Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom iOS Betatest

Limer inn et innlegg fra Hegnar her. Syns dette ser bra ut jeg :slight_smile:

Innlegg av: Tester1 (06.04.15 11:33 ), lest 18 ganger
Ticker: FUNCOM
IOS LMO - Første Test
Først å fremst, dette er gjort nå i påsken, så blir ikke helt patent, men en god nok pekepinn synes jeg.

Dere andre som har fått spilt litt på Ipad disse dagene kan jo komme med deres syn også?

Forsøkte å laste på Iphone 6 med ios 8.1. Testflight er låst til Ipad tror jeg, kjørte ikke.

Ipad 2, ios 8.2 kjører ikke, stopper etter login og install/nedlasting, alt funker ved å lage char, laste ned, register osv, men ved “start spill” blir jeg kastet ut.
Dette kan også være at de bare vil teste med siste hw og minimalisere poblemene, i så fall er det lovende for alt så ut til å funke bra til det punktet fortalt over.

Ipad air 2
IOS 8.2
Nedlasting tok litt tid, men det er bare snakk om minutter, slik som veldig mange andre spill apps med litt innhold.
Jeg synes dette er helt innenfor og som de selv sier at dette skal strømlinjeformes litt før slipp er bra men dog ikke et must.
Tok kanskje 3-5 minutter totalt.

Litt kjedelig kanskje at jeg ikke har funnet 1 bug verken ved registrering eller i noen av menyene.
Powered by Dreamworld ser meget bra ut, men tar ett forbehold da det kun er en lukket test, og ikke mange som spiller.
Spilt gjennom pirate og Volcano en del ganger, utforsket alt og smashed alt, ingen feil funnet.
Spillet løper meget bra, og det ser fantastisk ut.

Lot padden lukke med spillet oppe i 2 dager uten at spillet lukket eller låste seg!
Skiftet mellom andre spill, lese vg osv og når jeg åpnet LMO igjen så sto min figur på samme sted, klar for å løpe:)

Dette gikk bra i ca 2 dager før til slutt LMO låste seg…ikke dårlig.

Kontrollene virker utrolig bra, sett mange ganger før, men alikevel flott å se hvor fint dette funker i LMO, du kan peke på skjermen og dra rundt dit du vil gå “Point klick and run” stil, funker ok.
Men kontrollene med styrehjul og char valg til venstre ved tommelen og angrep + flasker ved høyre tommel er det beste da man ser hele skjermen, og alt viktig er tilgjengelig raskt og effektivt.

Kontrollene får topp karakter av meg, bedre en på pc!
I det hele tatt er det lettere å spille LMO på ipad en på pc, kommer raskt i gang og alt er der du forventer.

Lot min yngste spille (7 og et halvt år), da han ble meget ivrig selvfølgelig.
Han spurte meg bare om engelske ord osv, hvorfor han ikke kunne gå inn i noen huler osv.
Ellers så bare spilte han med en gang, dette er en veldig styrke, og heldigvis har Funcom ikke forsøkt å finne opp kruttet på nytt her.
Kontrollene passet fint til hans små hender…viktig:)

Det føles i det hele tatt naturlig å spille LMO på brett med slike kontrollere, det ser bra ut og funker feilfritt.

Alt i alt så må jeg si at det virker som om dette kunne vært testet mye før, jeg har ikke hatt noen problemer i det hele tatt, det bare funker her.

Jeg vil veldig gjerne høre om noen av dere som har fått testet litt har sett noen problemer, om dere har en annen hw eller sw en den jeg tester på.

LMO på IOS er etter min enkle mening klar for release, dette er så ferdig det kan bli teknisk.
Betalingsmodellen osv kan forandres on the fly.

Ellers så må Funcom åpne for lan/wan spill for virkelig kjøre beta og se hva Dreamworld kan gjøre, først da vil vi være sikre.
Gleder meg til å blande platformer i felles spill nå.

