Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Frontline Ltd. (FRO) 🚱

De snakker om at NAV verdiene for HUNTs bÄter er stÞrre (nyere bÄter, alle har scrubbere etc).
Men slik markedet er generelt har jeg vanskelig for Ă„ se for meg FRO ikke skal hĂžyere.

Rent teknisk var duppen i dag perfekt touch pÄ den stigende trendkanalen. Litt kritisk om den hadde closet under, men ser ut til at vi bare fikk en megawick ned (i.e. - mange kjÞpere der nede!)

NÄ tenker jeg enten vi bryter ned og ut av den stigende trend (bearish) eller den skal opp og teste motstand igjen. Bryter den ikke nÄ pÄ 3 (eller 4?) forsÞk sÄ blir jeg mer skeptisk. Men ja, slike intradagssvingninger har ikke bekymret meg sÄ lenge det fundamentale er bra (selv om det er rent tekniske grunner til at jeg gikk inn).

1 Like

Og bouncer opp igjen
 formasjonen enda inntakt, men har nÄ Þkt mitt target :sweat_smile:

2 Likes

Hva betyr de tallene i boksene pÄ chartet? Og hva er de konkrete targetene du har beregnet? Og utifra hvilken metodikk?

Hypotesen er at det er en ascending triangle (sammenlign med Fun som har motsatt formasjon). Boksene er for Ä vise measured move / target, som man fÄr ved Ä mÄle bunn til topp og legge dette pÄ breakout (i dette tilfellet over 117.50).

Les mer her: https://school.stockcharts.com/doku.php?id=chart_analysis:chart_patterns:ascending_triangle_continuation

Takk for svar!

Jeg kan litt om TA, men skjÞnte ikke hva det var jeg sÄ pÄ. Jeg ser intet ascending wedge i det chartet du har postet. Men trenden er oppover, det er den. Mye innen tank som ser interessant ut nÄ.

Ikke wedge men triangle :slight_smile: Tenkte noe sÄnn:

Men med dagens fall og brudd pÄ den stigende trendlinjen er formasjonen ugyldig :crazy_face:

Brudd av nedre RSI trendlinje som er beregnet fra 5/8-2019. Kan oppgang forventes, eller finnes andre argumenter eller analyser som tilsier noe annet?

Fortsatt nedgang i rater. Tipper det stabiliserer seg en liten stund over helgen, ratemessig, fÞr vi fÄr se hvor videre trend gÄr.

Ratene er pÄ vei opp igjen for VLCCer! :sunglasses:

image

1 Like

Da kommer snart brudd opp pĂ„ hĂžyere volum, kjenner det pĂ„ gikta😂

Mulig jeg stiller et tragisk basic spÞrsmÄl, men nÄr et selskap er cross-listed, hvordan fungerer utbytte pÄ tvers av nyse og osbx listingene?

En aksje er en aksje nÄr det gjelder utbytte i FRO, enten den selges i US eller her

1 Like

Forskjellen er vel at vi fÄr utbetalt i NOK mens de fÄr utbetalt i USD? :sweat_smile:

Megleren veksler vel automatisk til NOK for deg.

Utbytte er i usd og blir omregnet til dagens kurs ved utbetaling.

1 Like

SĂ„ hva kan utbyttet bli? Ser Cleaves forventer 90 cent!

8 % kvartalsutbytte er jo smÄtt fantastisk i tilfelle.

Edit: @Nocturne. Tenker pÄ fÞrstkommende kvartal. Hva det blir senere i Är er vel vanskelig Ä si, men ratene i Q4 vet vi jo mye om.

Har sett alt fra 0.50 cent til $2 dollar.
Mener konsensus ligger pÄ $1 +/-

Veldig bra markedsoppdatering:

https://vimeo.com/385568917

2 Likes

Ser klar ut for en bounce her til neste uke - hvis den ikke ryker ut av formasjonen ut dagen :money_mouth_face:

Til nedsiden ser jeg stĂžtte rundt 96-95 kr.

1 Like

Oppdatert chart. Ekstremt bratt fall pleier Ä etterfÞlges av en like bratt opptur. Vi fÄr se. RSI nivÄene pÄ 4hr har ikke vÊrt sÄ lave siden august 2018 (!) sÄ aksjen er ganske oversolgt. Dette er ikke et kjÞpsargument i seg selv, men sÄ lenge ratene ikke faller ekstremt mye mer sÄ bÞr dette avta.