Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

Ser at Flyr satser på børnotering 1.mars. Spetalen, Fredly, Sissner og Nordea har stilt med 164 mNOK, de skal totalt hente 600mNOK. Start for tegning idag, og avsluttning på fredag.

Kilder: e24.no, dn.no

Noen som vet hvordan man kan få tak i prospektet? Ligger det på nett noe sted?

Books covered

Du kan høre med Sparebank 1 Markets

Minimumstegning 100 k Eur

Litt mer enn jeg tenkte å prøve meg med. Men jeg er jo amatør også. Mulig man kan få den billig når Spetalen løper.

Får nok ikke for 100k Eur, men det er det som er minimumstegning man må kunne hoste opp hvis det blir 100 % tildeling.

Hvis books er coverd. Så er vel denne egentlig i boks? I denne emisjonen er det vel ikke så mye “prutingsrom” da det er et nytt selskap. Ikke urimlig at de som er inne og har laget planer, satset 50mNok osv får verdsatt sin del til 150mNOK.

Fastpris på kr 5 her, så ingen pruting (prising ved bokbygging)
Covered betyr at de har fått dekket hele emisjonen. De fortsetter å motta tegning, så her blir det avkorting i tildelingen. Med den oppmerksomheten som denne får kan man fort ende opp med under 10 % av tegningen.

Emisjon er satt til 5kr. Som vanlig får ikke vi vanlige småfolk bli med på disse. Men hvordan bestemmes hva slags kurs den går på børs med 1.Mars?

Åpningsaksjon? Hvor møtes selger/kjøper.

Ja det gir nok mening. Ser Spetalen er med her og han er etter som jeg husker notorisk til å være kortsiktig med sine invisteringer. Senest idag kan det være han som dumper sin post i The Kingfish Company. Dette kan fort skje med Flyr også om kursen går mye fra start.

Prøvde for noen år siden å følge med litt når Spetalen kjøpte, men når han har kjøpt er du allerede for sent ute, kursen har gått og han snur svært plutselig og det kan være like store kursutslag på nedsiden. Prøver å holde meg litt unna de aksjene Spetalen spiller på, men har litt lyst inn i Flyr.