Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Fosterville South Exploration LTD (TSX-V: FSX) đŸ„‡

Ey, en av favorittkanalene mine ogsÄ :flushed:

2 Likes

Bryan S er en rev innen mining, og da spesiellt i exploration. Han ga tidligere (ca 6 mnd siden) FSX ca 2-3 Är pÄ Ä vise seg ordentlig fram, noe jeg stÞtter. systematisk arbeid tar tid, men gir ogsÄ de stÞrste mulighetene.
Selskapet har 25M$ cash igjen (av ca 30M$) sÄ vi er godt skodd, dessuten har vi allerede fÄtt nyss pÄ noe spennende.

Var spent om de ville gÄ etter det gode funnet i Reedy Creek (Providence) eller om de lot det ligge inntil videre for Ä utrede andre omrÄder som ogsÄ er pÄ listen, 4000KM2 er omfattende.
Men de gÄr for Ä drille mer her pÄ kort sikt, Bryan S. har fÄtt blod pÄ tann, investorene trenger noe Ä bite i.

Legg merke til filosofien han forteller om, til oss som investerer i Exploration; sÄ sant som det blir sagt, starter pÄ ca 12:50

1 Like

Det var visst en ekstremt stor tabbe Ă„ sette den stop lossen
 jaja, jeg fĂžlger fortsatt med

Strategien jeg bruker i exploration er annerledes enn ved produsentene.
I rene Exploration selskaper er risikoen klart hĂžyere, og for Ă„ dempe dette bruker jeg gjerne 2 typer strategier avhengig av selskapet og hvor de driver, fortrinnsvis “high-grade” potensiale i populĂŠre omrĂ„der.

I smÄ selskaper med svÊrt begrensede muligheter, som smÄ program, fÄ assets, lave budsjett, sesongstyrt, dyre drill-omrÄder etc, blir det Ä svinge seg pÄ nyheter; kjÞper nÄr det er stille( utenfor sesong, og/eller mellom drillprogram) og selger pÄ nyheter nÄr neste program annonseres. Mao, hopper av fÞr resultatene kommer. Ingen stor-gevinst, men en slant her og der.

I selskaper med vesentlig stÞrre muligheter, som her i FSX er jeg forberedt pÄ det langsiktige og sitter gjennom programmene og sesongen, hvor forÞvrig omrÄdene er mange og store, tilgjengelige hele Äret, budsjettet er godt, og jurisdiksjonen er god med sterk support fra bÄde lokale og sentrale myndigheter, bÄde for selskapene og investorene.
Her er det arbeidet og det fundamentale i selskapet fremfor kursen som gjelder ; teamet, fremdriften, arbeidet i felten og finansieringen.
Skjer det ingen negativ utvikling, men kansje fallende interesse pga tynt med nyheter, tiden drar ut etc, benytter jeg muligheten om kursen faller til enten Ä ta en inngang, eller til Ä laste mer om jeg allerede sitter litt undervektet. Kan vÊre utfordrende nÄr tiden drar ut, men dette er ofte prisen man betaler.
GÄr disse fundamentale tingene feil vei finner man en utgang pÄ neste mulighet i en positiv annonsering, eller at mcap nÄr en usannsynlig hÞy verdi, kaster jeg kortene, selv om stemningen er hÞy og jubelen stÄr i taket.
Hmm, kun noen synspunkter.

1 Like

For de som fĂžlger FSX er vi nĂ„ tilbake i Reedy Creek, pĂ„ samme plass, eller i “nĂŠrheten” som de sier, av det gode treffet de gjorde tidligere (August). Dette ligger som sagt i Providence, i en trend som historisk (fra 1800 tallet) var et innholdsrikt gull omrĂ„de, dog med begrenset uttak, men hĂžyt gradert.

Som de nevner har dette omrÄdet av trenden (forkastningen) som de nÄ traff pÄ sist, ligget urÞrt, ogsÄ historisk, med unntatt av 2 hull drillet i 1890 som nevnt i nyheten.

Det som jeg personlig synes er spennende med dette, er at nÄr man treffer sÄ godt som de gjorde pÄ de fÞrste treffene, er at dette da ofte dreier seg om ett av 2 ting :
Enten har man truffet pÄ noe som er relativt stÞrre i omfang (stÞrrelsen pÄ reservoaret), eller at de traff akkurat pÄ den tynne, ubetydelige Ären uten noe extra.
Dette er spesielt da treffene var sÄ innholdsrike bÄde pÄ intersection og gradering.
Oddsen er Mao for det fÞrste, i tillegg var dette grunt som ogsÄ kan gi indikasjon pÄ mer i dybden.
Men for all del, spekulasjon fra min side, men likevel faktorer jeg ser etter i exploration jeg involverer meg inn i.

