Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fluicell AB (FLUI)

Det svenske biotekselskapet Fluicell AB, med anerkjente BPs som Novartis og Genentech/Roche, samt verdensledende forskningsinstitutter som Rockefeller University på kundelisten, lanserte i november en banebrytende 3D bioprinter kalt «Biopixlar», som forventes å ta markedet innen 3D-bioprintere til et nytt nivå.

Biopixlar har fått stor internasjonal medieoppmerksomhet allerede:

Selskapet har i løpet av høsten ansatt flere personer i marketing/sales og kommer ifølge CEO til å fokusere på salg i 2020. De har allerede to andre produkter i markedet (Biopen og Dynaflow), og de kan vise til gjentagende ordre fra f.eks Genentech i desember (fornyet tre avtaler på Dynaflow).

Produktene brukes også av flere verdensledende forskningsinstitutter, blant annet Rockefeller University. Markedet dekker både pharmaselskapene og akademiske institutter i hele verden. Markedet forventes iflg Mangold å nå USD5mrd i 2024.

Fluicell kom på børs våren 2018 med en kurs på 15SEK og mcap på ca 110mill SEK

Idag er kursen 12,70 (sluttkurs 29.01) og mcap ca 95mill SEK (noe høyere på sikt pga tegningsretter nevnt under).

Det ble gjennomført en liten emisjon (6mill) i desember hvor det også ble tilbudt tegningsretter som kan benyttes i juni 2020). Emisjonskurs var 8kr.

Innsidekjøp fra ledelse og styremedlemmer ble gjort senest i slutten av desember til kurs kr 10, selv om aksjekursen da var på 8-tallet. Idag sluttet den på 12,70kr.

Eneste selskap som dekker Fluicell er Mangold og de hadde target price 26SEK ved notering, og da var Biopixlar kun en prototyp. Nå er produktet ferdig og det ventes oppdatert analyse. Aksjen har gått bratt oppover den siste måneden, men dette er altså godt begrunnet fundamentalt og jeg tror ferden fortsetter oppover, spesielt når det kommer melding om ordre på Biopixlar :rocket::rocket: (men det kan selvsagt kan begge veier, gjør din egen vurdering)

Her er link til presentasjon fra november:

PS1: Det finnes et større selskap fra samme området i Gøteborg som heter Cellink (mcap 4,4mrd), som ikveld gjennomførte en emisjon på ca kr 385mill SEK, blant annet for «strategiske oppkjøp». Cellink driver med det samme som Fluicell, og de har flere produkter ute i markedet, men en «eldre» teknologi en Fluicell bringer på banen. Det spekuleres i om Cellink nå henter mer penger for å kunne sluke Fluicell mens de fortsatt er relativt ukjente og billige. :man_shrugging::star_struck: Det har blitt hevdet på et svensk forum at Cellink var verdt 500-700 millioner når de var på samme stadie som Fluicell er nå.

PS2: Fluicell ble nevnt på trader-chatten for noen dager siden, og det var der jeg plukket det opp og har siden forsøkt å sette meg inn i selskapet. Så takk til den som introduserte caset der! :pray:

PS3: Jeg er ikke fagmann, så har ikke kompetanse til å faktisk vurdere det tekniske/medisinske i Fluicells teknologi, men baserer meg på den informasjonen som selskapet har gitt, samt artikler om Biopixlar i media, hvor det skrives i meget positive ordelag.

5 Likes

Her er eneste analysen jeg har funnet på Fluicell. 1 år gammel https://www.mangold.se/mangoldonline/uploads/insight/Fluicell%202019-01-31.pdf

Som man vil se av analysen var salget i 2019 betydelig under det som var estimert. Forhåpentligvis er det bare utsatt

2 Likes

«Storebror» Cellink fikk inn 377mill SEK med ca 10% rabatt. 250 mill er satt av til «strategiske oppkjøp». Det kan fort være en kobling til Fluicell her… :smirk:

https://www.nordnet.no/market/stocks/16612661-cellink-b

En litt “morsom” ting med denne aksjen er at det har en en børsnotert tegningsopsjon TO1.

Denne opsjonen gir rett til å tegne aksjer i juni i år til 25 % rabatt i forhold volumveid kurs de 10 siste handelsdagene av mai, men kjøpskursen på aksjen skal minimum være 8,5 kr og maksimum 9.9 kr

1 Like

RT 5,50 på tegningsopsjonen nå. Det gir aksjekurs på 15,40 i juni.

