Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Frontline Ltd. (FRO) 🚱

Stemmer, fÄr se om det blir noe mer volum i morgen.

Klart disse ratene ikke kan vedvare. Hadde jeg vĂŠrt reder ville jeg glatt tatt 50k mindre - 250k er fremdeles 200k mer enn for en mĂ„ned siden liksom. GrĂ„digheten der altsÄ  :slightly_smiling_face:

De vil vare sÄ lenge COSCO er ute av dansen.

Oljeraffinerier kan ikke legges ned heller, det vil vĂŠre mye dyrere.

For avkastning pÄ kapitalen er 50k per dag mye, veldig mye! Du regner vanligvis at du trenger 40k per dag for Ä fÄ 10% avkastning pÄ kapitalen.

1 Like

SkjĂžnner det, men hvis scenariet er deal eller no deal sĂ„ bĂžr man gĂ„ med pĂ„ Ă„ gi litt rabatt. Det er ikke SÅ lenge siden ratene var pĂ„ 50k, sĂ„ da bĂžr man vĂŠre fornĂžyd med en 5x tenker nĂ„ jeg, selv om man selvfĂžlgelig vil ha mest mulig. Hypotetisk vil dette fĂžre til at man bruker andre metoder for Ă„ lagre og heller fyller opp lagrene til prisene kommer ned. Det ville jeg gjort hvis jeg hadde hatt muligheten til det.

No offence, men denne type resonnement er vel grunnen til at John Fredriksen og Arne Fredly er rikere enn deg (og oss andre). :wink::rocket: Tipper de finner en lÞsning for Ä fÄ landet avtaler som er sÊrdeles lukrative sammenlignet med forventningene. Men bare for Ä ha sagt det; jeg ville nok ogsÄ gjort som du :smiley::smiley:

2 Likes

None taken - disse summene er uansett lommerusk for oljeselskapene fremdeles, men klart hvis det vedvarer sÄ vil det slÄ ut pÄ bunnlinjen. Leste at frakt-kosten var gÄtt opp med ca. 12% fra normalt 3%. Mao. er det 9% mindre profitt per fat olje som fraktes. Dersom prisene stiger mer, eller vedvarer, samtidig som oljeprisen gÄr ned, sÄ skal du se at flere tenker sÄnn som oss :slight_smile:

Stemmer, og i samme artikkelen stod det at i perioden 2004-2008, som var forrige «boom», sÄ var prosenten helt oppe i 50 og bÄtene gikk fortsatt. SÄ bÞr vÊre litt Ä gÄ pÄ enda :money_mouth_face::wink:

Ja, det tror jeg ogsÄ - men i samme artikkel stod det ogsÄ at bÄtene som handles her pÄ OSE ikke fÄr ta del i disse ratene? Fikk aldri klarhet i om det stemmer, men sÄ ingen norsk noterte selskap pÄ oversikten deres.

ForÞvrig oljepris i perioden 2004-2008 - ikke sÄ langt fra dagens, med unntak av 2008.

image

Flaggemelding Frontline LTD.

Flaggemelding Frontline LTD.**Corr

FRO - FMSI Business Combined

FRO - Extension of Senior Unsecured revolving $275.0 Million Credit Facility to May 2021

FRO - Invitation to Q3 2019 Results Conference Call and Webcast

Financial calendar

FRO - Third Quarter and Nine Months 2019 Results

FRO - Q3 2019 Presentation

Mandatory notification of trade

3 Likes

Pent kjĂžp.

1 Like

FRO - Key information relating to the dividend for the third quarter 2019