Uansett, de bytter ut RC drillen med Diamond drill for en aggressiv utforskning videre her, vi fĂžlger med.

https://fostervillesouth.com/fosterville-south-exploration-commences-core-drilling-at-reedy-creek-to-follow-up-on-recent-high-grade-gold-results/

3 Likes

Siden vi ikke har en egen trÄd for LVX, og da noen av oss har aksjer her fra FSX- spinnouten, poster jeg her.

Tenkte det kunne vÊre innteressant Ä vise dagens nyhet over nÄtidens prosjekter, og hva de planlegger fremover.
Jeg er jo fasinert av gull historie, og spesiellt fortidens gullrush, og mÄ ta med et utdrag fra dagens nyhet; Leviathan mine; fra det gamle gullrushet i Australia fra 1800 tallet, som vi nÄ skal drille i.
Merk verdiene
 selv om disse ikke er sertifiserte etter dagens kvalitetssikring, er jo dette spennende, vi tar med oss gamle historier pÄ veien mens vi venter pÄ fortsettelsen.

“Hard rock gold mineralization in the area of Leviathan Mine furthermore appears to have been a significant source for the rich alluvial gold deposits that extend for kilometers downstream of the Leviathan Mine in an area known as the Chinaman’s Flat Lead (“the Lead”) – the scene of a major gold rush in the 1850’s. At this time some 30,000 diggers were reportedly engaged in mining on the Lead, with reports suggesting an average yield for the Lead of “four ounces gold to the load” (or approximately 163 grams of gold per cubic metre) and that grades in many shafts (in the alluvial material) ranged from 2 kilograms to 5 kilograms gold per cubic metre.”

2 Likes

Da kom det en tidlig oppdatering fra FSX og drillingen i Reedy Creek. En 2- hulls oppdatering, med 2 nye levert til kontroll samt pÄgÄende drilling.
Det var hyggelig, hÄper de fortsetter med dette. Kontinuerlig og hyppig oppdatering er hva markedet vil ha.
Som vi ser er graderingen hva man kan Þnske seg og vel sÄ det, men intervallet er kort.
Likevel er dette svÊrt grunnt, som er relativt sjeldent i nÄtidens exploration mtp graderingen, og selskapet skriver at dette fortsatt er initiellt da de trenger flere hull for Ä modellere videre. De skriver ikke hvor dypt det faktisk ble drillet, men antar dette ogsÄ var grunnt da initiell drilling sjelden gÄr dypt da dette drar pÄ seg store kostnader, noe som vil gi for stor risiko i starten uten en sikrere analyse fÞrst.

Vi venter pÄ neste oppdatering, satser pÄ at den kommer like raskt, og hvordan selskapet planlegger videre her med dybde-drilling, og stÞrrelsen pÄ dette prosjektet. Som de skriver; omrÄdet viser det kan levere pÄ gradering.
Det vi investorer nÄ vil ha er intervallet i tillegg.

Er jo dette som er spennende med hele gamet.

https://fostervillesouth.com/fosterville-souths-initial-follow-up-to-discovery-hole-at-reedy-creek-shows-systems-ability-to-produce-very-high-grades-with-drill-assays-up-to-238-1-g-t-gold-in-shallow-drilling/

Lenge siden sist, og for de som fortsatt har aksjer liggende dypt og nedstÞvet er det verd Ä ta en titt pÄ disse nÄ.
Vi vet at selskapet har jobbet strategisk pÄ det store arealet (4000KM+) med 4 rigger, noe som ventet ville ta lang tid.
Med grunne RC drillinger for Ä gjÞre denne indikative undersÞkelsen, og lavt antall dype Diamond drillinger, fÄr man sjelden oppsiktsvekkende nyheter, men er gunstig pÄ lang sikt med god kartlegging over de mest potente omrÄdene hvor man kan legge inn stÞtet senere. Kjedelig for den kortsiktige investoren , spennende for den tolmodige nerden. I tillegg sparer man pÄ kapitalen hvor de fortsatt ikke har hatt tilfÞrsel siden etableringen.

Det vi har sett de siste ukene er kjÞp pÄ store volum og drevet kursen. (150% dette Äret). SÄ er det interessante hva som ligger bak. Innsidere har handlet flittig men stÄr ikke bak dette volumet av betydning. Disse eier forÞvrig ca 35%, hvor i tillegg E.Sprott og R.Beaty kommer i tillegg.

FÞlger en rekke selskaper i samme liga hvor disse ikke har rÞrt nevneverdig pÄ seg i samme takt, sÄ tviler pÄ det generelle positive gullmarkedet er Ärsaken.
Etter min spekulative mening er det en stĂžrre aktĂžr som tar plass, kan vĂŠre de har fĂ„tt nyss i noe, eller at de er pĂ„ utkikk etter deler av arealet eller et JV. Hvem vet, vi leter etter “lekkasjer” pĂ„ ferden videre.