Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Fosterville South Exploration LTD (TSX-V: FSX) đŸ„‡

God artikkel som i all hovedsak forteller hvorfor vi entusiaster sitter tolmodig og venter.
FSX og LVX er plassert i det som etter min mening er det mest attraktive omrÄdet i verden i denne businessen.
Som nevnt tidligere;
Dette er pÄ langt ingen lykkeferd, men en fortsettelse fra 1800 tallet, hvor hÞygradert, grunnt, konsentrert, og potent lav kost gull produksjon er stikkord, som forÞvrig enhver produsent drÞmmer om.

Vi stÄr midt i dette med begge vÄre selskap.

Vurderer Ä kjÞpe noe mer Fosterville nÄ. Liker best Ä kjÞpe nÄr ting er utbombet og litt glemt. Tror ikke gullprisen skal lengre ned.

1 Like

Enig, det fundamentale er bunn-solid, ting gÄr som planlagt og fÞlger planen. Er pÄ tur til Ä fylle opp nÄ, med denne M-Capen vi har nÄ, er dette sÊrdeles billig etter min mening. 3-400m$ burde vÊre en fair pris, vi ligger i dag pÄ 90

NÄr vi vet at denne gjengen begynnte prosessen i 2017 med Ä samle omrÄdene, legge egne midler i potten for Ä gÄ for dette. Tar man en titt pÄ hvor lenge de store profesjonelle sitter i disse prosjektene ser man hvorfor de fÄr mye ut av investeringene.

KL (naboen) var glemt og forlatt fikk aksje for 1.5$ ,fant swan-zone “under kjellergulvet” i eksisterende, lite omrĂ„de, resten er historie

Vi sitter i samme brytning i det samme geologiske systemet, rett over gjerdet hvor KL sitter Ă„ fĂžlger nĂžye med
Ikke uten grunn at store deler av investorene og ledelsen fra Kl gikk ut av selskapet for Ä sikre seg omrÄdene som ble til FSX og LVX.

Jeg gikk ut av FSX for en liten stund siden med litt tap. Glad jeg gjorde det nÄ, for nÄ har jeg muligheten til Ä komme meg inn igjen pÄ enda lavere nivÄer :slight_smile: jeg prÞver Ä komme meg inn i morgen igjen!

1 Like

Fikk tatt meg en post her nÄ. Skrudde ned posisjonen litt ifht. Forrige gang da det gjorde litt vondt i magen til tider. Ny snittpris; 1,67

1 Like

Da begynner bildet Ă„ danne seg om LVX (Leviathan gold).

Var spent pÄ finans, mcap og ikke minst programmet de setter opp.
Vel her kom presentasjonen, og dette var bedre enn jeg kunne hÄpet pÄ.
Cash til programmet i overkant av 11M$ , 30.000 meter drill program, som allerede har startet, forsvarer dagens mcap pÄ 60M$ med god margin.

Mange entusiaster fÞlger dette spillet nÄ, i et av Australias, og verdens mest profilerte, historiske omrÄder tilbake til 1800 tallet. Vi bytter ut hakke og spade fra datidens gull produksjon med nÄtidens muligheter, dette med Luke Norman bak roret, som har en trackrecord fra ulike prosjekter som er imponerende, og kjent som en sÊrdeles dyktig fyr, som pÄ ingen mÄte har nÞyd seg med smuler og lavt tempo.

3 Likes

Litt dÄrlig utgangspunkt da aksjen har sÄ kort kurshistorikk, men det ser ut som at det danner seg en wedge i FSX:

Om kursen bryter opp fra wedgen sÄ er det et buy signal. Men, som i PGM, sÄ er det litt lunkent volum for tiden. EtterspÞrselen er tam - men hvis vi ser et brudd av wedgen sammen med en volum spike sÄ vil det vÊre et veldig godt tegn.

Skroll litt ned til Gold Optix Chart. Gold optimistic chart. Den er pÄ bunn. Da skal vi historisk sett opp. Alle svake hender er ristet ut.

2 Likes

Ja, som jeg plottet inn pÄ chartet i gÄr sÄ ligger vi Ä vaker pÄ stÞttenivÄer i gull nÄ. RSI viser oversolgt.

Flere her som har kjÞpt gjennom nordnet zero konto, og har totalt feil GAV pÄ Enten FSX, Leviathan eller begge?

Jepp :+1:
Dvs vanlig Nordnet her

Ja, og andre aksjer. Nordnet er noe rĂŠl

1 Like

Bruker ikke zero hos nordnet

Vi fikk ingen dytt av gullprisen i dag, ikke overaskende da rene exploration selskaper primÊrt er styrt av nyheter, fortrinnsvis fra drill resultater. Den lange ventetiden det har blitt siden sist vi fikk nyheter gjÞr mange utÄlmodig og velger heller andre muligheter.
Personlig tror jeg ventetiden skyldes sertifisering selskapene, da 11 prþver fra Golden Mountain ble sendt inn for lenge siden og fortsatt ikke mottatt. Om det er pga lockdown, lavere prioritet enn selskaper som har betalt “rush-delivery” vites ikke.
Mange, for ikke si alle Exploration selskaper Opplever nÄ det samme, og mange blir utÄlmodige. For oss bunn-slam gravere spiller det liten rolle, har benyttet anledningen til Ä laste opp i de fleste jeg sitter med.

Er dere med fortsatt ?

