Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fractional Shares, noen erfaringer?

Hei igjen folkens :slight_smile: Min megler for USA tilbyr såkalt handel av “fractional shares”, altså muligheten for å kjøpe for et gitt dollarbeløp framfor hele aksjer. Dette for å åpne muligheten til å kjøpe amazon, google, tesla etc for dem som ikke har ekstremt mye penger.

Noen som har erfaring med dette? Ligger jo ikke akkurat en ordrebok på fraksjoner, så lurer litt på om evt et salg blir matchet så snart en når targetkurs på den vanlige aksjen eller ikke :slight_smile:

Hei. Ikke erfaring med fractional shares. Men for å bygge opp kapitalen sin ville jeg heller tradet andre aksjer enn «slow movers» som google og amazon. Er 7000 andre å velge mellom. Så får man råd til dyrere aksjer etter hvert.
Men det er bare meg da :nerd_face: :relaxed:

2 Likes

Kan være at det er veien å gå :slight_smile: Synes bare en tungvekter ser litt spennende ut på swingtrade (teknisk chart), men som fersking har jeg lite anledning til å kjøpe Amazon på fulle aksjer… Om jeg bommer ville det svi :rofl:

Se på utviklingen til Amazon, du skal ha ganske bra trade record for å klare å trade deg oppover i andre aksjer for å få råd til å kjøpe den :wink:

Minuset med Fractional Shares er jo at du ikke eier aksjen,

Ville lest den lille skriften nøye, sånn i tilfelle det er ekstra kostnader som ikke er opplagte, men fin måte for folk å kunne eksponere seg mot amazon, berkshire osv.

1 Like