NÄ har aksjene begynt Ä oppdatere seg igjen og jeg har fÄtt inn leviathon gold aksjene.
Jepp, samme her. Leste i stad at LVG aksjene ikke blir tilgjengelig for omsetning fÞr «i desember». Men de har dukket opp pÄ konto her nÄ
SĂ„ mangler vi bare den gullprisen vi gjerne skulle sett. Er rett og slett overrasket over utviklingen.
De fleste pengene har den siste tiden har utvilsomt funnet veien inn i spekulative aksjer pÄ bÞrs. BÄde ute og her hjemme.
Dette snur en eller annen gang.
Ja helt klart. Som jeg nevnte pÄ hovedtrÄden om gull sÄ tror jeg vaksinenyhetene gikk til hodet pÄ folk. Folk flest skal jo ikke bli vaksinert fÞr om ett Är, sÄ hvorfor det er sÄ mye stÄhei nÄ kan jeg ikke skjÞnne.
Man risikerer ogsÄ at viruset er mutert fÞr de endelige vaksinevariantene er kommet pÄ markedet.
Vi gÄr nok en litt mÞrk tid i mÞte mtp. Kursutvikling men langsiktig tror jeg det kommer til Ä snu.
Ofte de mest spekulative som blir «lakmustesten» pÄ grÄdigheten i markedet. BÄde Li Auto, Workhorse og Xpeng er kraftig ned nÄ. Kan vÊre et vendepunkt.
Frykten lurer rett rundt hjĂžrnet.
Ja, du sier noe der. Jeg pleier Ä ta tempen pÄ Facebook sine bÞrsforum en gang i blant. Der hender det nemlig at det er en influx av «hva tror dere om Tesla?» (og lignende) trÄder til tider.
Det blir litt som den moderne «sell when your taxi driver recommends you a stockâ.
Det er et tidlig tegn pÄ at ting skal snu.
De fleste tjener gode penger pÄ alt over 1000$ pr unse. Selv om Q4 blir under det vi forventet, sÄ skuffer de store fortsatt inn gode penger. Mange gir ogsÄ ut bra utbytter nÄ i desember. Hvis vi fÄr en dreining fra aksjer og inn i gull er dagens innganger pene.
Noen av shortposisjoner var faktisk satt av selskapene selv. De sikret seg litt nÄr kursen var hÞy. De kontraktene innlÞses i disse dager.
Siste ord er ikke sagt.
De tunge, konservative aktÞrene holder pÄ sitt og mener gullprisen skal opp og vedvare, flott mulighet for mange som Þnsker seg inn.
Man skal langt ned (og vedvare der) fÞr produsentene rynker pÄ nesen, interessen i businessen innbyrdes er stÞrre enn pÄ mange Är; de investerer i prosjekter, exploration og selskaper i stort driv, pÄ ingen mÄte noen brems Ä spore.
Leviathan har ogsÄ fÄtt stÞrre interesse enn man regnet med, hvor man startet med 5M$ hvor vi med dagens nyheter rundet 13M$.
I tillegg, sĂ„ vidt jeg har funnet ut er dette uten Warrants : om dette virkelig stemmer, er dette uvanlig og viser den store interessen uten Ă„ gi ârabbatâ for Ă„ fĂ„ dette til.
Ikke uten grunn; Timor og Avoca er ingen âprĂžv lykkenâ prosjekter, men dokumenterte gull produserende omrĂ„der som nevnt tidligere. Vi sitter med hĂ„nden, bare Ă„ glede seg.
Legger med dagens nyheter, ikke overaskendeâŠ
Da fikk vi nye drillresultater fra Golden Mountain som igjen viser sterke intervaller. Samtidig viser dette at feltet vokser i omfang,nettopp det vi Ăžnsker oss.
De sier ogsÄ her om de andre prosjektene i horisonten, vi er i godt driv, og bare i begynnelsen.
⊠litt pause reklame igjenâŠ
Om noen ble med pÄ jule- quizzen vÄr i NXS, har den som den bruker, steget pÄ spenningen fÞr resultatene kommer i Dakouli, og et godt valg kan vÊre Ä selge den nÄ, for Ä bli med pÄ en ny runde, etter en pause, fÞr turen gÄr tilbake Red Lake, og vi gÄr da evt inn igjen fÞr dette. Kun et Tips.
God jul til Gruve-Klanen !
Et vendepunkt vi har ventet pÄ folkens, blir spennende.
