Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Jo men de skal presse ut både CE og et annet spill i den perioden.

2 Likes

Emisjonspengene blir i allefall brukt på kvalitetsspill :wink:

10 Likes

Nå koster ikke en sånn mange tusenlappene, men litt humo ja :slight_smile:

1 Like

Dårlig dag i dag ser det ut til :confused: Kommer det et rush på slutten? :smiley:

Alltid litt nerver like foran en kvartals presentasjon - ikke noe å bry seg om.

I morgen betyr nyheter og bekreftelser alt , selve resultatet for Q2 mindre.

Kursen om 4 måneder er mer på sin plass å fundere på slik andre skriver her.

Regner med vi får den forventede negative Hegnar overskriften nok en gang “Funcom taper penger” og et rimelig svakt resultat.

Når markedet får “tygget” litt på informasjon som gis i guiding i morgen så kan kursen fort ta av om det kommer noe nytt eller bekreftelser på at alt er i rute med Conan Exiles.

2 Likes

Godt mulig at det kan være en god kjøpsmulighet i morgen kl 9?
Hvis det da ikke kommer en super nyhet da😁

1 Like

Alltid spennende med q-pres I Funcom!

Jeg er rimelig sikker på at vi får flere spillrelaterte nyhetet i morgen!

:wink:

2 Likes

Skulle være mulig at funcom levere en OK rapport imorgen, er mer bekymret for neste rapport, er ikke mye å vente av inntekter før conan er ute, når det ble utsatt så ble inntektene utsatt også.
Spennende med nyheter rundt evt nye spill

Jepp, mye spennende som vil komme i høst vedrørende CE. Er veldig spent på spillet som skal utvikles i Durham også. Kanskje vi får høre noe om det allerede i morgen? Jeg vil tro at en del skal ta posisjon i Funcom nå etter Q2 før alle andre skal skal inn før jul.

SB har bevist at man kan lage små, billige multiplayer spill og tjene fette mye penger, DbD hadde “reddet” FUNCOM. Alt er mulig, selv omd et selvfølgelig er vanskelig å treffe blink!

Det er spørsmålet :slight_smile:

Å ja taxisjåførene :oncoming_taxi::oncoming_taxi::oncoming_taxi::oncoming_taxi:

4 Likes

Sansynligvis mange som ligger forran deg i ordrekøen allerede nettop om det skulle bli dupp!

Inne med ca 1 kr i snitt :oncoming_taxi:

3 Likes

Jeg skal ikke ha mer!!! Har min andel i Funcom og vel så det! :grinning:
Her satses det!

Ja, men her var det en relativt “liten” investering (2MUSD), og et spill som man kan spille igjen og igjen, uten at to runder er like. Sist Funcom prøvde seg på noe smått, så endte vi opp med The Park. Et spill som folk knapt nok gidder å spille gjennom EN gang, hvis de først har sett andre gjøre det på twitch eller Youtube.

Funcom satser som regel på dyrere prosjekter, og Conan Exiles er jo avhengig av å være kontinuerlig spennende å spille, såpass at folk gidder å være innlogget i mange timer om gangen. En “persistant world” er et mye mer omfattende prosjekt enn et lite multiplayerspill med kjappe, korte runder.

Men de kunne jo prøvd seg på en lignende variant i Conans verden? Er bare redd det blir litt mye Conanspill og at folk ikke helt vil forstå forskjellen. Det blir nesten litt som Wii U rett etter Wii.

Dessuten blir det nok av multiplayer i Conan Exiles.

2 Likes

Lager de en multiplayer som er "COD " inspirert , der det er team deathmatch , capture The flag , osv osv! Så kunne lag ha bygget slott, beskyttelse uten begrensninger på råvarer i en gitt tid! 3 min? Før runden begynner som varer 15 min!
Selv har jeg arrestert meg i og sitte 4-6 timer dag etter dag med COD !
Hadde laget det i tillegg så tror jeg det kunne fanget mange konsoll spillere!

Nesten som Chivalry altså? Hvorfor ikke heller spille det? Chivalry finnes både på Steam og konsoll…

Det neste småspillet fra Funcom blir jo et multiplayerspill. Om de klarer å gjøre det bra nok til at mange kjøper og spiller det er en helt annen sak.

1 Like

Hvorfor lage noen spill, bare å spille de som finnes fra før! Teit onns

6 Likes

Så det er kun ett spill PR genre mener du!?
Det er jo om og gjøre og være det beste spillet i sin genre ?