Lager en ny tråd som vi kan diskutere presentasjonen i
La meg si at jeg håper, for min egen del og andre som enten har solgt seg ut av aksjen eller enda ikke har gått inn, at det blir grå og triste tall. For alle dere andre, lykke til og glad om det går deres vei også hi hi
Ja @Larsen , her er det nok begge sorter som er interessenter for min del håper jeg på en mannefet presentasjon og opp 30% Men er også åpen for en tur nedom , men da kun for og handle Hvordan tror dere de former denne presentasjon? Mye fokus på CE og emi ? The park vil forhåpentlig snakket om og dets lansering og salg!?
Klarer ikke helt å se for meg hvordan det skal bli så veldig mange grå og triste tall egentlig. TP på konsoll suksess og gode salgstall for TSW, ser egentlig ikke for meg at det kan bli noen ekstreme dritt-tall
TSW har hatt en god periode dette kvartalet, funcom skrev til og med i årsrapporten at de var fornøyd med TSW for tida. Nei det som kan krakke den er nok heller kapitalinnhentning og/eller utsettelse. På meg virker det for tidlig å annonsere CE-utsettelse nå. Regner med at spillet er ute i EA senest i september.
Hva med informasjon om en emi-kurs på 1.20?
Vil vell regnes som latterlig mtp at det er 50% reduksjon fra dagens sluttkurs??? Da er det jo krisestemning
Jeg for min del håper at du går på tidenes smell!
Det er nok en god del lavere enn de fleste håpet på og vil nok utløse krakk. Husket en emisjon i PCIB der største eier ikke ble med, den ble kjørt med 50% rabatt.
Ja men en ting jeg lurer litt på er denne avstemningen som har vært med frisyrer, de hadde vel ikke drevet med den viss early accsess er om 4 mnd? For meg så virker det som om at de hadde det virkelig travelt med og da skrapt sammen en EA så tidlig som mulig!?
Edit: de tenker vel kanskje EA med en del bugs , noe da markedet er klar over, så får de tid og penger til og jobbe aktivt med slutt produktet som kanskje slippes på høsten! Mest naturlig vil jo være og slippe i SEP OKT da god været har forsvunnet og gamere kommer ut av hiet!?
Hvis det skjer mister jeg all respekt for den gode jobben Funcom har gjort, og det vil bevise at de ikke kan drive en business optimalt og for meg vil det være over og ut, da vil de aldri lykkes med noe…
Aldri i verden om det kommer nyheter om emisjon på 1.20,det er jo lov å drømme for de som er ute.
Hvis du ikke har shortet så tjener du ikke noe på at det går fundamentalt dårlig for Funcom. Jeg antar at du har solgt nå fordi du vurderer at prisen er høy i forhold til den fundamentale verdien, og at du venter på at prisen blir rimelig i forhold til verdien.
Det kan skje på to måter: 1) at prisen blir lavere, men det fundamentale er likt, eller 2) at prisen er lik, men det fundamentale sterkere (for å sette det på spissen).
Det betyr at du egentlig bør håpe at de leverer gode nyheter i rapporten slik at du kan kjøpe aksjen igjen med gode sjanser til å få god avkastning (eller nøytrale nyheter og lavere pris).
Det man håper på etter å ha solgt er at markedet overreagerer ned, så man kan kjøpe billigere enn det man tror aksjen er verdt fundamentalt. Funcom er jo kjent for noen brutale dipper…
Men da skal Larsen få kamp, blir aksjen skambillig er vi flere som er klar!
Da kan jeg plutselig finne på å bortimot doble min andel!
Det er ikke alle som håper på det tror jeg (hvis jeg inkluderer meg selv så håper jeg ikke på dårlig tall, eller noen andre dårlige nyheter), men det er så klart en mulig ting å håpe på. Men i så fall må man si at man håper at tallene blir dårlige og at markedet vil reagere med å sende kursen ned mer enn de dårlige tallene fundamentalt tilsier (men jeg synes ikke det er opplagt at det vil skje).
Sant nok, tenkte mer på hvis man har solgt i håp om å gjøre en trade. Som jeg f.eks gjorde i Starbreeze i dippen i slutten av 2014. Der fikk markedet bakoversveis fordi Storm skulle komme senere enn forventet og nextgen launchen også kom senere enn forventet. (aksjen gikk først ned 50%, så opp 300% etterpå)
F.eks hvis Funcom kjører en emisjon på 1,20 og CE kommer i september. Jeg tror det ville ha kjørt kursen ned, samtidig som det fundamentalt er positvt for Funcom.
Har ikke tro på at dårlige tall vil gjøre noe særlig med kursen. De har jo fått seg et lån for at de skal klare seg enn så lenge. Går ut fra lånet er der for at de skal ha så de klarer seg så lenge de må, så dårlige tall nå burde derfor ikke bety noe i så måte.
Kan jo være Hegnar & Co lager noen fete overskrifter basert på samme kvartal i fjor, om at pengene renner ut av en bunnskrapt kasse osv. men det må jo folk begynne å bli vant til nå.
Blir spennende dette her, som det alltid er med Funcom og kvartalsrapporter. Som regel er de kjedeligere enn man håper på da. Var imidlertid positivt overrasket over den forrige, selv om kursen falt etter den.
Det fine er at kursen denne gangen beveger seg i motsatt retning av forrige gang (ved Q4 2015) - kanskje vi ikke får rekylen ned i morgen da?
Den viktigste nyheten fikk vi jo nå nettopp. Finansiering fortsatt ikke i boks.
At de benytter generalforsamlingen til å gi tillatelse til å utstede aksjer er jo ikke noe nytt. Det skjer jo hvert år.
Det er jo noe de kommer til å fortsette med, om ikke annet “i tilfelle” de trenger å benytte seg av det.
Ingen dramatikk, og har ikke noe med finansieringen denne gangen å gjøre.
Det er vel ikke helt sant. Eneste informasjonen jeg fikk ut av de 140 000 000 aksjene som skal godkjennes 30. Juni er at Jebsen har lagt frem at det er en mulighet han konverterer snart. Nå har ikke Jebsen mer enn 78 000 000 aksjer i konvertible lån per idag, også pleier Funcom å utstede ca. 30 000 000 aksjer hvert år i opsjoner. Så om ikke annet, skal de utstede flere opsjoner i år, eller så er det som hvert år, at de alltid innhenter godkjenning for mye mer enn det brukes, sånn i tilfelle et eller annet!
edit:
emisjonsaksjene er allerede godkjent i år. Nok aksjer til en emisjon og en reperasjonsemisjon om det skulle være tilfelle.