Hva tenker dere om FRO til uka? OPEC-mÞtet utsatt fra mandag til torsdag. Hannisdahl snudde pÄ flisa og spÄr oppgang.
Jeg tror det kan bli noen veldig gode dager for tank.
Hva tenker dere om FRO til uka? OPEC-mÞtet utsatt fra mandag til torsdag. Hannisdahl snudde pÄ flisa og spÄr oppgang.
Jeg tror det kan bli noen veldig gode dager for tank.
Hei, hvorfor tror du tank vil stige ? PÄ forhÄnd takk!
Hei. For min del virker det helt Ă„penbart at tankaksjene vil stige framover.
EtterspÞrselen etter olje har falt med omtrent 30% pga Corona. Det betyr at det blir pumpet altfor mye olje. Denne oljen mÄ lagres en plass. Landlagrene er snart fulle og man har allerede nÄ begynt Ä fylle opp VLCCer og andre bÄter med olje.
Dette er ikke noe som vil gÄ over med det fÞrste. BÄtene kommer til Ä ligge til ankers og sope inn penger. Og de bÄtene som ikke ligger til anker vil fÄ gode rater til Ä frakte rundt pÄ den oljen som skal ut til konsumentene.
Det kommer til Ä bli kutt om ikke lenge, det mÄ det bare bli fordi det er ikke plass til all den oljen som blir pumpet opp mye lenger. Men med mindre det blir kuttet over 30m fat olje per dag er jeg superbull pÄ tank. Kutter man mer enn det er jeg vel bare litt bull.
Enig. Vi ser forhÄpentligvis en del slutninger den kommende uken i forkant av OPEC++ mÞtet.
Det er ogsÄ viktig Ä pÄpeke at selv dersom det blir betydelige kutt - noe som er sannsynlig innen rimelig tid - sÄ vil de ta flere uker fÄr det blir gjennomfÞrt i praksis. Glem heller ikke at OPEC tidligere har jukset med kutt.
Det ser mao svÊrt lovende ut for tank pÄ kort sikt. PÄ lengre sikt synes jeg det er langt vanskeligere Ä spÄ.
Takk for svaret ditt, jeg er enig at det i en periode fremover vil vÊre hÞye tankrater, men er det ikke rimelig Ä anta at ratene ogsÄ vil falle fordi etterspÞrselen etter olje vil falle som fÞlge av Corona + eventuelt kutt i produksjon ? SÄ fÞrst en fase med hÞye inntekter som vil gÄ over i en fase med lavere inntekt.
Ja, det er absolutt stor sannsynlighet for at det skjer. Det som er viktig her er tid det skjer og hvor mye penger tjener tankselskapene i mellomtiden.
Riktig, men nÄr dette skjer ? + Hvilken Kurs < inntjening/utbytte ? Det er fortsatt lite lagerplass iforhold til evt oljekutt.
Jeg bare spÞr, min forstÄelse av FRO kursnedgang fra +100 til 82 var nettopp signalene om kutt i produksjon og sannsynligheten for lavere fremtidig inntjening, hva var din forstÄelse av kursnedgangen ?
Slik jeg ser det falt kursen pÄ grunn av hÞyere oljepris og en lavere contango. Contangoen gikk vel ned fra omtrent 130k til 44k (pÄ 6 mÄneders kontrakt) hvis jeg husker rett nÄr oljeprisen hoppet kraftig mot slutten av forrige uke.
Jeg tror oljeprisen skal ned igjen, og da vil contango - og dermed inntjeningen Ăžke igjen.
Tenkte Ä prÞve Ä komme meg inn under 85-86 men ser dÄrlig ut slik den ser ut til Ä Äpne
Alle eksperter sier jo at om oljeprisen gÄr opp vil tank aksjer stupe. SÄ hvorfor kjÞpe om aksjen skal stupe? Jeg er ikke negativ til FRO men jeg bare lurer
Man kjĂžper FRO om man tror oljeprisen ikke skal opp
Edit: inn med snitt pÄ 85, sÄ fÄr vi se hvor hÞyt den kommer pÄ 2. forsÞk
Edit II: ute igjen pÄ SL - gikk ikke helt som planlagt, men gevinst er gevinst.
Synes ikke chartet ser sÄ hot ut akkurat nÄ. FÄr targets pÄ tidligere lows (under 70) sÄ avventer ny inngang her etter OPEC+ mÞtet. Halv dag pÄ bÞrs i morgen uansett sÄ nÄ tar jeg pÄskeferie
Kan vel komme en billigere inngang dersom det blir avtale om kutt.
Frontline opp 9.89% pÄ NYSE pÄ torsdag, blir spennende Ä se om det fortsetter pÄ imorgen mtp. det ikke er noen final kutt avtale pÄ oljen ennÄ.
Det kommer helt sikkert et kutt, men tror ikke det hindrer aksjen fra Ä gÄ opp.
Edit: Tipper de blir enige om kutt under dagens mĂžte.
Edit 2: Man er nÄ nesten 45 minutter inn i mÞtet. Flere ministre mÞtte for sent opp, og Mexico har enda ikke funnet veien til det virtuelle mÞte.
Mnja, Mexico sliter hvis de har hedget oljen pÄ hÞyere pris. US mÄ komme med ekte kutt her og ikke kutt pga. de mÄ kutte (i. e lÞnnsomhet). Jeg tror kanskje de lander noe men at det vil vÊre skuffelse (ergo, bra for FRO )
Frontline opp 5.92% i premarket trading pÄ NYSE.
FRO er opp 11% 5 min etter Äpning. Kan bli en fin dag, uke og ikke minst mÄneder for aksjonÊrene nÄ.