Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Frontline Ltd. (FRO) 🚱

Da er vi snart tilbake i 0 ifht. gÄrsdagen. Forventer brudd opp av formasjonen i morgen.

1 Like

Inngang pÄ 92.09 i dag :+1:

1 Like

Grattis med forelÞpig god inngang. NÄ er US bÞrsene opp sÄ regner med vi skal opp og fÄr brudd pÄ formasjonen i morgen. I motsatt fall sÄ skal vi ned og teste den fallende trendlinjen nok engang, men da vil vi antagelivis fÄ bullish divergens i RSI ogsÄ. Blir bare waiting game for min del dette.

Ser dessverre ikke ut til at Frontline fÄr del i dagens oppgang i US
https://finance.yahoo.com/quote/Fro/

Ja, sÄ det - jeg har fulgt litt med pÄ FRO i US ifht. hvordan aksjen oppfÞrer seg her hjemme og de virker ikke vÊre sÊrlig korrelert. Jeg skjÞnner ikke hvorfor. Prisen her hjemme virker Ä vÊre hÞyere ved de dagene jeg har sett pÄ close ifht. US. Vi fÄr se i morgen, chartene ser ogsÄ ulike ut (US chartet er mye styggere enn chartet her hjemme).

US Weekly:

Husk dollarkursen

Ja, stemmer. Ikke mange Þrene forskjell nÄ pÄ hvor den closet i US.

Litt langsiktig tror jeg dette kan utvikle seg til en C&H - men det avhenger av at markedet blir som analytikerne forventer og at ratene tar seg opp selvfÞlgelig. Jeg tror likevel vi kan fÄ en opptur pÄ kort sikt inn mot Q4 - og sÄ kanskje ned igjen etter det, og brudd opp av formasjonen mot sommeren?

2 Likes

Veldig bra illustrasjon av hvor volatil denne aksjen er og siste tids nedgang ser ut for Ä vÊre i trÄd med mÞnsteret vi har sett de siste Ärene. Stusser likevel litt pÄ at Hunt har en oppgang pÄ over 4% og FRO er sÄ vidt i pluss. :smiley:

Ja, om noen kan forklare forskjellen pÄ FRO og HUNT i dag hadde det vÊrt flott!

1 Like

Verdien av skip/cash ligger 1kr over kursen og de tjener penger pÄ lavere rater? :thinking:

Ut pÄ sl 94.50 :man_shrugging:

1 Like

Motstanden er pÄ 95.20 brytes denne er jeg rimelig sikker pÄ vi fÄr gap close (97.50).
SpÞrsmÄlet er om det er nok til Ä snu trenden tilbake i positivt terreng. Helst vil jeg se den over 103-105 nivÄene fÞr jeg blir virkelig bullish. Kan ta litt tid - men som sagt, jeg skal sitte til Q4 og fÄ med meg utbyttet fÞr jeg ser hva jeg gjÞr videre :sunglasses:

FRO= Frontline
HUNT= Hunter Group

Disclosure of shareholding

Frontline helt i bunnen av den stigende trendkanalen. Verdt et bet? Hva tror dere som kan shipping?

https://www.investtech.com/no/img.php?CompanyID=100129&chartId=2&indicators=80,81,82,83,84,85,87,88

Normalfordelingen tilsier at kursen skal snu i dag (3/2) og deretter begynne Ă„ stige

When all else fail, har vi heldigvis det gode gamle 250 dagers snittet Ä feste vÄr lit til :joy:

Ser ut til at FRO greier seg noenlunde greit i statene i kveld.

En liten kuriositet om ikke noe annet.

• Fra bunn 13.08.18 til bunn 04.02.19 = 189 dager

• Fra bunn 04.02.19 til bunn 12.08.19 = 189 dager

• Fra bunn 12.08.19 til bunn
 ?

Hvis dette mÞnsteret gjentar seg nÄ sÄ vil FRO bunne senest om 2 uker (vi er 175 dager ved slutten av denne uken). En test av neste stÞttenivÄ (73-70 nivÄet) kan forventes, men det er ikke nÞdvendig for at mÞnsteret skal vÊre inntakt.

Det er ogsÄ interessant Ä se pÄ stigningen (bunn til topp) i hver periode.

• Stigning etter bunn 13.08.18 = 79%

• Stigning etter bunn 04.02.19 = 99%

• Stigning etter bunn 12.08.19 =110%

Stigning etter neste bunn – estimert om 1-2 uker = 96% (gj.snitt av foregĂ„ende stigninger).

Hvis mÞnsteret gjentar seg vil vi nÄ en ny topp innen Juni / Juli 2020.

God kveld :zipper_mouth_face:

11 Likes

SÄ du tror pÄ en peak midt pÄ sommeren, som er da ratene typisk er lavest fordi fÊrre skip er vÊrfaste og verden trenger mindre olje til Ä varme seg pÄ? :stuck_out_tongue:

Historisk og fundamentalt vil analysen gi liten mening, men som vi har sett kan en rekke faktorer pÄvirke ratene, det er det som er jokeren: hvor mange bÄter blir skrapet nÄ som ratene har falt, hvor mange vil gÄ pÄ verft for Ä fÄ retrofitting av scrubbere, og ikke minst: kan det skje uforutsette ting i midtÞsten som gir en hÞyere premie for frakt?

Jeg aner ikke. Jeg tenker innen sommeren, peaken kan jo komme fĂžr. MĂžnsteret er dog interessant fra et TA perspektiv :slightly_smiling_face:

1 Like