Javist, resultatene vil vise vei. Vi er allerede pÄ god vei i Golden Mountain med meget gode resultater herfra, og bare begynnelsen pÄ en omfattende portefÞlje.
Personlig vil jeg bli overasket om vi ikke nĂ„r 3-400Mcap, som sagt fĂžr, nĂ„r vi er kommet ordentlig i gang. Derfra vil det bero pĂ„ fremdrift og resultater fra omrĂ„der som har kommet i âadvance-stageâ.
Er vel siste mulighet for Ä bli med pÄ Spinn-Off i dag. Hvis ikke datoen er endret.
Sitat:
If approval is obtained at the Meeting, the Company intends to make October 22, 2020 the effective date of the Spin Out (the âEffective Dateâ). All shareholders of Fosterville South as of the Effective Date of October 22, 2020 would receive one common share of Leviathan Gold for every one common share of Fosterville South that they hold.
Som jeg ser dette er denne flyttet til 13 November.
Eller 5 virkedager etter 13 november kan det se ut som.
Ja, uklart om det gjelder aksjer innen 13, og selskapet pĂ„ bĂžrs 5 virkedager etterâŠ
Satser pÄ at de vil komme med dette konkret.
Edit: De nevner Final court avgjĂžrelse den 13, og regner vi da + 5 virkedager vil bli den 20 November, tror du har rett i det.
Dette forklarer sannsynligvis deler av fallet vi har sett den siste tiden;
Warrants til 1.10 Mcad som ble mulig Ä utÞve etter 15 september. Markedet kan ogsÄ ha reagert noe tidligere for Ä mÞte dette.
Hvor mye av disse som er igjen har jeg ikke satt meg inn i, men man skulle tro at eierne av disse ville utĂžve disse i forkant av spinnouten, hvor et nytt kapittel starter.
âŠDenne oppfĂžlgingen viser at 15 september ble satt for utĂžvelse av disse Warrants
Dette bringer ogsÄ penger i kassen.
Each Warrant entitles the holder to purchase a Common Share at an exercise price of $2.00 for a period of 24 months ending May 14, 2022.
Fra nyhetsbrev:
Fosterville South has approximately $28.3-million in cash currently, which is more than we had at the start of our ongoing exploration efforts, due to warrant exercises.
Ja, dette blir det penger av, noe vi trenger for Ă„ dra programmet ordentlig i gang.
Dette er vi godt vant med i denne businessen og en naturlig prosess i finansieringen. Uvant at innfrielsen av disse kom i denne mengden over en kort periode, men tror kansje at interessen for Ä bli med i Leviathan har vÊrt stÞrre enn man trodde. Skal heller ikke se bort ifra at dette kan vÊre Ärsaken til utsettelsen, sÄ alle rekker Ä komme med.
I mellomtiden holder vi oss fast, og for de som fortsatt har noen $$ igjen er dette en mulighet. For min del synker snart skipet, lastet til ripa med gull
Har du noen formening om nÄr de kan starte Ä grave gullet opp av jorden? Har de sagt noe om det?
Finner ingen info om det eller noe roadmap.
De startet opp som et Exploration selskap i April og vil bruke tiden fremover til dette.
Veien videre vil vĂŠre Ă„ utarbeide ressursmodeller, gjerne med et NI-43-101 som da dokumenterer modellen for hvert enkelt felt de opererer i.
Deretter, om modellen ser attraktivt ut, kan omrÄdet selges eller de velger Ä utvikle dette selv til en fullverdig gruve.
Utvikle en gruve avhenger av mange faktorer, men man kan vel regne grovt rundt 2+ Ă„r til denne stĂ„r klar til utvinning etter at evt 43-101 er utgitt for en âopen pitâ (dagbrudd) utgave. Mange selskaper fortsetter Ă„ utforske videre for Ă„ utvide modellen, for en re-prising av denne.
Fra Exploration til utvikling, gÄr man over i en ny fase, hvor dette krever mye ressurser og kursen har ofte en tendens til Ä falle i hele perioden fram til alt er avklart med finans ,utbygging ,tidsaspekt osv. Selskaper som produserer og driver Exploration samtidig bruker gjerne sitt eget overskudd som hele eller deler av denne finansieringen.
Mao, fra der vi er i dag med selskapet, kan det ta lang tid fĂžr en utvinning finner sted (Ă„r).
Men veien fram til utvikling/salg er innholdsrik, og mange er med av den grunn alene, man trenger ikke nÞdvendigvis vente pÄ selve utvinningen for Ä fÄ en hyggelig tur.
Treffer vi ordentlig i programmet vi nĂ„ har startet, med et mulig stor reservoar med sterkt innhold, har sannsynligvis de fleste som var med fra starten allerede kastet kortene lenge fĂžr det blir noen produksjonâŠ
http://northern-shield.com/wp-content/uploads/NRN-Presentation_May-2020.pdf
Anbefales sterkt! (Tenker pÄ illustrasjonen i linken)
Ă pne filen, bla nedover for Ă„ se figuren som illustrerer det vi snakker om; en syklus i bransjen, gjelder for alle selskaper ikke bare for Northern shield som vist her. Det som er verd Ă„ ta med seg er at FSX er rimelig likt plassert i denne kurven som Northern shield viser med sine stjerner.
Skal vel bli omtrent side 5.
Ja, om man fĂžlger den illustrasjonen sĂ„ ligger vi vel i starten av âdiscoveryâ fasen som vises der med FSX.
