Aaaa okei takk Lafajet!
⊠den offisielle oppstarten vil komme over et statement fra selskapet om ikke lenge.
Regner vi da ca 4-5 uker fra denne denne dato vil resultatene begynne Ă„ rulle inn.
Skal jeg tro den generelle syklusen, kan man forvente at interessen vil kunne sees fĂžr resultatene kommer, og tror personlig at vi forlater âperongenâ daâŠ
Da har jeg tatt pÄfyll i dag i bÄde FSX og PGM
Fisket inn PGM pÄ 2.16 nÄ
Grattis til dere, en flott mulighet
KjĂžpte meg 5k aksjer her idag. (2,93)
Vet Dere hvor Leviathan Gold skal bĂžrsnoteres og hvordan det blir Ă„ ha aksjer der gjennom nordnet?
Spennende selskap Ă„ ha i portefĂžljen.
Grattis! Bra inngang!
Vet ikke for sure men ville anta at Leviathan noteres pĂ„ TSX. bare en antagelseđ
KjÞpe pÄ dipper
Ny dato for Leviathan er satt til 13 Nov. (tidligere 22 Okt) Enda litt tid for de som mÄtte Þnske pÄfyll/inngang og fÄ med seg dette.
Kan se ut som gÄrsdagens dipp skal hentes opp sakte men sikkert.
MeningsmÄlinger, i den grad man skal stole pÄ dem, viser at det gÄr mot Biden i US. Hva vil dette ha Ä si for for oss i edelt metall?
Mange tror de kommende «pakkene» til Demokratene i stÞrre grad vil treffe «main street», og litt mindre Wall Street. Det vil i sÄfall bety mer penger i omlÞp, og en raskere inflasjon. «Smart Money» vil da trekke mot sÞlv og gull.
Et annet poeng er den industrielle bruken av sÞlv. Med «grÞnne pakker» som stimulerer EV og Solar vil sÞlv komme under press.
Enig, skulle Demokratene vinne skulle man tro det gÄr i en grÞnnere retning, og edle metaller er sentralt i dette.
Biden som har uttalt at han vil gjeninnfÞre forbud mot oljeutvinning pÄ fÞderal grunn og dreie energi politikken mot en grÞnn retning vil fÄ konsekvenser om han lykkes.
Det som vil vĂŠre viktig er hvilket parti som vinner kongressen, spesiellt senatet. FĂžderale endringer blir vanskelig uten samtykke herfra.
Deler av gruve bransjen reklamerer med âbattery-metalsâ i sin produksjonsprofil, hvor dette blir interessant om vi fĂ„r storskala produksjon mot dette. Spennende tider.
Grattis, en flott inngang.
Velkommen ombord til en lang og spennende reise som sÄvidt er pÄbegynt. Vi nerdene har satt oss godt til rette.
Hvilke bÞrser som Leviathan blir lagt ut pÄ er ikke bekreftet sÄ langt jeg har funnet ut, men vill komme relativt snart tror jeg.
Her var det fest idag ser jegâ:sweat_smile: Finner ingen nyheter som skulle tilsi 10% ned?
Mulig det var noen som fant ut at âutbyttetâ var utsatt til litt ut i Novemberđ€
Nedgang pÄ TSX Global Mining Index (ca -2%) er nok hovedÄrsaken.
Vi har fortsatt noe Warants igjen som er ute, samt en utsettelse pÄ Leviathan som ogsÄ kan pÄvirke noe.
Ingen dÄrlige nyheter, tingene gÄr som planlagt sÄ langt jeg kan se.
I en tyngre periode som nÄ, kom selskapet her ut med litt om framdriften, noe vi som sitter long and strong setter pris pÄ.
For min del er ikke nÄtidens aksje kurs det viktigste, men fremtiden og planene videre, som ogsÄ betyr de store driverne som skal dra dette selskapet mot et stÞrre perspektiv, noe vi fÄr en sterk indikasjon pÄ nÄ.
De melder her om Exploration tillatelse i Walhalla og Providence. Det betyr at alle 5 omrÄdene (i tillegg kommer Timor og Avoca som blir under Leviathan) er nÄ formelt godkjent.
De vil da etter all sannsynlighet drive overflate undersÞkelse i disse to omrÄdene i denne sesongen (sommersesongen i Australia) fÞr drill programmene settes opp.
De har virkelig planer om Ä gÄ hele veien gjennom portefÞljen, og selv om dette vil ta tid, er vi galne trofast og venter.
Hardt, tungt og litt trist at den stÞtten som begynte Ä vise seg rundt 2.88-2.94 ble brutt. Det er forÞvrig en jojo-aksje vi sitter i her, som kan vÊre litt vanskelig Ä forstÄ prismessig. Derfor blir jeg bare sittende
Edit: det er altsÄ det fundamentale jeg ser pÄ her. PrÞver Ä ignorere kursen da den gÄr nedenom og hjem. Likeledes blir jeg ikke sÄ glad nÄr den gÄr rett opp, da det er likegyldig enn sÄ lenge. Vi mÄ se resultatene fÞrst
Ikke uten grunn at Mining Exploration klassifiseres blandt de mest volatile aksjene pÄ markedet, svingninger som ses som uvirkelige.
Men, uansett, nÄr alt kommer til alt, er det det underliggende som betyr noe. Det man velger av disse selskapene mÄ fÞlges sÊrdeles tett og helt nÞdvendig. Tegn pÄ fundamentale avvik til vÄr ulempe er store varselssignal og ikke verd oppfÞlging, men heller avbryte Ä finne noe man tror pÄ. Ikke bestandig lett, men man har lÊrt.
En treg bÞrs samt 1.10 CAD Warrants har blitt flittig innlÞst den senere tid, noe jeg selv ogsÄ hadde valgt i forkant av spinnouten om dette var mine.
Dette bidrar som jeg ser det, til en kurs som trekkes ned, Ikke overaskende, men tror disse vil snart vĂŠre borte, og vil tro i forkant av spinnouten som sagt.
Selskapet ser ikke overaskende nettopp dette, og prÞver Ä oppmuntre med gode nyheter som kom nÄ i kveld:
Det utvides nÄ med et nytt felt som kombineres med Lauriston. De slynger seg nÄ rundt Kirkland Lake sitt omrÄde med et stort grep. Lurer pÄ hvordan de skal klare Ä komme igjennom dette enorme total arealet som nÄ er blandt den stÞrste portefÞljen i denne del av bransjen⊠Ambisjonene mangler iallefall ikke, og det i Victoria som dere nÄ vet er min favoritt.
Vel, vi fĂžlger selskapet spent, sitter standhaftig i dette som blir en rollercoaster- ride i fĂžrste vogn.
Kirkland Lake renner nÄ over av cash. Ca 8 milliarder norske, og ingen gjeld. Ser ikke bort fra at de skal kjÞpe noe.
⊠kan legge til en ting ;
Man kan spekulere i hvordan de har fĂ„tt denne tilgangen pĂ„ lisenser som nĂ„ er omfattendeâŠ
TÞr jeg tippe, har selskapet med Rex Motton i spissen, som har samlet denne portefÞljen gjennom store deler av livet (oppvokst her), med myndighetene som stor support, klart nettopp dette. Vel, den som tar sjansen fÄr se utfallet, jeg blir en av de
Helt klart et mulig utfall.
E.Sprott satt som styreleder i KirklandâŠ