Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Frontline Ltd. (FRO) 🚱

FRO - Filing of Annual Report on Form 20-F

2 Likes

Enig - tok et lodd, og vil fĂžlge denne litt fremover. Kanskje jeg tok @Paddy80 sine :wink:

1 Like

https://soundcloud.com/dnb_podcast/tanker-market-outlook-with-frontline-ceo-robert-hvide-macleod

Tror en ting folk glemmer er hva man skal gjÞre nÄr landbaserte lagre blir fulle.

Oljeproduksjonen til SA vil treffe markedet med full tyngde fra april. Da vil lagring av olje pÄ tankbÄter tvinge seg enda mer frem.

SÄ blir det opp til rederne om de godtar langtidslagring til en lavere snittkost, eller om de gambler pÄ spot.

FRO stÄr i allefall i en sÊrposisjon til dette med sin flÄte, ref. Hannisdal i Pengepodden.

Game on!

1 Like

SpÞrsmÄlet er jo hva produserende land gjÞr nÄr dette nÊrmer seg

Tror du glemmer hva Saudi-Arabia gjÞr hvis USA skrur pÄ tommeskruene fordi de knuser oljeindustrien der til lands. Da gÄr oljeprisen opp, oljelagrene er fulle og etterspÞrselen faller som en stein og alle lagerskipene blir gjort tilgjengelig igjen. Vipps og du har rater pÄ 10k dagen.

1 Like

Hva eksakt tenker du USA vil gjĂžre for Ă„ stoppe SA? Sanksjoner? Produsere enda mer? :wink:

Sanksjoner.

I artikkelen stÄr det sanksjonene fÞrst og fremst vil vÊre rettet mot Russland. Jeg tror Trump Þnsker Ä ha et godt forhold til SA. Det stÄr ogsÄ han ikke har hastverk fordi det kommer forbrukere tilgode. Vi fÄr se. Enn sÄ lenge tror jeg ratene vil stabilisere seg rundt $80-100k.

1 Like

Cashflow :sweat_smile:

1 Like

Flott selskapspresentasjon fra i dag.
3 Likes

Var det derfor den gikk som en kule i dag? Fikk ikke med meg denne :frowning:

MÄ utvikle en metode for Ä pumpe olje ned i bakken igjen. SÄ kan man hente den frem igjen nÄr olje er dyrere.

1 Like

Skal vi endelig over 80 i dag? :blush:

“This is a once-in-a-generation type of event,” Zabrocky says, noting charterers are starting to book vessels with storage options for periods of more than a year.

Takk til @Nocturne for Ä introdusere meg til denne aksjen. Hatt noen fine trades (topp likvid og med ~5 % + daglige bevegelser), men burde bare gÄtt long gitt siste tidens utvikling. 2020 blir etter absolutt alt Ä dÞmme et kokkos bra Är for Frontline, og et ditto heftig direkteutbytte.

Frontline gives no fucks about rĂžde indekser over dammen:

2 Likes

Tut tut :bullettrain_front: :racing_car: :speedboat:

7 Likes

HĂ„per du tjener bra her @h3nk1 - det fortjener du etter flere Ă„r med frustrasjon i FUN👍

2 Likes

Hehe, jeg har bare tatt noen trades pÄ veien oppover. Ikke likt tanken pÄ Ä sitte over natten nÄr den ogsÄ er notert i et hypervolatilt amerikansk marked.

Burde bare gÄtt long som @Nocturne - han bader i tankpenger for tiden :moneybag::shower:

2 Likes

Hvis analytikerne har rett sÄ har jeg for lite penger i FRO. Men heldigvis har jeg hatt en fast posisjon og bare tradet pÄ toppen av denne. Ville vÊrt ganske bitter nÄ om jeg tradet med hele potten.

Fra E24: NÄ fylles lagrene i rekordtempo. 25 millioner fat per dag med etterspÞrsel er borte og verdens oljetankere er ikke nok. Det er irrelevant hva bare Opec gjÞr, sÄ lenge ikke Saudi-Arabia setter ned produksjonen sin til null. Det mÄ et globalt kutt til, sier Holte.

Det er slik jeg tolker det gÄtt forbi det punktet at deal mellom Russland og Saudi alene vil vÊre nok. Det kommer til Ä ta mange mÄneder for Ä bruke opp all oljen som er lagret pÄ land og til sjÞ. Jeg ser for meg enda flere VLCCer kommer til Ä bli leid inn til lagring fremover. Dette i sin tur kommer til Ä gi helt sinnsyke rater i spotmarkedet :money_mouth_face:

3 Likes