere og nå husker du ikke det?
Kanskje Firi Thuc kan forklare hvordan det går om de er ferdig eller ikke

Ja de pleier å få masse forespørsler etter at de har kjørt en runde, så denne gang var de ute å spurte. Ryktene sier de ble bombardert med folk som ville være med.

Samtidig endres jo alt når de plutselig tjener penger. og har masse mennesker som vil tegne seg.

Tenker det kommer litt info fra selskapet ganske snart :wink:

Ok, så da investerte ikke du når du ikke vet pris eller noen ting?

Alle som er aksjonærer vet alt de trenger å vite.

Ting tar tid å sette opp, vi bruker ikke meglerhus og håndterer alt av kommunikasjon og papirarbeid selv.

Og nei, vi er ikke ferdig, vi hentet interesse fra markedet, det betydde ikke at emisjonen var i gang :slight_smile:

De tjente penger for å vise at de kan det, foran en emisjon…

Må være digg å kunne kontrollere markedet slik at de kan velge å tjene penger…

Ikke noe galt med å selv bestemme seg for å tjene penger. Det er en styrke.

Men tydeligvis tjener de ikke fett nok, siden de skal foreta en “vekst-emisjon”.

Leser du noen poster oppover her så forklarte @Firi_Thuc det ganske greit.

Når det i tillegg er flere aktører som sliter , så er det greit med ekstra cash om det plutselig kommer gode kjøp.

3 Likes

https://twitter.com/tinfoilthuc/status/1652309697905451011?s=46&t=JFl4-KMAGfIBvUANqfbQkw