Den eneste grunnen til å velge denne fremfor aksjen nå (RT 13,85) er vel gearing-effekten man får ved å kunne kjøpe omtrent 3x så mange tegningsopsjoner i dag kontra aksjer?

Det er jo den mest åpenbare effekten, men man kan jo snu på det å si at du binder opp 1/3 av beløpet og beholder oppsiden. Er jo litt interessant med TO er at det er på kurs 13,5 og oppover er mest interessant å eie denne. I teorien skal skal den fra en aksjeverdi på ca 13,5 og oppover bevege seg like mye som aksjen målt i kroner og ører
Så er det jo et spørsmål om hvor mye man er villig til å prise tidsverdien fram til forfall til

Edit Fjernet oversikt pga formatering

2 Likes

Ja, det var det med å kun binde opp 1/3 jeg mente med gearing. :+1::+1: Absolutt interessant! Og takk for oversikten! :+1::+1:

Det ble en god dag i Fluicell idag også! :rocket::rocket::rocket:

Gremmes over at jeg aldri hører på meg selv. Skulle kjøpt med engang jeg så ledelsen kjøpe aksjer langt over kurs. Jaja

1 Like

Solgte aksjene mine idag og kjøpte tegningsretter i stedet, snitt 5,40,-.

Da blir det trippel eksponering frem mot juni, så nå er det bare å satse på at reprisingen fortsetter! :fire:

Fluicell skyter ny fart nå! :rocket: :rocket:

10% kursøkning opp på 1/3 av hele gårsdagens volum på 35 minutter! Og gårsdagen var topp 3 på volum siste 6 mnd.

2 Likes

Dagens desidert største nettokjøpere er GSI (Goldman Sachs) og MSE (Morgan Stanley), i mens småsparerne i Avanza og Nordnet tar gevinst. :dollar: :dollar:

Jeg tror ikke det er for sent å bli med på en spennende reise her ennå! :crossed_fingers: :airplane:

Ble opp som en hjort og ned som en lort på fredag dette. Ble litt for grådig i TO-en og fikk bare sikret en liten pott

1 Like

Gi denne noen måneder, så skal du nok se at det gir en fin gevinst :wink:

Har sjekket litt rundt antallet TO-er da jeg ikke fikk antallet til å stemme helt. Det er oppgitt at det er ca 3,1 mill TO-er, mens det i emien bare ble gitt ut 640 K.
Etter å sett litt i gamle meldinger ser jeg at det er selskapet selv som sitter på de resterende TO-ene, og at disse er tenkt delt ut til eksisterende aksjonærer gratis. Med ett forfall i juni i år vil denne tildelingen måtte gjøres i løpet av våren. Dvs at 3 aksjer vil gi rett til en TO gratis.
Dette endre dynamikken mellom TO og aksje i fordel til aksjen mener jeg

1 Like

Fluicell fortsetter utvikling av markedskommunikasjon, salg og investor relations. :ok_hand:

Ny bolk på hjemmesiden: https://fluicell.com/investor-relations/faq/

Pressemelding: https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2020/02/03/fluicell-fluicell-utvecklar-sin-webbplats-for-investor-relations.html

Takk for info @zappa66.
Det var egentlig en aksjonærvennlig måte å håndtere emisjonen på.
Synes likevel TO er attraktiv med tanke på den effekten man får på kapitalen, da man kan eksponere seg med 3x.

Med tanke på den kursstigningen som har vært i Fluicell, så synes jeg den holder seg overraskende bra her. :+1: Så er det bare å vente på pressemeldinger om ordre eller annet snacks, og vi får en ny opptur :slight_smile:

Fluicell deltar på BPS2020 i San Diego, California 15.-18.02. :ok_hand:

Fremvisning av bl.a. Biopixlar og foredrag av CSO. Kan nok gi mer oppmerksomhet til Biopixlar og selskapet. :+1::+1:

Noen som følger Fluicell om dagen?

STOCKHOLM (Direkt Studios) Direkt Studios sänder live från Laika Consultings digitala investerarträff. Bolag som medverkar är Fluicell, Leading Edge Materials, Moberg Pharma, Streamify, Nextcell Pharma, Peckas Naturodlingar, Nordic Rice, Imsys och ODI Pharma. Livesändningen startar 13.00 och går att följa via länken nedan: https://youtu.be/FMDAcFyWlcA

Produktionen är ett samarbete mellan Investerarbrevet och Nyhetsbyrån Direkts studioverksamhet, frikopplat från den oberoende nyhetsredaktionen. Uppdragsgivare är bolaget som finansierar produktionen.

1 Like