Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Rui Casais

Tenkte jeg kunne hive ut en liten skrytetråd for Rui Casais, sjefen i Funcom.

Her er en interessant artikkel om hvordan han endte opp der han er i dag:

Har bare truffet han en gang, på et investormøte, men han ga i hvert fall inntrykk av å ha stålkontroll på alt Funcom-relatert og resultatene han har vist med Funcom siden 2015 er vel alt man trenger for å dra konklusjonen om at det også er tilfellet.

Hadde en diskusjon om Starbreeze og den endte omtrent slik:
image

8 Likes

Du glemte å nevne at han fyller året idag ;D

2 Likes

Hmm sponse en Tekinvestor / FUN designet kake om vi fyker opp 10% imorra? :stuck_out_tongue:

1 Like

bestceo

20 Likes

Hvem har sagt det ikke hjelper med smisk?

rcasais

7 Likes

Love is in the air?

image

12 Likes

Skjønner Rui godt, nå slipper han å sjekke tekinvestor for å få med seg de bra meme-ene :stuck_out_tongue:

1 Like

Hver gang han sier at han selv spilte Anarchy Online så er han helten min. :slight_smile:

Fyren digger jo AO, men jeg likte det han sa på sist stream, FOlk har nok VELDIG ulik forventning til hva AO 2.0 skal være. Så det vil være vanskelig å tilfredstille alle.

Ja, IPen er absolutt interessant, kanskje vi får se noe om det kommer noe nytt engang. Bare det er noe som er lønnsomt. Kanskje de burde vært litt kreative og re-lansert eller lansert nytt spill + serie/film under samme IP samtidig. Spill med engangsbeløp og ikke mnd kostnader.

Du mener slik de gjør med Amazon sin Conan serie og Conan spillet som kommer fra Oslo.

1 Like

Nei, mer ref. “Defiance” som ble lansert som både spill og tvserie samtidig. Tror også innhold i både spill og serie følgte hverandre, (men usikker).


Litt usikker på om dette var noe suksesshistorie egentlig, bare husker jeg gikk lei av både spillet og serien etter kort tid.

Var ingen suksesshistorie, og FC burde styre langt unna en slik løsning. Innhold og spill fulgte samme storyline og var prat om at spillerne skulle kunne påvirke handlingen i serien. Serien holdte ut i 3 sesonger før syfy kansellerte.
Remedy kjørte vel noe ala det samme med Quantum Break, uten den helt store mottakelsen.
De må heller fokusere på det de kan, og prioritere ressursene deretter.

1 Like