@Wildkin: lurt å sjekke, kan fort bli en tusing eller tre, for lite arbeid. Jeg har fått ett tilbud fra Nemi, får se hva de andre kommer med, men får jeg presset If ned en tusing så er det verdt å ta med seg. Jeg antar det er fullt mulig
Egenandel sjekker jeg alltid, har 6000 i dag, men har feks mer enn fem år med 75% på ene bilen, to år med 75% på andre og to tre år med 70% på tredje(den kjøpte vi i 2014 så det tar litt tid å bygge opp bonus )
Har mao ikke noe skadehistorikk, derfor betyr egenandel lite, hvis forhøyet egenandel feks sparer meg for 1500 i året så blir det lønnsomt etter ett par år…
På huset er sannsynligheten enda mindre for at en får bruk for forsikringen, og om en skulle måtte ut med 6-8000 så er det lite i forhold til hva en får igjen.
En opparbeider også egenandelskonto hos noen selskaper, jeg har drøyt totusen hos If, hos Nemi får jeg 4000, da kan det være greit å øke egenandel for å redusere premie.
Jeg er også Naf medlem, sjekket premie der på elbil: kjempeflott, fikk 3000 i rabatt og en forsikring som er over 1000 kroner dyrere enn den jeg har i dag!