Limer inn et innlegg fra Hegnar her. Syns dette ser bra ut jeg
Innlegg av: Tester1 (06.04.15 11:33 ), lest 18 ganger
Ticker: FUNCOM
IOS LMO - Første Test
Først å fremst, dette er gjort nå i påsken, så blir ikke helt patent, men en god nok pekepinn synes jeg.
Dere andre som har fått spilt litt på Ipad disse dagene kan jo komme med deres syn også?
Forsøkte å laste på Iphone 6 med ios 8.1. Testflight er låst til Ipad tror jeg, kjørte ikke.
Ipad 2, ios 8.2 kjører ikke, stopper etter login og install/nedlasting, alt funker ved å lage char, laste ned, register osv, men ved “start spill” blir jeg kastet ut.
Dette kan også være at de bare vil teste med siste hw og minimalisere poblemene, i så fall er det lovende for alt så ut til å funke bra til det punktet fortalt over.
Ipad air 2
IOS 8.2
Nedlasting tok litt tid, men det er bare snakk om minutter, slik som veldig mange andre spill apps med litt innhold.
Jeg synes dette er helt innenfor og som de selv sier at dette skal strømlinjeformes litt før slipp er bra men dog ikke et must.
Tok kanskje 3-5 minutter totalt.
Litt kjedelig kanskje at jeg ikke har funnet 1 bug verken ved registrering eller i noen av menyene.
Powered by Dreamworld ser meget bra ut, men tar ett forbehold da det kun er en lukket test, og ikke mange som spiller.
Spilt gjennom pirate og Volcano en del ganger, utforsket alt og smashed alt, ingen feil funnet.
Spillet løper meget bra, og det ser fantastisk ut.
Lot padden lukke med spillet oppe i 2 dager uten at spillet lukket eller låste seg!
Skiftet mellom andre spill, lese vg osv og når jeg åpnet LMO igjen så sto min figur på samme sted, klar for å løpe:)
Dette gikk bra i ca 2 dager før til slutt LMO låste seg…ikke dårlig.
Kontrollene virker utrolig bra, sett mange ganger før, men alikevel flott å se hvor fint dette funker i LMO, du kan peke på skjermen og dra rundt dit du vil gå “Point klick and run” stil, funker ok.
Men kontrollene med styrehjul og char valg til venstre ved tommelen og angrep + flasker ved høyre tommel er det beste da man ser hele skjermen, og alt viktig er tilgjengelig raskt og effektivt.
Kontrollene får topp karakter av meg, bedre en på pc!
I det hele tatt er det lettere å spille LMO på ipad en på pc, kommer raskt i gang og alt er der du forventer.
Lot min yngste spille (7 og et halvt år), da han ble meget ivrig selvfølgelig.
Han spurte meg bare om engelske ord osv, hvorfor han ikke kunne gå inn i noen huler osv.
Ellers så bare spilte han med en gang, dette er en veldig styrke, og heldigvis har Funcom ikke forsøkt å finne opp kruttet på nytt her.
Kontrollene passet fint til hans små hender…viktig:)
Det føles i det hele tatt naturlig å spille LMO på brett med slike kontrollere, det ser bra ut og funker feilfritt.
Alt i alt så må jeg si at det virker som om dette kunne vært testet mye før, jeg har ikke hatt noen problemer i det hele tatt, det bare funker her.
Jeg vil veldig gjerne høre om noen av dere som har fått testet litt har sett noen problemer, om dere har en annen hw eller sw en den jeg tester på.
LMO på IOS er etter min enkle mening klar for release, dette er så ferdig det kan bli teknisk.
Betalingsmodellen osv kan forandres on the fly.
Ellers så må Funcom åpne for lan/wan spill for virkelig kjøre beta og se hva Dreamworld kan gjøre, først da vil vi være sikre.
Gleder meg til å blande platformer i felles spill nå.
Så herifra er det ikke mye dårlig å melde i alle fall, om de har kontroll på nettet så er det bare å slippe dette til folket:)