Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom Q4 2017

Kvartalstallene for Q4 2017 kommer 27.02.2018. Alt tyder på et svakt rødt kvartal med økte utgifter og reduserte inntekter.

Hva tror du Q4-rapporten vil gi:

  • Svakt positivt EBITDA
  • Svakt negativ EBITDA
  • Overraskelse som gir positive EBITDA

0 stemmegivere

Jeg er mest spent på hvordan markedet reagerer på tallene. Spesielt siden nytt spill avdukes dagen etter. Er denne timingen gjort med vilje fra selskapets side for å holde kursen til tross for røde tall (hvis de er røde)?

1 Like

Jeg er spent på hvor mye skattekroner de får igjen fra tidligere, som nå skal benyttes og synliggjøres i Q4.

De navnet ikke noe om når BL-spillet slippes - mer info i morgen?

Ja, i morgen vil jeg tro

Hva ville dagens kurs vært før spleisen?

15,81 / 5 = 3,16

Eh Funcom drog in 3.2 miljoner usd och då har CE varit under polish phase under hela kvartalet och knappt en enda rea… tänk vad spelet kommer dra in när marknadsföringen börjar. HELT INSANE

CE. Retail presence worldwide to provide not just additional sales, but also to create
additional visibility and awareness among gamers

5 Likes

Revenues in 4Q17 amount to USD 3,142 thousand

Mye, mye, mye bedre enn ventet :+1:

12 Likes

Var vel endel som ble solgt i Q3 som de ikke rakk å få med og måtte overføres til Q4, eller husker jeg feil (får ikke sett noe rapport nå :slight_smile:)

Kun det dere deler her inne👍

1 Like

Skål da :champagne:

3 Likes

“big upfront payments” sa stian om Koch Media

2 Likes

Jeg skjønner jeg må høre gjennom videoen igjen :stuck_out_tongue:

do it… rui sa “okey now we weill get 50 questions about this” haha

24

Haha vem är skyldig till den här frågan? :joy:

1 Like

Stian sier litt mer enn han skal. Rui måtte kutte inn flere ganger :slight_smile:

5 Likes

“Funcom recognized the accumulated tax loss of Funcom Oslo AS as of 31 December 2016
as a deferred tax asset. As of 31 December 2017, this tax asset has been eliminated by
changes in temporary tax difference primarily due to Conan Exiles. A tax cost of USD 1,656
thousand for 2017 has been calculated, but it is not payable due to the temporary differences,
so there will be no payable tax in Norway in 2017**. A tax liability of USD 553 thousand has**
been recorded.

1 Like

“Short-term loans and borrowings is dominated by the
USD 3,363 thousand convertible bond.
The convertible bond matures on 31 December 2018, with an interest rate of 3.5%, and a
conversion price of USD 0.1036 per share”

Begynner å få bra fortjeneste på de om det converteres :wink:

Om de konvertereres? De konverteres 100% sikkert. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ma jebsen selge nå med det nye aksjeantallet?