Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

Sjelden mye aksjer tilgjengelig for short i slike situasjoner. Er jo få aksjer i selskapet nå i forhold til etter emisjonen også (selv den første).
Kursen kommer til å gruses senest så fort aksjene er tilgjenegelig for gjengen som deltok i første emisjon. Jeg tror også det er lurt å selge seg ut så fort som f… og heller bare satse på aksjer i rep emi.

Hvor mange aksjer er tilgjengelige for short tror du? Hvis de har tegnet for 1 mill så må de låne inn 100mil akjser, er bare å glemme. Er vel overkant av 600 mill i hele selskapet før nye kommer ut.

Vel, tror du noen av disse karene er langsiktige? Både Grove og Larsen har sagt i intervjuer at det er en lottokupong de skal prøve å flippe. Tror desverre det er mange som tenker slik - og for all del; det kan jo absolutt være man klarer å doble eller triple pengene; men jeg tviler på det pga. antall spekulanter og mengden aksjer de skal kvitte seg med.

Tviler også på at de kommer til å greie å doble eller triple men tror hovedfokuset for denne gjengen er en rask og grei fortjeneste og ikke en mangedobling (selv om muligheten for det er en longshot også). For mange som deltar i første emisjon er nok bare tanken å utnytte tregheten i markedet til å få kjapp gevinst. Om det er 10% eller 100% er nok ikke så nøye. Men å bli sittende tror jeg ikke er noe de ønsker.

1 Like

– Det er trangt i døren på vei inn. Så da er det viktig å være først ute av døren igjen når aksjene kommer i handel, sier Larsen.

https://www.dn.no/luftfart/flyr/svend-egil-larsen/jan-petter-sissener/traderne-fikk-mye-mindre-enn-de-ba-om-i-flyrs-kapitalinnhenting-sissener-fikk-full-pott/2-1-1352546

“– Og dersom reparasjonsemisjonen blir satt opp riktig, hvor blant annet tegningsrettighetene blir omsettelige, vil den denne gangen bli gjennomført.”

"Dagens kurs på syv øre forklares av at folk nå kjøper aksjer for å få tilgang på tegningsrettigheter, legger Sissener til og viser til følgende regnestykke:

Én aksje kjøpt på Oslo Børs i dag gir rett på anslagsvis tre nye aksjer. For investorer som i dag kjøper én aksje, blir innsatsen syv øre pluss tre øre og vedkommende vil sitte med fire aksjer etter reparasjonsemisjonen for 2,5 øre per stykke."

Hva er det han røyker? 10mrd aksjer mot 636M eksisterende aksjer gir 15-16 aksjer per aksje man eide i går, ikke 3??

Og gikk ikke den fristen ut i går???

Ref børsmelding:

Det er jo rett og slett feil info Sissener kommer med her!

Tror ikke de vil ha noe problemer med å tjene 100-500%, det vises gang på gang at børsen er full av idioter og det vil det nok være denne gangen også…

Ja, problemet her for eksisterende aksjonærer er jo at de 25mrd aksjene kommer før deres 10mrd tegningsretter kan innfris, så resultatet blir at Sissener og gjengen får mulighet til å dumpe først. Hva de velger å gjøre får vi se, men som flere har meldt skal mye ut fra start. Dynamikken blir veldig annerledes i aksjen når det ikke lenger er 50M market cap som handles fram og tilbake mellom småsparere, og det plutselig blir 4mrd market cap hvor proffe eier 99% av aksjene. Nå blir det såpass med emisjoner at uansett hvor dumme fly-småsparerne er vil de ikke ha sjans over tid. De vil bli melket igjen og igjen til det ikke er mer krutt igjen. Kan ikke se for meg at de klarer å holde stand mot 25mrd nye aksjer en gang, og vi snakker 70mrd totalt når alt er i markedet ila. 2023. Blir en spleis her etterhvert, men med dagens kurser er det forventet at fallet til 1 øre går relativt raskt.

Jeg tror dette er siste sang for flyinvestorene. De melkes nå til siste krone. Nytt kjøtt må inn på banen om Flyr skal kunne kjøre hele planen som ventet.

Ikke uenig i at det finnes mange idioter. Er jo bare å se på omsetningen i dag. Hvem med vettet i behold kjøper nå??? Det er nå i hvertfall min mening.
Jeg tror også at selv om det skulle ligge noen idiotkjøpsordre inne når aksjene blir tilgjengelige så vil nok disse bare trykkes ned av et massivt ønske om å selge et gigantisk antall aksjer med gevinst. Så jeg tror ikke gevinsten blir så høy for de.

Fasiten får vi om noen dager :slight_smile:

1 Like

Hadde heller kjøpt krypto(nitt).

FLYR AS: EXTRAORDINARY GENERAL MEETING 16 NOVEMBER 2022 - PROPOSAL FOR NEW BOARD MEMBER

Bare en public service announcement for deg som eventuelt synes Flyr er billig eller hva det måtte være. Om du eier eller skal til å kjøpe Flyr aksjen: 17. november kommer 25mrd aksjer inn i markedet med pris på 0,01kr. Dvs. et garantert fall på 85-90% på to dager. Med andre ord, kjøper man nå blir mesteparten av de pengene borte om to dager.

Men man får jo så mange aksjer for 5k nå…

1 Like

Du får enda flere på torsdag for samme beløp

1 Like

Kanskje de samme som kjøper i Dof, kanskje en sammenslåing der
FlyDo

Neida, spøk til side.
Dof blir nok bra etter full restrukturering eller konkurs.
Flyr har jeg nada tro på.

Hehe, vi kan le av hvor dumme Flyr-aksonærer er, men vil virkelig ikke at vanlige folk skal robbes av finansgutta igjen på torsdag, så langt det kan unngås i hvert fall.

1 Like

Tenker at så lenge man kjøper, med info som er tilgjengelig kan man takke seg selv for tap.

Dette skjer gang på gang, så det burde ringe en bjelle etterhvert.

2 Likes

De som har et ønske om å selge Flyr-aksjen har nok allerede gjort det. Derfor kan det lett komme et rally her, selv om tiden begynner å bli knapp

EDIT
Har ingen posisjon i FLYR

Det er deres feil og ansvar, helt klart. Derfor de sitter med tapet. Men jo fler som skjønner hva emisjoner er, jo mindre kan selskaper og bankene utnytte dette for sine håpløse selskaper som skal leve på å overraske aksjonærene med emisjoner over natta. De må gå tilbake til den lange modellen med omsettbare tegningsretter som gir aksjonærene et valg om å delta.

1 Like

Lykke til kjære zappa, sånne tanker har halvert mang en aksjesparekonto opp igjennom.