Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Flyr - Småprat

Mulig de fikk noen fine avtaler som kan ha verdi

Når det gjelder gjeld og aktiva er det nettopp disse leasingavtalene. Usikker på verdsettelsesprinsippet de bruker, og om det kan være noe merverdi i dem,

2 Likes

Flyr har gode leasingavtaler. Det har vært kjent i markedet. men de er jo i brudd med vilkårene så leasingselskapene kan ta tilbake flyene om de vil.

Kjenner ikke hvordan avtalene i flybransjen er, men i andre bransjer er det ikke uvanlig at de ikke kan overføres til andre uten godkjennelse fra leasingselskapet, så da nekter de det om det er en kontrakt de ønsker å komme ut av.
Men at det skal komme noe ut til aksjonærene i denne konkursen er som jeg sa i sted helt utelukket i mitt hode.

PS Har ikke aksjer, men hadde 6 enkeltturer booket i februar og mars. Billettene refunderes jo av kortselskapene, men de har jo et krav mot Flyr som kommer lenge før boet kan gjøres opp med penger til overs.

Finnes ikke penger til aksjonærene. Mangler noen milliarder for å si det sånn.

Etter å kjøpe Flyr aksjer siste par dagene før konkurs er vel det dummete man kan gjøre å sitte på dem til konkursen var et faktum. Kjenner ikke detaljene men istedenfor å få skattefradrag for 2023 så tar det vel noen år før boet er behandlet…

Sjekk mulighetene for å selge aksjene til noen i 2023 til kurs 0,0001 eller noe sånt.
Burde ikke være noen hindring for det🤷‍♂️

Må bare rette en stor takk til meg selv for å ha hatt tilstrekkelig mage til å si meg mett i rett tid.

Synes virkelig hele denne korte opptreden i flymarkedet er trist. Planen var god, hvor sviktet det? Alle jeg har sett/snakket med har hyllet selskapet for god service og hyggelig reise. Hadde sett fram til ut å fly med dem selv.

Når jeg ikke fikk ut å fly med dem takker jeg likevel, som en av de få, for en hyggelig reise. Disse var de siste jeg kvittet meg med i mars '21

Lurer faktisk på om jeg hadde klokkerent treff på ath der

5 Likes

Planen var god gitt et mye sterkere kapitalmarked, tilgangen på penger er borte pga. rentehevingene, negativt sentiment, at Norwegian overlevde ++, da fungerer ikke en modell som baserer seg på aksjonærenes penger fram til de går i pluss. Da kommer man aldri dit. Hadde de startet i 2017 hadde de hatt sjans. Kostnadssiden ble også for drøy for å kunne betjenes med emisjoner. Det var ikke nok “dumme flyinvestorer” til å holde aksjekursen oppe og funde dette dessverre for Flyr, spesielt etter at de ble med på Sisseners plan med total utvanning med fordel til ikke-investerte. De kunne kanskje kommet noe bedre ut med en tegningsrett-emisjon, eller mest sannsynlig gått konkurs fortere.

1 Like

Vil også si at de startet driften for tidlig, ble vel stengt ned med en gang de åpnet. I tillegg har det vært syke drivstoff priser hele tiden og høy inflasjon har nok gjort at det har blitt mindre reiser. Sist, men ikke minst, hverken Norwegian eller SAS gikk konkurs.

Flyr i seg selv virker godt driftet. Synd å se dem gå konkurs.

2 Likes

Norwegian ble vel reddet delvis av staten, sas er vel under konkursbeskyttelse … så er ikke helt bra der heller.

1 Like

Det er jo problemet til flyr. Når konkurrentene får billige penger fra staten.

Start av strykning

Ja og nja, de har vært bra driftet, men markedsplanen var bygget på penger fra markedet i veldig veldig lang tid, som jeg ser på som et dårlig utgangspunkt for en bedrift. Har man ikke overskuelig vei til profitt for eierne er det vanskelig å komme runde etter runde å be om penger. Ja det ble verre enn forventet, men kan ikke se hvordan de skulle overlevd med den markedsplanen uansett over tid.

1 Like

Godt at noen tjener penger på Flyr.

Men når meglere kan ta 10 - 20% av emisjonsbeløpet når de henter penger til småselskaper så skulle det bare mangle.
Verdien av kontakter er stor

1 Like

Flyr AS - Strykning

1 Like
4 Likes