Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Frontline Ltd. (FRO) 🚢

Verden er kanskje på vei bort fra olje men ikke innen 2020 som er min tidshorisont :slightly_smiling_face:

Apropos, kan noen forklare meg hvorfor antall aksjer ikke øker når han har løst inn TRSen?

2 Likes

Har du hørt podcasten AksjeSladder ? Blir forklart der.

1 Like

Er FRO sterkt korrelert med olja, slik at vi kan forvetne kursmassaker også her så lenge opec vil bedrive priskrig og kjøre oljeprisen ned på 20-tallet?

Man må jo frakte olja som blir eksportert, om de ikke vil bygge lager. Dersom vi ser 30 dollar fatet vil nok Kina kjøpe med begge hender.

Blir vel kanskje bra å eie shipping fremover?

FRO Meldepliktig handel

Kommer det noen flotte byks i ratene fremover nå tro?

Synes i allefall FRO holder seg ekstremt bra så langt i dag. Er jo i pluss! !

4 Likes

Det er vel ikke tilfelding?

Fantastisk flott candle, 4 HR roper kjøp, Daily snur til kjøp om dette holder seg ut dagen.

Dette er vel gull for alle som ikke produserer og selger olje, etterspørselen etter olje blir ikke noe mindre fremover med disse prisene?

Jeg tok gevinst på 68.45. Å tjene penger på en slik dag er allright

Etterspørslen etter olje falt jo ganske greit i Kina ettersom “alt” stod stille. Nå kan det jo være at lagere osv fylles opp da. :slight_smile:

Et scenario som kan utspille seg er at folk begynner å bunkre olje på skip i påvente av bedre oljepris. Dette skjedde bl.a. i 2015, noe som vil føre til underkapasitet i tankmarkedet. De snakker endel om dette i siste episode av pengepodden. Det er allerede 20 VLCCer som er leid inn til dette formålet og mer kan det bli!

3 Likes

Teknisk ser det også bra ut. Se volumet i dag. Må tilbake til oktober i fjor for å finne tilsvarende volum, og dette samtidig som børsen er -7% (!) :rofl:

2 Likes

Dette er jo bare magisk. Mange som skal inn før morgendagen? (Siste dag før utbytte)

3 Likes
2 Likes
2 Likes
1 Like

Ex utbytte USD 0,40 i dag

1 Like

Noe som kan dukke opp så gjør at markedet for Frontline også går i vasken nå?