Enig med Binance. Men hvorfor Firi, når man får samme eksponeringen i ETF til en billigere penge? De fleste jeg kjenner som kjøper på Firi ville gledelig heller hatt ETF’er på investeringskontoene sine. De mer seriøse traderne søker seg til internasjonale kryptobørser med flere produkter og lavere avgifter.
Det spørs vel hvor ofte man trader. Nå ligger jeg vel på under 5 trades i året så det går fint for meg. Firi er norsk Men har litt på konto hos Binance også.
Fordi firi er størst og best i Norden?
Hvis du er så redd for at firi skal slite så er vel de andre nordiske dødsdømte
Ingen beholder markedsandeler i et globalt marked bare fordi de er størst og best lokalt. Spesielt ikke når de blir utkonkurrert på pris.
Det er jo en påstand, men nå har jo de to siste årene vist noe annet.
Nå fantes ikke ETF for BTC og ETH de to siste årene gjorde de vel.
Det eksisterer ETF’er og ETP her i Europa, det er hverken investeringsklima eller narrativet i denne delen av verden. Og vi har hatt som fokus å kjempe mot globale aktører og ta markedsandeler av det som er fra Norge i de siste 2 årene. Vil påstå at vi har gjort det noen lunde greit.
Man trenger ikke å være enige om hva en amerikansk ETF skal ha noe å si for børser som oss, det kommer markedet til å bevise når ting trappes opp i tiden fremover. Vår data sier at det ikke er samme marked man treffer, vi har over 200K kunder og majoriteten av disse er ikke på børsen.
Hei @Firi_Thuc
Ingen bestrider at dere har gjort det bra. Har selv vært kunde lenge og bidratt til at venner og bekjente får kryptoeksponering via dere. Men dere har også høye avgifter og spread. De som ønsker enkel eksponering vil investere pengene sine der det er billigst. SECs avgjørelse vil på sikt øke både legitimiteten og tilgjengeligheten til ETF-produktene for de eldre generasjonene. Coinbase/Binance har både lavere avgifter/spread og flere produkter for trading/gambling for den yngre garde.
Når kommer det ny investorupdate for aksjonærer? Trodde den kom månedlig.
Er det noe aktuelt å ta Firi på børs etterhvert?
Kvartalsvis nå, ingen offisielle planer om å ta dem på børs.
Har vært litt dum satt inn en del cash i Firi og jeg hadde rett og slett ikke lest meg nok opp på at de ikke kommer på børs. Spørsmål er om det er mulighet og få solgt/tatt det ut på en måte? Jeg vil gjerne flyttet alt til fond. Noen tips?
Har du satt inn cash på Firi eller kjøpt aksjer i Firi?
Hvis du har kjøpt aksjer, så er det et marked for det.
Er det penger du har satt inn på Firi er det bare å ta dem ut.
Hvor mye aksjer har du? og hvilken pris ser du for deg?
Dårlig formulert av meg. Kjøpt akjer ja via Dealflow…
Aksjer ja. 3857 til 13.500
Vil du ha kr 13,50 per aksje?
3,5 kr vel? Fortsatt dyrt
Gjerne haha. Noen bud? Eller noen som vet hvor man kan finne bud?
Q4 update fra Firi på vei til en mailboks nær deg.
Angående folk som vil kjøpe så har Eldjaren ( en stor aksjonær) alltid bud på 2kr om folk vil gå ned dit.
Eldjarn*
Og ja 2kr stående bud for de som vil ta en exit. Merk at det er endel kostnader forbundet med privat salg (kontofører tar en avgift som selger betaler bla.), noe som kan være så mye som 3% av en handel av så få aksjer.