Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Frontline Ltd. (FRO) 🚱

Jeg postet denne i chat for 2 uker siden:

Oppdatert ser den sÄnn ut:

Jeg ser fortsatt mot 50-51kr.

Ikke denne uken, men i slutten av neste uke / fĂžrste dagene av mars tror jeg det kan komme bruddforsĂžk nedover. MĂ„nedskiftet osv.

Forutsetter egentlig at Kina ikke kommer ordentlig i gang, og at rullering rundt mÄnedskiftet gir bearstemning i olje/shipping.

1 Like

Neste uke kommer fort bull utbyttemelding som kan smadre de kortsiktige tekniske signalene.

Merk at jeg ser pÄ ukeschart med tidshorisont pÄ 8 Är

2 Likes

:joy::joy::clown_face:
Jaja

1 Like

Ja, det er absolutt forskjell pÄ denne bunnen og de foregÄende.
Vi har jo ogsÄ ekstraordinÊre omstendigheter nÄ med IMO 2020 og Koronavirus.

Enig i at det potensielt KAN vĂŠre et bearflag, men ikke alle bunnene hadde direkte rekyl.

Se f.eks pÄ bunn februar 2019 hvor den laget en dobbel bunn:

Slik ser det ut nÄ:

Er ogsÄ en forskjell i hvordan toppen ble satt det Äret (med volume klimaks og bearish engulfing), og nÄ hvor mesteparten av salgsvolumet har kommet nÊr og pÄ bunnen (noe som er positivt).

@anon80503862 - nÄr jeg ser slik volumklimaks pÄ weekly sÄ er det tvilsomt det vil vÊre nok salgspress til Ä fÄ den ned mot 50 kr - du ser jo hvordan volumet har avtatt etter bunnen ble satt
 jeg mener det er mer nÊrliggende Ä tro den skal sidelengs / opp nÄ - men hvis makro forverres og ratene ikke kommer opp igjen sÄ vil det Þke sannsynligheten for at den kan fortsette ned.

Husk pÄ at enhver situasjon i en en aksje er unik selv om den kan minne om tidligere situasjoner.

1 Like

Utsiktene og kursmÄlene peker opp, sÄ lenge den ikke gÄr under ~72 kr sÄ er alt bra :+1:

Tror nok den trenger litt lenger tid pÄ Recovery avdelingen etter denne kraftige virusinfeksjonen som ingen av oss sÄ komme. En Þkning av oljeprisene vil vel heller ikke skade, fÞr vi kan forvente en rekyl opp Vi kan vel forvente en mindre reaksjon pÄ torsdag i forbindelse med Q4 avhengig av hva som blir lagt fram. Har i alle fall ikke tenkt Ä selge pÄ disse nivÄene.

2 Likes

Er meget fint at den bouncer her nÄ - det er dobbelbunn det!

Jeg ser langsiktig pÄ denne og ser bare stadig hÞyere bunner og potensielt falling wedge pÄ weekly.

1 Like

Det er ingen dobbelbunn pÄ dette chartet. Men at det tar i mot muligens er korrekt.

Sorry, du har helt rett. Jeg postet weekly men sÄ pÄ daily mtp. den doble bunnen.

Men zoomet inn og ser bunnen er litt lavere enn forrige sÄ egentlig lower low.

Styrken pÄ rekylen vil avgjÞre om bunnen er satt, forelÞpig ser det ikke slik ut.
Eneste som taler for er oscillators pÄ weekly som er ved historiske pivot nivÄer,
men i og med at weekly er sÄpass lang timeframe sÄ kan det vare ut uken fÞr rekylen kommer.

Kanskje en touch til i bunn av trendlinjen for wedge fÞr den blÄser opp og ut av formasjonen.

Jeg ser ingen konkrete tekniske formasjoner i chartet nÄ. Vente og se fremstÄr mest fornuftig inntil videre.

1 Like

Ukeschart:

Dagschart:

Merk liten omsetning pÄ rekylen over 72kr (som var bunnen pÄ siste store volumdag), og sÄ mer volum nÄ de siste to dagene.

