Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

Ser at Flyr satser på børnotering 1.mars. Spetalen, Fredly, Sissner og Nordea har stilt med 164 mNOK, de skal totalt hente 600mNOK. Start for tegning idag, og avsluttning på fredag.

Kilder: e24.no, dn.no

Noen som vet hvordan man kan få tak i prospektet? Ligger det på nett noe sted?

Books covered

Du kan høre med Sparebank 1 Markets

Minimumstegning 100 k Eur

Litt mer enn jeg tenkte å prøve meg med. Men jeg er jo amatør også. Mulig man kan få den billig når Spetalen løper.

Får nok ikke for 100k Eur, men det er det som er minimumstegning man må kunne hoste opp hvis det blir 100 % tildeling.

Hvis books er coverd. Så er vel denne egentlig i boks? I denne emisjonen er det vel ikke så mye “prutingsrom” da det er et nytt selskap. Ikke urimlig at de som er inne og har laget planer, satset 50mNok osv får verdsatt sin del til 150mNOK.

Fastpris på kr 5 her, så ingen pruting (prising ved bokbygging)
Covered betyr at de har fått dekket hele emisjonen. De fortsetter å motta tegning, så her blir det avkorting i tildelingen. Med den oppmerksomheten som denne får kan man fort ende opp med under 10 % av tegningen.

Emisjon er satt til 5kr. Som vanlig får ikke vi vanlige småfolk bli med på disse. Men hvordan bestemmes hva slags kurs den går på børs med 1.Mars?

Åpningsaksjon? Hvor møtes selger/kjøper.

Ja det gir nok mening. Ser Spetalen er med her og han er etter som jeg husker notorisk til å være kortsiktig med sine invisteringer. Senest idag kan det være han som dumper sin post i The Kingfish Company. Dette kan fort skje med Flyr også om kursen går mye fra start.

Prøvde for noen år siden å følge med litt når Spetalen kjøpte, men når han har kjøpt er du allerede for sent ute, kursen har gått og han snur svært plutselig og det kan være like store kursutslag på nedsiden. Prøver å holde meg litt unna de aksjene Spetalen spiller på, men har litt lyst inn i Flyr.

Flyr virker jo kjempe spennende. Snakk om mulig bra timing (Om Corona Gir seg)
Men må nokk vente til de kommer på børs ja…

Er det ikke mulig om man går sammen flere med penger i et pool/fond slik at man kan delta på slike emisjoner og le hele veien til banken et par ganger i året. Eller finnes det allerede fond som holder på med dette?

Jeg kan være med på en kvart, noen som kan fikse dette om jeg fører over 250k?

Den stiger jo sikkert 30%-40% første dagen…

Opp 30 % i gråmarkedet ihvertfall.
Emi på kr 5, Omsettes for 6,5 skal vi tro denne:

Her er prospektet/presentasjonen…Flyr_AS_-Investor_Presentation-_11_February_2021.pdf|attachment (3,4 MB)

Jeg har tenkt det samme, er ned en kvart jeg og :+1:t2: (250k) trenger 3 til :sweat_smile:

Det hadde holdt med en kvart. De som tegnet for 1 mill fikk kun for 250 k.

Ja som regel er det sånn men du vet ikke så du må jo ha 100k Eur …

Må finne ut hvordan vi kan gjøre dette før neste tog går. Jeg antar vi ikke rekker det for Flyr.

F. eks:

  1. Alle som skal være med setter inn 100k eller mer til en person og oppgir vps. Bare dette er i utgangspunktet vrient for hvordan skal man kunne stole på personen som utfører kjøpet på vegne av de andre?

  2. Når man har fått tildelt aksjer må disse overføres til vpskontoene som salg for samme pris som man kjøpte dem for i emisjonen antar jeg?

Jeg har ikke fått snakket med tilrettelegger om dette enda om hvordan man kan gå frem og om alt må komme fra en person.

Noen ganger skjer slike emisjoner etter stengetid på børs med bare noen timers frist og man ønsker jo å kunne delta på dem. Da må penger allerede være samlet på en konto og alle må være enige om at man skal delta på aktuelle emisjon. Dette er veldig vanskelig i praksis.

Det er derfor jeg tenker at dette helst bør gjøres som et fond eller lignende hvor fondet avgjør om man deltar eller ikke da det ofte ikke er tid til å høre med alle involverte.