Moro med FRO som kanskje gÄr i pluss i dag, selv om den i dag noteres uten utbytte. KjÊrkommen og sjelden grÞnnfarge.
Ratene over $200k i dag! Q1 blir fantastisk!
Hm, disse ratene ser vi vel ikke sÄ mye til fÞr Q2? 75% var jo sluttet for 3 uker siden. Q1 blir derimot helt ekstremt, men ved Q4 rapporten 27 februar ble det jo fÞlgende annonsert:
Er litt overrasket over hvor lite oppmerksomhet FRO fÄr her pÄ forumet. Ratene gÄr i taket og FRO har reddet kontoen min fra totalt blodbad i ukene som har vÊrt. Akkurat nÄ tenker jeg pÄ hvor mye jeg klarer Ä sope i hop under 90 spenn. Tror som CEO i FRO at disse ratene vil vedvare sÄ lenge Saudi og Russland kverrulerer
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/03/13/7507027/tror-pa-langvarig-tankboom
Og varer det til i morgen, neste mÄned eller neste Är? Jeg har ikke peiling og vil ikke vedde penger pÄ det.
Btw, grattis med bra veddemÄl. Personlig har jeg veddet pÄ et firma som sÞrger for at opphold hos verftene for vedlikehold blir kortere, og ett veddemÄl pÄ et firma med store forsvarskontrakter og en del annet mer konjunktur sensitivt.
Hvor lenge det varer er jo the million dollar question. Jeg tipper i allefall et par uker til. Det virker forelÞpig ikke som noen av partene har planer om Ä gi seg. Jeg har target pÄ 125 kr for FRO. Det er edruelig ifht. f.eks Hannisdal som har target pÄ 160
FRO - Closing of the acquisition of 10 Suezmax tankers from Trafigura
Se E24 artikkelen. 500.000 dollar dagen @Christian. FRO har breakeven pÄ under $19.000.
Fremdeles mulig Ă„ komme seg inn under 100 men i dag blir siste dag tror jeg
Gikk trĂ„tt fra startâŠ
Er jo pluss 0,11%, fÄr ta det man fÄr i dette markedet
Hehe, det er jo ganske mye frykt i markedet og FRO har tross alt gÄtt fra 60 til 90 pÄ under 1 uke.
Men skal man kjĂžpe noe i dette markedet er jeg sikker pĂ„ FRO er en fin hedge. Jeg har i allefall ordre inne som jeg venter pĂ„ skal fyllesâŠ
Hvilket firma sÞrger for at oppholdet pÄ verft blir kortere?
SÄ lenge Saudi pumper ut olje og forwardcurven er contango sÄ er det party i tank. OgsÄ sett pÄ twitter at aktiviteten i de kinesiske storbyene tar seg opp, utenom Wuhan.
Hvilke andre industrier kan klare Ä skaffe slike kontrakter i disse dager? Trenger ikke vare lengre enn noen fÄ uker med slike slutninger sÄ har man bÄde tatt ut mange skip ut av flÄten og sikrer totalavkastning for hele Äret.
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2020/03/17/7508145/saudi-arabia-nyhet-sender-oljeprisen-ned
"Bloomberg melder at Saudi-Arabia vil Ăžke oljeeksporten til rekordhĂžye 10 millioner fat pr. dag fra mai.
â Saudi-Arabia vil utnytte gass produsert fra Fadhili-anlegget til Ă„ kompensere for rundt 250.000 fat pr dag med innenlandsk oljekonsum, som vil gjĂžre det mulig for kongedĂžmmet Ă„ Ăžke rĂ„oljeeksporten i lĂžpet av de kommende fĂ„ mĂ„nedene til Ă„ overgĂ„r ti millioner fat pr dag, sier en ikke-navngitt person i energidepartementet i Saudi-Arabia."
Frontline minner meg om en annen aksje som er pÄ vei til Kina handelsmessig
Edit: bra shorter nÄ, derfor fall?
CEO med stÄltro pÄ Q2 og Q3 - lukter gode utbytter i tiden fremover!
https://soundcloud.com/dnb_podcast/tanker-market-outlook-with-frontline-ceo-robert-hvide-macleod
Intervjuet oppsummert!
Hva FRO gjÞr under 100 kr er for meg et mysterium, men - det kan ikke vare sÄ mye lenge nÄr markedet etterhvert begynner Ä ta inn over seg at oljeprisen ikke kommer til Ä komme opp pÄ en stund. Jo flere skip som leies til lagring, jo mer vil ratene forbli stabile. Vi ser bare konturene av denne effekten nÄ!
Folk er blendet for gode case om dagen, bare de ikke forblir det frem til feks enighet og produksjon senkes sÄ blir det vanskelig Ä holde denne tilbake