PGM ligger mellom fasen âdevelopmentâ og âstartupâ.
de er altsÄ i helt forskjellige faser, og det er vel ogsÄ en av grunnene til at PGM sin kurs er en del mer stabil, i tillegg til en del punkter som onco og lafajet har referert til over her.
Javisst, de er i helt forskjellige faser og lever to helt forskjellige liv.
Denne enkle plansjen viser dette pÄ en flott mÄte, og er vel den mest brukte av bÄde selskaper og investorer for Ä illustrere hvor man er i syklusen.
Flere selskaper driver med flere prosjekt i de forskjellige fasene (Feks en produsent som ogsÄ driver med Exploration i nye omrÄder, eller en Explorer som har flere prosjekt i forskjellige stadier) bruker jeg denne kurven i hvert prosjekt for seg, og ser hvordan jeg liker plasseringen i forhold til det jeg er ute etter.
Som du sier; i illustrasjonen er FSX i starten pĂ„ " discovery" fasen med sine prosjekter. âPre-discoveryâ ble allerede mer eller mindre unnagjort fĂžr det ble lagt pĂ„ bĂžrs.
I denne fasen samler man inn penger for Ă„ drive relativt sett kostbare drill program, samt sikre dette en god framdrift. Litt rufsete aksje kurs hĂžrer med, men vi er med fra start.
Etter min erfaring er noen kroner fra eller til nĂ„r man gĂ„r inn i selskaper i denne fasen ofte ikke det stĂžrste problemet, men utgangen. Har tidligere kastet kortene alt for tidlig, og gĂ„tt glipp av et atskillig stĂžrre belĂžp enn jeg tapte pĂ„ en dĂ„rlig inngang. Er alltid vanskelig og har vel forsĂ„vidt enda ikke klart dette optimaltâŠ
I PGM er vi et stykke opp pÄ den andre kurven, men med atskillig lavere risiko enn ved bunnen her, og fortsatt god oppside, samt at vi legger til et exploration program som ogsÄ kan lÞfte dette hÞyere.
Dette vet dere fra fĂžr, men litt info for evt nye som titter innomđ
Litt hyggelig info pÄ en ellers sÄ rÞd bÞrs.
Ser at det nye selskapet vil bli lagt pÄ TSX-V og kan da omsettes pÄ Nordnet. 20 Nov blir deadline.
NĂ„r det gjelder Avoca og Timor, Legg merke til graderingen og dybden fra tidligere produksjon, sjelden man ser dette i dag, da dette er gjennomsnitts verdier fra produksjonen og ikke test resultater.
Vel, historien svikter ikke, det de klarte med âhest og kjerreâ skal vi klare i dag pĂ„ en ganske annen og spektakulĂŠr mĂ„teâŠ
Vil tÞrre Ä pÄstÄ at prisingen er relativt lav nÄ ifht at de sitter pÄ 28 mill cad (?) og null gjeld samt ressursene de har i bakken.
Rart at kursen skal fortsette Ă„ falle sĂ„ drastiskâŠ
Ja, prisingen i dag reflekterer ikke selskapets verdier og er helt klart underpriset etter min mening.
De siste dagene har hele sektoren blitt rÞd og drar sÄ og si alle kraftig ned, med noen fÄ unntak.
Utenforliggende Ärsaker sparer ingen sektorer, og de fleste bÞrser opplever det samme. Valg, stimuli, usikkerhet er kansje stikkord her. Tror vi hadde en artikkel i PGM trÄden om dette litt tidligere. Er vel kansje en variant av den som rammer nÄ.
Det som er verd Ä ta med seg er at vÄr sektor har en tendens til Ä komme seg raskt, det underliggende er inntakt.
Noen friske kroner hadde gjort seg nÄ, pusset litt her og der. For min del har jeg lastet allerede, og sitter godt gjennom perioden, Dette endrer ikke det lengre perspektivet.
Jaime carrasco fra Cannacord er verd Ă„ lytte til.
Tegn pÄ at Majors starter oppkjÞp/posisjonering nÄ. Yamana gjorde et fremstÞt mot en Junior i gÄr.
Ser man f. eks pÄ Kirkland Lake, sÄ er det vel utenkelig at ikke de skal posisjonere seg i lÞpet av en 12 mnd periode. De har nÄ ca 10 milliarder Kr i cash (850 mill $ 30 september, pluss oktoberproduksjon) I tillegg kommer egne aksjer de har tilbakekjÞpt (som de kan betale med)
Fosterville S og PGM er vel naturlige oppkjĂžp for KL pga allerede eksisterende infrastruktur KL har bygget rett ved siden av.
Yup, la oss hÄpe at de fÄr kommet et stykke i drillprogrammet (gitt at resultatene blir bra ) fÞr det kommer bud sÄ vi fÄr jekket opp prisen litt, hehe
Holdt tight pÄ gullaksjene!
Pengepressen til FED er snart igang igjen.
Folk begynner selv Ä merke inflasjon pÄ bla. a matvarer. Vi er veldig fÄ som har plassert penger i gull. Spesielt i Europa, null interesse. Det ser man ogsÄ pÄ gullaksjene som er notert i Tyskland.
Mange tror dette vil endres om ikke sÄ lang tid.
Produsentene hadde i snitt ca 1910$ i Q3. I oktober har vi ligget rett under det, men siste ord for Q4 er ikke sagt. Tror fortsatt pÄ et hÞyere snitt.
Setter PGM i gang sin produksjon pÄ 2100 rundt juletider, blir det nice.