Disclosure of shareholding
TANK: FEARNLEY SECURITIES GJENTAR KJĂP PĂ TANKAKSJER I SEKTORRAPPORT
Oslo (TDN Direkt): Tankaksjer har falt markant hittil i Är i kjÞlvannet av koronavirusutbruddet. Fearnley Securities antar at det sannsynligvis vil vÊre etterspÞrselsimplikasjoner i ytterligere to-tre mÄneder for tankrederne, men man begynner nÄ Ä se at det etablerer seg et gulv for tankratene og kjÞpsanbefalingen for sektoren gjentas.
Det skriver Fearnley Securities i sin seneste sektorrapport, offentliggjort tirsdag.
âMed potensial for noe klarhet rundt utbruddet i de kommende ukene og ratene som allerede er nĂŠr gulvet, ser vi mulighet for en sterk innhenting i andre eller tredje kvartal 2020â, skriver meglerhuset.
Oversikt over meglerhusets anbefalinger og kursmÄl:
Aksje Anbefaling KursmÄl
Frontline KjĂžp 140
Hunter Group Hold 6,3
Okeanis Eco Tankers KjĂžp 175
Ser i fÞrste omgang mot gap-close pÄ 76,5 og deretter pÄ motstand rundt 80-ish
KursmĂ„l 160 kr innen Q3. Letâs go
Spennende rent teknisk om vi bryter opp over 79-80 i dag
Er ogsÄ et gap som kan fylles mellom 95 og 98.
Sneik meg inn pÄ 78, fÄr hÄpe du (og Platou) fÄr rett
Klarer meg med en 75-80%
FRO - Invitation to Q4 2019 Results Conference Call and Webcast
Var ikke helt âwowâ- faktor over det bruddet men jeg tar det jeg fĂ„r
Enda en kjĂžpsanbefaling fra et meglerhus:
Jeg synes handlene og kurs âstabilâ pĂ„ 77 +/- lover bra, spesielt etter Ă„ ha forelĂžpig bunnet ut pĂ„ ~72. Litt bedring i rater og makro uro sĂ„ tror jeg mye er gjort ifht noen tikroninger opp
Er du ikke litt tidlig ut mht. brudd @Nocturne?
Enig @Paddy80, angÄende det du nevner om rater og makro
Tror egentlig det handler mer om at formasjonen var âfeilâ. Har sett litt nĂŠrmere pĂ„ chartet og det ser mer ut som en ascending triangle fremfor en symmetrisk trekant. Dette fordi det ikke var sĂŠrlig volum pĂ„ bruddet og det er et klart definert motstandsnivĂ„ vi fremdeles er et stykke unna.
La oss se om dette blir mer riktig:
Ved de fire fÞrste bunnene har du fÄtt en rask rekyl opp. Denne gangen lar rekylen vente pÄ seg
Ligner mer og mer pÄ et bearflagg