ForstÄr man blir utolmodig i dette gamet og kaster kortene. Exploration-gamet er sÊregent , lever sin egen verden, og krever enn spesiell interesse med snev av Nerd-tendenser :woozy_face::grinning_face_with_smiling_eyes:

Uansett, her kom alle nyhetene pÄ en gang, fra alle drillresultatene sÄ langt, til fremdriften osv. Tydelig de vil vise hva dette dreier seg om.
Kort oppsummert kan man vel si at denne gjengen jobber systematisk for et Tier 1 reservoar, og intet mindre. Om man orker Ä vente pÄ dette som kan ta lang tid mÄ vÊre opp til enhver, personlig er jeg med dette teamet som tikker av alle boksene i min tabell for et Exploration selskap i denne fasen, har ingen returbillett for denne reisen.

https://fostervillesouth.com/fosterville-south-reports-multiple-gold-intercepts-from-initial-shallow-scout-drill-holes-at-lauriston/

2 Likes

Er fortsatt med her her ja, bare litt annet fokus om dagen gjÞr at det blir lite aktivitet her. Takk for oppdateringen, skal lese meldingen nÄ :slight_smile:

1 Like

Et par noob spÞrsmÄl etter Ä ha gÄtt kjapt gjennom meldinga:

Du sa her forleden at vi ventet pÄ 11 prÞver fra Golden Mountain, men ser at det bare var 4 nye samples fra denne i tabell 2. Venter vi fortsatt pÄ resten, eller hva foregÄr der? Forresten, den tabellen er jo helt sinnsyk. Resultatene er jo ville. Ikke bare er det relativt hÞye intersections, men det er jo konsistent over hele tavla.

Det andre jeg lurte pÄ var hvorfor de bruker Au parts per million, PPM, i stedet for g/t i tabell 3? Ikke viktig sÄ klart, men av nysgjerrighet.

4 av 11 ble vist nÄ, siste 7 er ikke mottatt. Drill batcher blir nesten uten unntak sendt inn delte for Ä korte ned leveringstiden, gjelder alle selskap.

PPM (parts pr million) blir brukt i deler av Exploration i en tidlig fase av undersĂžkelsene, hvor de teller partikkler istedet for Ă„ bruke vekt.
Dette blir gjort systematisk for Ä finne indikasjoner pÄ et reservoar istedenfor Ä prÞve lykken med kostbar drilling (diamond drill) og hÄpe pÄ Ä treffe reservoaret direkte. PPM undersÞkelser utfÞres med grunnere RC drilling, som er mobilt riggutstyr, rimelig og som tar ut komplette samles, kan gjerne sammenlignes med spon fra et tradisjonelt borr.
Vekt (gr/tonn) brukes da senere nÄr selve reservoaret er funnet, man driller med Diamond drill inn i dette og de beregner nÞyaktig stÞrrelsen, nivÄet og gradering pÄ dette.
Mao PPM er en mer nÞyaktig mÄlemetode i undersÞkelsessammenheng, da reservoarer etterlater seg smÄ spor man er ute etter.

Hvorfor RC drilling blir brukt som intiell undersĂžkelse i Lauriston;
Vi vet at Kirkland Lake sitt monster reservoar (swan Zone) som dere vet er i samme formasjon som Lauriston ligger pĂ„ ca 1KM dybde ville blitt kostbart Ă„ drille fra overflaten med Diamond drilling (eneste drill typen som nĂ„r sĂ„ langt). Vi ville raskt gĂ„tt tom for cash under denne lykke-ferden i tro og hĂ„p. Derfor “sniffer” FSX etter monsteret vi tror ligger under oss med RC drilling.

Ja folkens, da fikk vi kansje den viktigste oppdateringen i FSX sÄ langt. HÄper det er flere enn meg som henger pÄ nÄ, ferden fortsetter, dog litt humpete, men her skifter det fort, bare Ä spenne seg fast om man tÄler turen.

Litt om nyhetene og hva som er i gang:

• Lauriston:
    Omsider setter vi drillen i “gjerde kanten” til KL sitt berĂžmte felt (swan-zone) hvor vi allerede har god informasjon pĂ„ vĂ„r del av “gjerde kanten” med tidligere funn pĂ„ over 150gr/t , pĂ„ grunne 10m.
    Vi driller allerede pÄ Lauriston men ikke direkte i sammenheng med dette feltet. Mao, bare Ä glede seg for alvorets time her. Vi vet at dette nÄ blir Ä fÞlges med argusÞyne hvor alt kan skje, bare Ä fÞlge thrilleren videre.

• Moorbol:
    Drilling pÄgÄr i historisk spennende felt, vi venter spent pÄ indicative funn.

• Golden Mountain:
    Drilling gjenopptas nÄ hvor vi allerede er godt i gang med solide verdier, hvor dette er Äpent for utvidelse.

*Walhalla + Providence:
Under utarbeidelse for kommende drill program.

Personlig kan jeg ikke Ăžnske meg mer av et Exploration play enn dette.
Man har ingen garantier i dette gamet, og det er nettopp det det er, men vil likevel bli sÊrdeles overasket om man gÄr tomhendt ut av dette om man er villig til Ä ta tiden til hjelp og ikke minst tÄler turen som sagt.

2 Likes

Henger fortsatt med :slight_smile: En god dag for bÄde FSX, PGM, og annet krydder jeg har.

1 Like