Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Frontline Ltd. (FRO) 🚱

Noen som har innspill pÄ kjÞp av Frontline nÄ? Fundamentalt tror jeg det er et godt valg, men er det noen som sitter Ä venter pÄ en teknisk inngang?

Liker bedre Hunter eller Okeanis, fordi spriket i verdsettelse er altfor stort og bĂžr tettes.

Frontline P/NAV: 1.3-1.4
Okeanis P/NAV: 0.76
Hunter P/NAV: 0,77

2 Likes

MÄ oppdatere analysen min litt etter ny info. Vi brÞt opp av horisontal linje og 50MA den 21.06, men fikk ikke noe follow through, dette er et faresignal. Vi ligger nÄ pÄ undersiden av 50MA og trendlinja, sÄ de fÞrste dagene av neste uke blir viktig. Kommer vi oss over igjen sÄ er vi reddet kortsiktig, men bryter vi under 65kr sÄ kan dette se ut som et bear-flag, i en ABCD korreksjon(se bilde). Jeg var bull, men jeg har i bakhodet at OSEBX ogsÄ muligens former et bear flag(se analysen min i makro) noe som garantert vil slÄ negativt ut pÄ FRO om dette iverksettes. Her er det bare Ä fÞlge godt med til uka!

2 Likes

Mandatory Notification of Trade

Du traff flott pÄ den.
Ser du noe spennende nÄ i Frontline?

NOTIFICATION OF TRADE

PÄ 56 nivÄ var det logisk Ä kjÞpe, men akkurat nÄ sÄ ville jeg ha ventet og sett hvordan konsolideringen former seg, og om kursen holder seg i 73-80 rangen den har begynt Ä forme. Litt tidlig Ä si ennÄ, men det kan vÊre et bulflag som formes, men tar fort en uke fÞr fÞr man ser det sikkert

1 Like

FRO - Extension of expiry date of first option for two Trafigura Suezmax tankers

FRO – 2019 Annual General Meeting

FRO - Expiration of options to purchase additional Suezmax tankers

Ser ut som du fikk rett, den seiler fortsatt med god fart og er opp over 10 % i dag
:smiley:

1 Like

FRO – Increase in share capital

Siterer meg selv fra hva jeg skrev i Mai og det er ikke bare meg som tror at der er mer oppgang i vente, fraktratene bare stiger. Ser i andre trÄder at det diskuteres at FRO har steget sÄ mye at det er bedre Ä gÄ inn i andre skipsaksjer.

Kan hende det er riktig, der er mange som strever med det valget, litt gammel artikkel, men den stÄr seg fortsatt. https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2019/06/analytikernes-shippingfavoritter.

En trenger ikke bare sitte i en da jeg har stor tro pÄ hele sektoren. Jeg fÞlger derfor ogsÄ BWLPG, Flex LPG, Gogl og og Hunt. Det viktigste tror jeg er Ä komme seg ombord :motor_boat: Vi burde gjerne hatt en egen trÄd for Skipsfart smÄprat?
Har ingen tro pÄ at Frontline har nÄdd toppen, nÄ har den passert 90. :smiley: DNB har hÞynet kursmÄl til 101, i 2015 var den i 150. :question:

1 Like

Hvis du skulle valgt Ä hoppe ombord pÄ 2 av de du nevner, hvem hadde du da lÞst billett hos? BWLPG, Flex LPG, Gogl eller Hunt?

1 Like

Dette er jo en FRO trÄd sÄ dersom jeg mÄtte velge kun 1 ville jeg velge den, men jeg har ogsÄ litt i de andre. Anbefaler deg og lese de trÄdene ogsÄ, Gogl er vel den jeg har minst tro pÄ, men jeg har den under vurdering.
Kursutviklingen har vÊrt veldig ulik, noe en kan lure pÄ hva som er Ärsaken til.

1 Like

Det er stor forskjell pÄ eksempelvis FRO og GOGL. De kan nesten ikke sammenliknes fordi det ene rederiet frakter tÞrre varer som kull, malm, korn mens FRO utelukket frakter rÄolje.

1 Like

Vet det, men ogsÄ for disse tÞrrbulkrederiene begynner ting Ä rÞre pÄ seg., derfor skriver jeg at jeg har GOGL under vurdering og er ikke noe fÞrstevalg.

1 Like

Spennende i dag og fÞlge bÄde Hunt og Frontline. Hunt leder i skrivende stund med 0,2%, de er opp 9,4 og og Fro 9,2%. Frontline har nÄ passert den magiske hundrelappen.
HÄper mange her pÄ forumet rakk og komme seg ombord fÞr de gikk fra kai, men med interessen pÄ denne trÄden stiller jeg meg tvilende.

2 Likes

Da mĂ„ vi gratulere Hunt som gikk 12,33% idag, Fro sprakk litt med “bare” 7,13% i dag.

2 Likes