Takk til alle for lærerike diskusjoner - dette er noe av det mest siviliserte jeg har sett i Funcomtrådene på årevis
Er det ikke dramatisk nok at de fortsatt ikke kan melde at finansiering er ordnet.
En finansiering de selv har vært tydelige nok på selv at de behøvde bare for å kunne utvikle CE frem til tidliglansrringsfasen. ( min 5Musd for å kunne utvikle CE frem mot tidliglansering. (29 januar)).
Resultatet betyr mindre ved presentasjonen, nyheter rundt finansiering mest.
Og her er intet nytt å melde.
De har hatt fullmakt til å kunne emitere 70 mill aksjer siden 28 februar, men intet er skjedd.
Kun et nødlån av et mindre beløp fra hovedeier til å kunne drive videre en stund til.
Og nå må de før en emisjon de åpenbart har problemer med å få plassert sannsynligvis måtte ta opp et nytt nødlån før sommeren.
Tiden går og CE skyves frem i tid.
Skulle de få til en emisjon så tror jeg vi snakker eralene access utover mot slutten av året.
De har ikke meldt det. De har meldt følgende:
"Capital is planned to be raised through a share issuance, details of which to be announced at a later
stage"
Og whoops - de har visst hatt råd til å holde det gående lengre enn de trodde! Nå holder det med et lite lån fra hovedaksjonær. Det er ikke negativt - det er positivt.
Resultatet betyr mindre ved presentasjonen, nyheter rundt finansiering mest.
Resultatet betyr lite, der er jeg enig. Og kommer de med noe rundt finansiering så er jeg også enig. Men hvis ikke - så er det også positivt.
Og her er intet nytt å melde.
Stemmer.
De har hatt fullmakt til å kunne emitere 70 mill aksjer siden 28 februar, men intet er skjedd.
Ja. På grunn av at de ikke hadde behov, eller har funnet en annen måte å løse det på.
Kun et nødlån av et mindre beløp fra hovedeier til å kunne drive videre en stund til.
Og nå må de før en emisjon de åpenbart har problemer med å få plassert sannsynligvis måtte ta opp et nytt nødlån før sommeren.
Tiden går og CE skyves frem i tid.
Har de problemer med å få plassert emisjonen? Hmmm…rart at de ikke har tatt kontakt? Åja, de kontakter bare de som har visst interesse selv…
Hvorfor? Hvis de sliter sånn med å få det til, og ABG har vært der i all evighet, så skulle man jo tro at de ville kontakte eksisterende aksjonærer for å få til en emisjon? Nei?
Skulle de få til en emisjon så tror jeg vi snakker eralene access utover mot slutten av året.
Tull. Her er de kommet mye lengre enn du tror.
Fra Funcom selv 29 januar 2016
" minimum 5 MUSD allows for funding untill early access launch of Conan Exiles in 2016"
Direkte oversatt " frem til tidliglansering" , og slike penger har de ikke hentet enda, merker meg også at
De bruker “2016” her og ikke “sommeren 2016”.
Naturligvis har de utført enkelte arbeider her allerede, men stemmer det de skriver her, og de bør jo vite best selv, så må
Jo manglende midler medført begrensninger.
Med disclaimer vel å merke:
This presentation contains forward-looking statements that involve risks and uncertainties. All
statements other than statements of historical facts are forward-looking. You should not place undue
reliance on these forward-looking statements for many reasons.
These forward-looking statements reflect current views with respect to future events and are by their
nature subject to significant risk and uncertainties because they relate to events and depend on
circumstances that will occur in future. There are a number of factors that could cause actual results
and developments to differ materially from those expressed or implied by these forward-looking
statements.
Although we believe that the expectations reflected in the forward-looking statements are reasonable,
we cannot assure you that our future results, level of activity or performance will meet these
expectations. Moreover, neither we nor any other person assumes responsibility for the accuracy and
completeness of the forward-looking statements. Unless we are required by law to update these
statements, we will not necessarily update any of these statements after the date of this presentation,
either to conform them to actual results or to changes in our expectations.
Her fra årsrapporten 22. april 2016
The game will launch in Early Access on PC in the summer of 2016, with a full launch on PC and consoles to follow.
Sommer-kvartalet er fra juli - september, men i mer vanlig forstand er det juni - august.
Har bare hvert her ett par uker, men er strålende fornøyd, spesielt for meg som skal følge Funcom tett fremover.
Ble lei av Hegnar Forum, mye rart der, så takk til pdx (admin)
Takk til mange av dere med mye kunnskap og viljen til å dele dette med andre.
Takker også resten av gjengen som virker til å være seriøse og hyggelige folk.
De må /bør vise spillet før de emitterer, så enkelt er det. Hvorfor, fordi da kan de sette den på høyere kurs. Så enkelt er det.
Hvis de vise før de emitterer så oppgang er tatt ut og det blir mindre interressant å var med i emisjon Pga mindre stinging.
Tror du bommer her. Om det viser seg at spillet blir en kjempesuksess ved launch så er oppgangen der i overskuelig fremtid
Anyways hold oss oppdatert! Sitter på verksted og kjeder meg!!
Games
The park selger bedre på konsoll enn PC
CE Early Access kommer “late summer”
Markedsføring rundt CE er ment å skape størst interesse rundt tidspunktet Early Access lansering. Ingen betalt kampanje, men skape interesse gjennom media og community.
Et mindre spill basert på TSW IP har fått grønt lys forbi prototyping stadiet, og er nå i alpha production. Skal lanseres på PC Q4 2016.
Enda et nytt mindre spill basert på Conan IP er tenkt påbegynt senere i 2016.
Om LMO: The license agreement with LEGO for this game will expire on 1st October 2016 and the Company has no current plans to renew it.
Omsetningen per segment - de har nå lagt til “other activities”, så blir det lettere for oss å se hva som er spill og annet.
Utifra de indikatorene jeg følger med på hadde jeg forventet at “Large scale MMO / Online games” skulle ha høyere omsetning i 1Q16 enn 4Q15.
Gode nyheter at de har holdt driftskostnadene så lave, og fått såpass gode inntekter fra the park. Da kan de drøye enda litt med emisjonen. Tipper vi hører mye om CE de neste ukene, og àt det blir stille i sommer frem til release hypen
jeg stusset også over dette. En mulig forklaring er at inntektene i Q1 hadde en mye større andel av lifetime memberships (det var vel rabatt på disse) enn vanlig. Disse inntektene blir vel spredd utover flere kvartaler (1 år/2 år?)
Det forklarer vel også hvorfor cashburn ikke ble så ille