Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom Q4 2017

mebe

5 Likes

jeg har spurt i chatten.

Men regner med at convertible price = x5 siden antall aksjer er /5

Noe annet er helt usannsynlig. :slight_smile:

1 Like

"The value of Funcom’s share of the assets in Heroic Signatures will be approximately USD 7
million. "

Og det kommer da i såfall q1 18

Nei. Fkdkigogoldl

Jeg mener å huske at de hadde utestående fra konsoll salget som skulle komme på Q4. Men ta det med en klype salt!

5 Likes

belikeomg må jo være professor lolcat aka @h3nk1 :rofl:

Gratulerer til de 41% av dere som hadde tro på svak positiv EBITDA eller en overraskelse.

Ganske sikker på at det er up-front paymentene som ga vakt positiv EBITDA:

Rundt 22:30 - 23:00 i videoen så snakker Rui om de asiatiske partnerne, og Stian nevner at de har stor tro på spillet ettersom de “have pushed quite attractive up-front payments”. Han får ikke sagt mer før Rui avbryter han med at de ikke skal snakke om detaljer.

Ref: https://www.twitch.tv/videos/233431396

Legg også merke til at Funcom har økt avskrivningstakten for CE:

After an in-depth analysis of comparable games and gaming company industry standard for amortization of comparable games, the amortization period of Conan Exiles has been reduced from five to two years.

Ikke noe pynting på regnskapet her nei!

10 Likes

Jeg er ganske beskjeden av meg her på forumet, men dette er rått gjort av Funcom. Selv W.buffet får reisning av de marginene. Masse penger på bok og enda 2 finansierte kjente spill som skal materialisere seg med fortsatt høye marginer, +1 2018 release og 1 spill under utvikling.
Jeg skal ikke selge fun før release. :slight_smile:

9 Likes