Kvartalsrapport om to bĂžrsdager.

Min tanke er at det eneste som holder aksjen oppe er hÄp om annonsering av stort utbytte.

En sammenligning som melder seg er en annen aksje jeg var inne i pga opptur rett fĂžr rapport hvor utbytte skulle annonseres: ELK i april / mai 2019. Ikke for Ă„ vĂŠre alt for bear, men skulle det vise seg at selskapet ikke betaler veldig stort utbytte “pga uklare framtidsutsikter” eller noe sĂ„nt sĂ„ ville jeg tro at kursen kan falle videre veldig raskt om to dager. Hvis ikke, kort tid etter utbytte. SpĂžrsmĂ„let er om man tror nedsiden er nĂ„dd og utbytte er “bonus” pĂ„ dagens kurs, eller om kursen holdes oppe fordi mange vil ha med seg utbytte fĂžr de tar exit.

Tror egentlig ikke vi fÄr avklaring fÞr rapport. Lykke til dere som er inne.

ps: Ja jeg vet at jeg blander inn fundamentale hendelser i en trÄd om TA, og i tillegg sammenligner med en annen aksje. Men i mine Þyne blinker faresignalene kraftig her.

3 Likes

Elk gikk fra 22-32 pĂ„ annonsering av utbytte pĂ„ 2,6 i 2019😁 Selv med svake rĂ„varepriser pĂ„ det tidspunktet.

Tror du har rett, dog, i dine betraktninger.

1 Like

Kvartalstallene kommer i morgen. Laveste kursmÄl pÄ denne blant analytikerne er 97 kr. HÞyeste er 160. Det er store forventninger til tallene, og jeg hÄper selvfÞlgelig de innfrir.

VedrÞrende det fundamentale @anon80503862, sÄ har ratene gÄtt fra 11k (forelÞpig low), til nÄ 22k (i dag). Kursen har derimot dannet en lower low. Hvis ratene fortsetter opp nÄ, tenker jeg aksjen ogsÄ burde trekke opp, men det er selvfÞlgelig en rekke andre faktorer som vil pÄvirke her :slightly_smiling_face:

2 Likes

Forventer at de har tjent 6-7 kr pr aksje i Q4. Hvor mye de deler ut vet vi jo ikke, men Fro har brukt Ă„ vĂŠre rause

2 Likes

Highlights

• Highest quarterly net income in more than eleven years of $108.8 million, or
    $0.55 per diluted share for the fourth quarter of 2019, excluding $8.7
    million of net cash receipts and accrued profit share in relation to the
    five charter-in and charter-out agreements with Trafigura that have been
    treated as a reduction of the acquisition cost of the vessels.
  • Net income adjusted for certain non-cash items of $106.9 million, or $0.54
    per diluted share for the fourth quarter of 2019, excluding the net impact
    of the item above.
  • Declared a cash dividend of $0.40 per share for the fourth quarter of 2019.

https://newsweb.oslobors.no/message/496616

4 Likes

Svakere EPS enn Avance, og dobbel kurs😳

Jeg forventet egentlig litt mer ned pÄ disse tallene men synes den holder seg godt.

"Fearnley Securities peker i en kommentar pÄ at Frontline i rapporten meldte om en sterke bookinger for fÞrste kvartal 2020. Selskapet opplyste blant annet at de har dekket 83 prosent av driftsdagene for VLCCer i spotmarkedet i fÞrste kvartal 2020 til tidscertepartiekvivalente rater (TCE) pÄ 90.300 dollar pr dag.

Videre skriver meglerhuset at nÄr koronavirusutbruddet begrenses, venter de at de fundamentale forholdene i tankmarkedet vil komme tilbake og tankaksjer igjen blir en favoritt. Ikke mye nedside nÄ gitt stabile rater, skriver Fearnley."

3 Likes

Det er vel “gitt stabile rater” som er usikkerhetsmomentet.