Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

Ja og Daytraderen Svend Egil Larsen/@selaco har nok enda flere, da han i gjennomsnitt deltar i 2-3 emisjoner/nedsalg i uken…

Flyr appoints Brede Huser as new CEO

Siden jeg aldri har hatt mulighet for å kjenne følelsen av å eie 1 million aksjer i noe selskap tidligere, grep jeg muligheten idag i Flyr. :rofl:
Har null tro på flyaksjer, men verdt å kjenne følelsen på 0,61

3 Likes

Jeg ble inspirert og ble med deg med en litt større post. :slight_smile: Her er det vinn eller forsvinn for Flyr, så håper de får til noe. Situasjonen minner sterkt om da Norwegian skulle stemme over sin restruktureringsplan, og da måtte tilbakekalle short. Det førte kursen opp over 100% på et par dager. Nå står det at Flyr har 0 aktive short-posisjoner, men det vet vi i det minste har vært feil rett før emisjonsaksjene kom i markedet. Så her forventer jeg short-avtaler som er holdt utenfor markedet. Anyways, er ikke store beløpene vi snakker. Tror bare på en oppsving eller to fra 0,60 øre etterhvert. Styret må få aksjen over 1 øre, hvis ikke er det hade bra til hele planen.

1 Like

Skyhøy risk, så lenge man er klar over det så tenker jeg det er greit.

Jepp, relativt vulgær risikoprofil her. :stuck_out_tongue:

Ingen aktive short posisjoner som enkeltvis er større enn 0,5%. Det er likevel stor sannsynlighet for at det er en god del posisjoner short som hver for seg er mindre enn 0,5% .

1 Like

Får se om dette skulle skje, men de flyr vel ikke samfunnsnødvendige ruter, så blir vanskelig politisk:

Flyr reports a load factor of 77 percent in November - on track with planned cash burn reductions

Hele selskapet er nå priset til 150M kr og de har ca. 340 millioner i cash. (Q3:150+Emi:250-Nov:60)
Med cashburn på 60M/mnd har de 3mnd til caset er priset til cash og 5,3mnd til de er tomme.
Så de har rundt 3 mnd på å finne en annen løsning eller få kursen godt over 1 øre. Tipper de må finne en annen løsning.

En litt mer seriøs oversikt blir slik:

image

For Q4 regner vi da med -180M og +250M fra emisjonen, så -180M ut i Q1 og da sitter de med 70M uten mer inn etter Q1 2023. Gitt at de ikke kutter kostnadene mer. I utgangspunktet ville de hatt 610M i inntekter og 770M i driftsutgifter i Q4, men de har kuttet kostnader. Totalt skulle de kutte 400M i vinter sier de, så om vi regner det over to kvartal blir da utgiftene 570M og inntektene usikre? Siden halvparten av flyene skulle stå på bakken kan vi vel regne 305M i inntekter, men da er vel kuttene ikke lønnsomme?

Sliter med å få dette til å gå opp mtp. at de også har:

De har liabilites på 2,3mrd for flyene:
image

Og må ut med en god del framover:
image

Ser for meg ut som de faktisk trenger 700M og ikke de 4XXM CEO sier de trenger. Kan ikke se annet enn at de enten må få statlig hjelp(skjer nok ikke med denne regjeringen), få enda mer hjelp av markedet(vanskelig å tro det vil skje) eller gå konkurs rundt mars/april 2023. Det optimale for eierne ville vært å ta ut cash på det dobbelte av selskapsverdien i dag og slå selskapet konkurs, men det er vel ikke nødvendigvis lov?

2 Likes

Flyr setter opp ekstra juleavganger - Flyr AS (cision.com)

1 Like

Er ikke akkurat mye action her, lav omsetning og handler opp og ned på 0,0057-0,0060. Pengene går sakte men sikkert ut av selskapet og ledelsen må finne en kreativ løsning på dette med cash flow, eller legge inn årene.

Selskapets market cap nå er 151 millioner NOK.
Nordnet har et ukorrekt varsel på siden sin som alle deres småsparere ser:


De har strengt tatt “bare” gjennomført kapitalforhøyelsen på 25mrd nye aksjer, de resterende 55mrd aksjene ser det ikke ut til at vil komme til markedet.
På tross av det stiger antallet eiere hos Nordnet med ca. 40 personer daglig.
I skrivende stund er det 20168 FLYR-eiere hos Nordnet.

Som det så fint beskrives i kommentarene på Nordnet: “De fikk ca. 230mill på emisjonens første trinn. La oss da legge inn kontantbeholdning fra 30.9 på den potten for å få oversikt om balanse for 4. kvartal. Da får vi 380 mill. trekker vi da finance costs (stort sett relatert til leasingsforpliktelser) ca. 220mill/kvartal, har Flyr «råd til å tape» kun 160 mill før alle kontanter har blitt spist. Som jeg nevnte tidlige Flyr tapte over 160 mill i 3 kvartal kun i drift.” Så dette ser mørkt ut for selskapet, med mindre aksjen styrkes dramatisk. Er det noen som vil backe Flyr nå? Svaret fikk vi vel i emisjonen, hvor de måtte gå for en alternativ løsning som ble forsøkt utnyttet av såpass mange at aksjen ble knust.

Anyways, de har ca. market cap i cash etter leasing-forpliktelsene, så da får vi bare lure på hvordan de skal betale neste runde med leasing forpliktelser etter Q1, og om de har klart å kutte kostnadene såpass at de fra Q4 kan levere et resultat som gir investorer lyst til å bidra til å dra selskapet videre. Det er nok ikke mulig sånn dette ser ut tror jeg.

Min investering går utelukkende på at de ikke vil gå konk før året er omme, og at aksjen er priset i skrivende stund sånn at cash etter fordringer på veldig kort sikt - market cap går i pluss.

Det er også noe rart som har skjedd på short-siden i aksjen. Aldri sett en posisjon bli strøket fra listen før:

Flyr applies to U.S. Department of Transportation for foreign air carrier permit

1 Like

Flyr AS - financial calendar 2023

More than 1.6 million guests travelled with Flyr in 2022 - good response to new year’s sale at year end

Flyr AS and FLYR Labs Enter into Strategic Partnership to Increase the Airline’s Revenue and Optimize Cost