Med 2 rigger ( 1 sirkulÊr og 1 diamond ) er vi godt rustet for et innitielt og spennende program. Dette bÞr markedet reagere pÄ utover, og personlig mener jeg toget ruller fra perongen nÄ med Þkende fart. Vi sitter godt og nyter utsikten.
Fosterville South Commences Drilling at Lauriston Project â Fosterville South Exploration Ltd.
nÄ er vi snart halvveis i januar, enda er ikke LVG hjemmesiden oppe Ä gÄr. heller ikke har aksjene begynt Ä handles⊠hva er det som foregÄr?
Iflg Bryan S. (Ceo) venter de pÄ at godkjenningen blir klar fra bÞrsens side, og at handle dato vil bli annonsert sÄ fort dette blir kjent. Tipper hjemmesiden deres ogsÄ vil bli klar nÄr man har alt pÄ plass.
NÄr det gjelder FSX, venter vi pÄ resultater fra 11 hull fra Golden Mountain, samt at Lauriston er godt igang.
Da fikk vi en god nyhet, og Leviathan Gold (LVX) kommer i gang.
Som dere sikkert har sett, ble Leviathan godkjent pĂ„ TSX.V som en Tier 2, og som jeg forstĂ„r dette, vil det si at vi er i en âprospektâ fase, med mulighet til en Tier 1 Status om selskapet viser seg verdig og pĂ„litelig.
BÞrsen setter da betingelsene hvordan aksjene kan omsettes i antall og tidsperiode for oss som ble med pÄ spinnouten. GÄr man inn pÄ Nordnet, ser vi at disse har blitt stokket om, og gitt andre forutsetninger. Som sagt, oppgraderingen til Tier 1 vil da ogsÄ endre pÄ dette igjen senere, men for nÄ er det dette som gjelder.
Personlig, hvor jeg er forberedt pÄ Ä sitte lenge uansett, setter jeg pris pÄ en stram linje som dette, da tror jeg man unngÄr pump/dump, og tvilsomme handlinger, her mÄ selskapet og dets medsammensvorne vise gode takter for Ä fÄ oppgraderingen, noe som vil tjene oss smÄ.
Uansett, min personlige forstÄelse-mening.
Yees, da er aksjene Ă„pne for Ă„ handles. Blir riktignok ikke store volumet med de restriksjonene, men morro uansett
Ja, bra vi er i gang. Dagens Mcap pÄ 66M er en bra start, med i overkant av 12m cash pÄ bok er det duket for en spennende ferd med mange muligheter med gode og kontinuerlige drill program. Det vi trenger nÄ er en turn-around i gull prisen som trekker folk og oppmerksomhet.
Ja det har virkelig vÊrt en tÄlmodighetsprÞve Ä vÊre eksponert i gull i det siste. Men jeg tror det blir verdt det Ä vÊre tÄlmodig her.
Ja, absolutt verd vente pĂ„. Har klokke tro pĂ„ Ăžkende gull pris over tid, noe som vil dra hele segmentet med seg. Inflasjon er den store driveren, og den kommer vi ikke unna denne gangen. Tror det heller blir et spĂžrsmĂ„l hvordan de (FED) skal klare Ă„ styre/holde den under kontroll uten Ă„ ta fyrâŠ
Gullselskapene som vi sitter med er ofte en tolmodighets prĂžve, det er ogsĂ„ prisen man betaler for Ă„ fĂ„ med seg en âinnholdsrikâ reise uten Ă„ sitte som profesjonell sĂŠrdeles tett pĂ„ selskapene. Har lĂŠrt mange sure episoder ved Ă„ gi meg for tidlig, gĂ„tt glipp av solide oppturer ikke sĂ„ lang tid etter.
For min del, trenger jeg noen âfyrrigeâ selskap ved siden av som sĂžrger for kortsigtig underholdning, sĂ„ ligger de andre godt ned i skuffen uten at jeg tenker sĂ„ mye pĂ„ de.
PGM , FSX ,LVX er selskap som jeg ikke kvitter meg med fĂžr vi har sett hva som virkelig bor i disse. Slutter meg til Bryan S i FSX sin kommentar; om 2-3 Ă„r vil man angre man ikke ble medâŠ
Tolmodighet er en dyd, er en grunn til at man har en mulighet til Ä komme seg inn for en rimelig penge, det er ofte ogsÄ disse som stikker av med den stÞrste gevinsten ogsÄ.