Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Fosterville South Exploration LTD (TSX-V: FSX) đŸ„‡

Deler av det gamle teamet i Kirkland sitter nÄ i FSX, personlig tror jeg at begge selskapene vet nÞyaktig hva dette dreier seg om.

NÄ begynner vi snart vÄrt 64 hull initiellt drill program her (Lauriston) , tipper dette blir annonsert fÞr spinnouten for Ä Þke interessen her.
Ingen hemmelighet at store deler av markedet har ventet pÄ dette.
Vi trenger en scoring; hÞygradert, bred intersection, gjerne grunnt, samt et oppfÞlgingsprogram uten lengre pauser, sÄ er gamet i gang for alvor.

Alderen pÄ eksisterende gruver har Þkt gjennom Ärene, sterkt behov for fornyelse. De vet de mÄ handle nÄ fÞr de trangere tidene kommer, mens muligheten er her.

Ja, tror flere vil fÞlge gull utover, ikke mange steder Ä plassere verdier etterhvert ,presser de mest konservative inn i dette ogsÄ.

1 Like

Ble noe feil her beklager
 neste feil fþlger snart :thinking:

ja, jeg tror ogsÄ at dette er trekket som planlegges. Vi fÄr se hvor treige/kjappe de er i avtrekkern.

Prisen beveger seg oppover mot kjent terreng som gjÞr at jeg kan Äpne nordnet uten Ä fÄ vondt i magen igjen :joy: fÄr hÄpe det verste er over nÄ.

Edit: ser at det stÄr at jeg svarer to mÄneder senere her nÄ, det mÄ ha skjedd noe kluss i trÄden. @pdx kan du ta en titt?

1 Like

Tror det var min feil, beklager

Det gÄr nok fint :grin:

1 Like

Skal vi tro at warrants er ferdig utĂžvd for denne gang, og man posisjonerer seg for spinnouten.
Skal vi tippe kan annonseringen av drillingen i Lauriston komme ogsÄ, booste prisen i forkant.
Mulig markedet allerede posisjonerer seg for dette nÄ, satser pÄ at toget snart gÄr, og vi forlater perongen for godt.

3 Likes

NÄ selges gull for hÞyere enn snittet i Q3. Lover bra. Neste QE vil sette fyr pÄ teltet :chart_with_upwards_trend:

1 Like

Her har vi et flott oppdatert kart som viser FSX og Leviathan Gold sine omrÄder, med det siste feltet som ble anskaffet av FSX (Baynton, merket i rÞdt)

Vi ser hvordan dette feltet kombineres med Lauriston hvor grense omrÄde mot Kirkland sin berÞmte gruve nÄ har Þkt. Spennende, burde bli interessant for flere

Edit: javisst, linken fungerte ikke
hmm.
Ok, prĂžver igjen med samme kartet uten Baynton avmerket, men :
kartet i bunnen av linken, sÄ finner dere Lauriston, sÄ kobler vi det nye feltet til Lauriston i det Nord-Þstlige hjÞrnet og langs grensen til Kirkland sitt hovedfelt. Det dekker vel omtrent 75% av denne grensen. Mao, nÊrmest hele den sÞrlige grensen av KL sitt felt er nÄ dekt av FSX

2 Likes

FÄr error nÄr jeg trykker pÄ linken?:thinking:

Har vÊrt noen fine dager nÄ.
Mye fin info i trĂ„den👍

Rart med den posten som ligger nederst, hadde vÊrt fint Ä fÄ fjernet.

3 Likes

Litt pÄ siden av trÄden. Men jÊvlig relevant

2 Likes

Flott intervju! :+1:. Dette er motoren for det vi driver med her.
Kitco finner de gode objektene, har fulgt dem i flere Ă„r.

1 Like

Det intervjuet var jo ikke bare flott, det var jo legendarisk. E. B. Tucker hadde ikke bare bra tanker om investeringer men ogsÄ om forholdet mellom politikk og investering. Aldri hÞrt om han fÞr, men positivt overrasket :ok_hand:t2:

Edit: kan noen forklare hva som er fordelen ved Ă„ sitte i et gold royalty company som han snakket om ifht. bare et vanlig mining/exploration selskap?

Her er en bra forklaring

Et eksempel er f.eks Wheaton. Bunnsolid

1 Like

Ja, jeg leste den men jeg forstÄr ikke helt hva som er fordelen som investor. men han snakket jo om gearing i videoen sÄ det mÄ ligge der da regner jeg med.

Mindre risiko pÄ selve driften og lokale forhold vil jeg tro. Oppside pÄ gullprisen i forhold til avtalt pris.

Eksempel fra i gÄr

2 Likes

Punkt 2 svarer direkte pÄ spÞrsmÄlet ditt

1 Like

Takk! Sitter dere i noen av disse eller?

For min del har jeg aldri investert i disse, bare gÄtt direkte pÄ produsentene, som jeg forÞvrig heller ikke har for tiden.

Nyheter i dag:

De forsetter det gode drivet, og har tenkt Ă„ Ăžke tempoet ytterligere utover, nettopp det vi Ăžnsker oss; ingen pauser eller slakk i farten.

Interessant det de gjÞr i Golden Mountain; tester ut omrÄdet med 4km avstand til hovedfeltet. Om de da gÄr for Ä se om det finnes en kobling, eller et separat omrÄde blir spennende.
Selv om “Chip Sample” (lĂžse stener, hakket lĂžs pĂ„ overflaten) kun brukes som indikative tester, ga dette et solid initiellt resultat, som er viktig fĂžr drillingen settes i gang, noe de ogsĂ„ nĂ„ planlegger nettopp her med 900m. Spennende.

1 Like

Nice :+1:

Snart kommer en oversikt hvordan de store fond/hedgefond plasserte seg i Q3. Kan bli en STOR driver for hele bransjen. Kanskje har Buffet kjÞpt mer f.eks. Forrige «fillings» kom 14 august. SÄ det kommer neste uke eller tidlig uken uker.
Store pensjonsfond MÅ ogsĂ„ snart foreta seg noe. Kan ikke sitte i rentepapirer. Pengene blir borte.

Hvis Biden blir innsatt vil nok sĂžlv fĂ„ en skikkelig boost pga demand innen EV og Solar. Alle bĂžr ha litt sĂžlv i portefĂžljen i tillegg til gull👍

1 Like