Så herifra er det ikke mye dårlig å melde i alle fall, om de har kontroll på nettet så er det bare å slippe dette til folket:)

5 Likes

Spilt gjennom Pirate World og det hele virker supert. Har kun hatt to crash som er rapportert inn (spillet fortsatte der det skulle etter oppstart). Bruker iPad Air 1. Det fungerer bedre enn på PC , virker som LMO ble laget med tanke på nettbrett. For å styre figuren er det lettest å bruke fingeren og holde/bevege den på brettet. Enkelt å bruke og grafikken er veldig bra, ikke noe pikselert.

Det er ikke mulig å handle i testversjonen. Hvis spillet fungerer like bra på live server sammen med andre plattformer og mange spillere da er det bare å glede seg til det slippes på App Store.

3 Likes

Testa et par timers tid på iPad 4 nå selv, og har ikke støtt på noen store problemer (noen småting med at jeg liksom ikke hadde nok diamanter til å oppgradere, men det løste seg ved å reåpne “GUI’en”), og er generelt veldig positivt overasket.

Som andre påpeker funker styringa (som jeg var mest spent på) veldig bra, både med tanke på navigering og battling. Ser ingen åpenbare fordeler (battlewise) med å spille på den ene plattformen vs den andre pt, men mulig det blir mere synlig når pvp kommer etterhvert.
Personlig synes jeg også det ser mye bedre ut på pad’en (i hvert fall med retina) og er mere praktisk ift. mobilitet og tidsfordriv på feks reise.

Blir spennende å se når pvp og minigames etc. kommer og de setter i gang med full promo igjen. (og alle plattformer er ute).

3 Likes

Legger inn denne

“It needs a lot of work, but I am enjoying playing on iOS! I will be playing a lot more if this gets fixed a bit :)”

2 Likes

Ikke bekymre deg Onns :slight_smile: Dette går bra, selv om virkelige venner er å foretrekke fremfor LMO-venner:

1 Like

Du kødder nå , ikke sant ???

2 Likes

Ikke HELT uenig i det, men begynner å bli såpass utbredt med wifi nå at jeg ikke tror det har like stor betydning som før.
Kom hjem i går etter 17 dagers reise, og kan med hånden på hjertet si at det ikke var mange kvarterene jeg var uten wifi på turen. (tog, fly, flyplasseer, cafe’er, hoteller, butikker, bensinstasjoner, barer, restauranter, mm.)

Edit: var selv på flyplassen og flyet jeg testa LMO iOS uten problemer.

6 Likes

Bare så folk har det helt klart for seg. Den betaperioden som er fast på 30 dager kan fornyes med en ny beta på 30 dager etc.

To continue testing after the 30-day period expires, upload another
build. Internal testers automatically receive an update notification
when the new build is available. To distribute the new build to external
testers, you resubmit it to Beta App Review. As soon as it is approved,
you can send the external testers an update email by clicking Send
Invites from the External Testers column on Builds, as shown above.

https://developer.apple.com/library/ios/documentation/LanguagesUtilities/Conceptual/iTunesConnect_Guide/Chapters/BetaTestingTheApp.html

3 Likes

I løpet av denne IOS betatesten har jeg fått til nå 2 meldinger om oppdateringer:

LMO.techteamtest 1.0.0 (1.0.514428.2)

Funcom N.V. has invited you to test an update for LMO.techteamtest.

To install this update, you must have TestFlight installed on your iOS device.

Det er tydelig at Funcom jobber mot en release dato nå :slight_smile:

7 Likes

Dæven nå gleder jeg meg! Er blitt veldig optimist nå. Skal Funcom endelig lykkes​:slight_smile::grinning::blush:

4 Likes

Fikk melding om ny LMO build via testflight i dag selv. Spennende! Ting skjer! :slight_smile:

5 Likes

Ny info fra Funcom:

6 Likes

Dette lover godt. Egen erfaring fra testingen er at det meste virket glattpolert. Neste fase cross-platform?

1 Like

Se der ja…

Kanskje jeg timet det perfekt med kjøp i dag ! :smile:

1 Like

Jeg må være tidenes mest glemmsomme person. Jeg var jo med i lukket beta for PC og klarer ikke å huske hvor mange faser det ble totalt. Noen som kan hjelpe meg med det tallet?