Appfigures finner ikke LMO hos Google Play, så tror heller det er noe med data derfra.
Google play har noen dagers lag
Det virker som det å bli featured på toppnivå er meget viktig i dette mobil-app-markedet. Det er nok det som ligger bak de sterke listeplasseringene blant annet i USA og UK. Featured totalt 31 ganger på topp-nivå hos itunes.Har LMO blitt featured i google play ennå?
Nei. Ikke sett det når jeg sjekket. Måtte søke det opp når jeg skulle kjøpe selv.
En må huske at Funcom selv sa i starten at de prioriterte iOS markedet fremfor Android da det var mer strømlinjeformet utviklingsmessig. Flott at de støtter Android også, men usikker om de satser noe markedsføring der, før det er en suksess på iOS.
Hvis iOS går bra, så kan det hende at Android fokuset kommer senere.
Enig, de har jo bare en verden der nå.
Hjelper sikkert på at et av verdens største nettsteder (Alexa rank:157) lister LMO som et av de beste nye spilla til Android.
Edit:
LMO er også med på listen for iPhone/iPad:
The Longest Journey lå kun to dager under Top grossing i USA, og det var hhv rank # 321 og 377.
LMO har ligget på den listen siden 3. juli og med ranking 2xx i et par dager. Hvis det fortsetter skal du få en flaske av meg Onns. Blir en billig Prosecco før jeg har solgt aksjene.
Selv om det kanskje holder å følge med på Top paid, og ferdig med det, er en topplassering under rankinger som f.eks. “family” veldig viktig for at top paid skal ha en jevn og god økning. Hvis man skal laste ned et spill til barna, trykker man kanskje på nettopp “family” først.
Steam er ikke viktig enda. Spillet solgte ok de første dagene men er nå ute av listen. Men det er vel ikke mange av oss som hadde forventet at det ble liggende på topplistene til Steam? Synes det har klart seg greit, og så snart de senker prisen (som helt sikkert er en del av taktikken) vil de også havne på listene til Steam.
At verdens tredje største avis lister LMO på top 10 - det er gull.
Hensikten med å ha slike under-kategorier er å øke det totale salget av apper i itunes slik at apple får max inntekter… Ligger du som lmo nå med plass nummer 2 i family games fører det automatisk til flere salg enn hvis du lå på plass 200 på family games. Er man ute etter et paid family game så ligger lmo ganske fristende til. Så den effekten tror jeg funcom merker godt. Men alt er relativt. Hvor mye penger det totalt blir på funcom er usikkert.
Jeg tror poenget til @onns er at for å kunne estimere inntektene til Funcom, så er det mest interessant å se hvordan det går i en bredest mulig kategori.
Tipper de sitter igjen med ca $25-30k dagen totalt på alle platformer etter lego/google/apple fratrekk frem til nå. Det er også verdt å merke seg at listen henger litt etter. Hvis salget går ned tar det lengre tid før dette viser igjen på rankingen. Den vil altså falle senere på rankingen enn salget skulle tilsi. Leste om det flere plasser på nettet i helga.
Vi får se hvor lenge de holder seg såpass høyt i USA - ser ganske bra ut akkurat nå synes jeg (I forhold til prising av selskapet) - problemet er så klart at risikoen er skyhøy fram til kapitalinnhenting er avklart.
Ser ikke så ille ut det, og tablet er jo hovedmarkedet, men veldig positivt at de har valgt å satse på iPhone også - det var jo ikke planen til å begynne med, men de drar jo inn noen kroner der også nå.