Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Hvor ser dere det? Ser ingenting på VPS-kontoen min. Fulgt oppskrifta her og overtegna en god del.

1 Like

Tegninger /tildelinger i vps - vis tegninger. Fikk 25%. Dårlige greier. Bruke resten på flere aksjer.

2 Likes

Så… 60% syntes ikke det var verdt bryderiet å benytte seg av rettene sine? Hva i all verden betyr det?

Logg inn på vps.no. sjekk under emisjoner/tildelinger. Trykk på vis tildelinger.

Folk er gale/uvitne betyr det, eller er du av annen oppfatning?

“Storebrand vil ikke benytte seg av sine tegningsretter i Funcom-emisjon. Forvalter Andreas Berdal Lorentzen uttaler at det er gjort feil ved at det skal gjøres en mindre rettet emisjon mot alle aksjonærer i stedet for en reparasjonsemisjon mot de eksisterende aksjonærer før emisjonen. Dette er ikke i tråd med hva man var enig om og Storebrand med flere vil avstå fra tegning. De anmoder også andre emisjonsdeltagere fra å avstå slik at de opprinnelige aksjonærene kan overtegne seg.”

6 Likes

Tildelte i VPS nå er inklusive de man hadde fra før?

Etter mine utregninger ser det ut til at det er 38% av rettene som ikke ble brukt, om alle som overtegnet fikk 60% ekstra.

Det skal være totalen du har blitt tildelt ja, inkls det du hadde rett til fra før.
Jeg fikk bare ca 40% ekstra. Lurer litt på fordelingsnøkkelen de har brukt.

1 Like

Hvor ser man hva man fikk ? Vis man har Nordnet konto ??

Min konto -> VPS Investortjenester.

Fikk 60%. Storfornøyd med det :slight_smile:

1 Like

Jo, jeg husket den der, var bare ikke klar over at Storebrand satt på sååå mange aksjer.

In other news: Netfonds ser ikke ut til å få vite tildelingen sin før om 2-3 dager. Kjipt :frowning:

Jeg regnet nok litt kjapt og feil der ja. Ingen kalkulator og ingen kaffe enda :stuck_out_tongue:

1 Like

Veldig fornøyd med 60% tatt forholdene i betraktning!

Ble 60% her og :slight_smile:

1 Like

Ser ikke noe hva jeg fikk jeg. Bruker Nordnett zero! Noen som veit Åsen jeg kan sjekke ?

Ingen med Nordnet Zero fikk tildelt noe…

1 Like

Lurer på hvordan det var mulig?

Det var en spøk… En dårlig sådan:))