Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

ASC fortsetter å laste. Her er det bare å kjøpe på dette nivået om en ikke allerede har kjøpt.

3 Likes

Ikke så mye nytt her. Hypen til CE starter noen måneder før Early Access noe som er bra og vil si at vi kan forvente oss mye snadder til jul.

Det som fikk meg litt mer interessert var faktisk dette:

2 Likes

Ny animatør på plass?

Tidligere Funcom-ansatt. Har jobbet med Assassin’s Creed de siste årene.
https://www.linkedin.com/in/eksimioni

Kult at tidligere ansatte kommer tilbake nå :slight_smile:

9 Likes

Var vel ikke noen ny info der i forhold til Q1 presentasjonen ? (utenom at oppstarten til Conan spillet blir flyttet til etter CE )

To nye små spill basert på The Secret World og Conan the Barbarian IP’s var nytt for meg, og spennende i mine øyne :slight_smile:

Enig i at det er spennende men ikke nytt :slight_smile:

3 Likes

Såh… Etter dagens Q2-festivitas… Selger vi røkla eller har vi trua på det dobbelte i julepresang? Snittet mitt er sluttkursen idag.

HVa tror du?

De har pengene de trenger for å fullføre det påbegynte. CE er i rute, og de 2 mindre spillene kommer 1 ila året og et etter CE.

Jeg tror kursen kan stige litt mer!? :heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign:

Heller mest for å sitte… Men har vært inne på tanken om HUGO som går for 1,65 og kan nok godt stige en krone på sin release. Den har vært oppe i 2 og 3.

Hva med begge? :grin:
Jeg har altfor mye i begge!

Jeg tror vi skal opp, og slengte ut håven på 1,14 idag. Tror jeg klarte å sope opp ca 25k aksjer

Følgende grunner til at jeg tror vi skal opp

  • CE i rute. Penger nok i banken til å fullføre alt de holdt på med.

  • The Park solgte ca likt på Konsole som PC som betyr ca 100k solgte og rundt 7mill inn til Funcom.

  • Minispillet basert på TSW har multiplayer og kommer en gang mellom nå og nyttår. Jeg tipper Halloween (31 oktober). Fasit får vi jo om reklamen starter om 3-4 uker.

  • Kostnadskutt programmet ser ut til å ha funket bra, med betydelig reduksjon. Noe som øker oppesiden.

Ellers så liker jeg måten de kjørte Q presentasjonen på med webcast, usikker om dette er gjort før siden dette er første Q presentasjon jeg ser fra Funcom på en stund.

3 Likes

Med mindre det skjer noe uforutsett, så er det ikke tror vi skal opp, da SKAL vi opp mot release. Sjekk historie, penger til gjennomføring er på plass osv osv. Da må neste videos og info være skikkelig dritt. CONAN EXILES blir episk for Funcom.

2 Likes

Ang. Funcom vs Hugo. Begge er betydelige risikoinvesteringer som det er galskap å sette mer enn en liten prosentdel av porten sin i ( ja jeg er gal…) . Men jeg vil likevel si at Funcom er et relativt safe bet på nåværende tidspunkt sammenliknet med Hugo!

Hugo har guidet en inntjening for resten av året som de ikke har nubbesjangs til å nå… det kan se utnsom det er gode prosenter å tjene her på trading, men volumet er som oftest mikroskopisk dvs svært vanskelig å komme seg ut når feks neste emisjon kommer. Det er fortsatt håp i hengende snøre for dem i og med at de har flere spill på trappene, men sjangsen for suksess virker å bli mindre og mindre. Svært svært krevende å slå igjennom i freetoplay mobilmarkedet…

3 Likes

Til dels enig, likevel, spennende å se hvem trenger ny emisjon først av Funcom og Hugo, forhåpentligvis trenger ingen av selskapene flere emisjoner.
Positivt med insidekjøp gjennom emisjonen i Hugo

http://cdn.funcom.com/investor/2016/Funcom_top_20_shareholders_26-08-2016.pdf

6 Likes

Topp 20 har begynt å stabilisere seg

6 Likes

Storebrand holdt ord. Respekt!

8 Likes

Ingen Bagger? Nei da så… Fikk kanskje nok da den stupte fra 2.65 sist.

Han er nok der på en NOM-konti. Tipper Nordnet.

2 Likes