Fungerte nok ikke som stoploss-raid nei, men det snudde stemningen litt. PAS og ESO hang seg på
1,25 er 11øre over det man fikk handle til på fredag.
Funcom har gått bra opp siste dagene basert på ingenting (annet enn forvetninger), uten noe nyheter. Vi så det samme før emisjonen, det kom lite nytt og kursen gikk som pokker. Jeg føler det er litt samme greia nå, jeg synes den ser sterk ut, kommer noe smådipper intradag som hentes inn igjen med ett par jafs.
Ser vi 1.30 i dag. Jeg har trua nå !
Rt 1.29
bud/tilbud: 2.00
57 på kjøp 2m, 45 på salg 1m
Dette er jo som se på noen blåser opp en ballong, blir bare større og større. Får håpe ballongen er byttet ut med kondom denne gangen så den ikke sprekker med det første
Plager meg at det er noen som selger på 1.29
Og 1.30 det er så hard motstand der ! Bare vi kommer over 1.30 ser jeg oppgang mot nye 1.40 . Da vil nok motstand først bli 1,35 så igjen 1,39 1,38… Vært sån hele veien fra 1 kr…
Tror det er mye posisjonering også. Etter at de har kommet med mange små drypp i det siste. Aksjen er eksplosjonsklar. Og oppdatert specs osv så tror jeg en litt større ting nå gjør at vi blåser rett til 1.5
Tror dere opsjonstildelinger til nye styremedlemmer kan ha noen betydning for kursen framover? Tross alt valgte de å utstede over 5 millioner opsjoner med strike price hvor snittet ble beregnet ut fra 5 dager etter annonsering av dumpeemisjonen. Hva kan de finne på denne gangen? Jebsensalg?
Opsjoner til styremedlemmer utdeles 5/10 og snittet beregnes ut fra 5 dager før og 5 dager etter møtet. (børsdager)
Enig i det, men jeg tror det blir tregere oppgang enn tidligere - mer kontrollert om du vil, da det er flere aksjer i omløp hvor vi sikkert får en del realisering etterhvert. Fortsetter den opp som nå er vi fort over 1.50 UTEN nyheter ila september og ved store news vil det trolig bli lempet ut en del for realisering ala sell on news. Detkommer selvfølgelig an på nyheten og hvor mye den har gått. Jeg samler ikke på tiøringer - det er “alt eller ingenting”
Jebsens eierandel i prosent er vel ikke endret så veldig mye, så det er vel en ca like stor andel av aksjene i omløp? Funcom er opp 18% siste måned, så vil ikke si det går tregt oppover…
En stor andel av aksjene før emisjonene var tusenvis av småposter “glemt” på en konto til noen som allerede mentalt har tatt tapet (gjerne kjøpt på kurser mellom 10-50 kroner) og en liten andel aktivt tradet fram og tilbake. Nå er en større andel av aksjene i trader-hender tror jeg, og mange vil ta gevinst i hvertfall på en del av posisjonen før vi får fasit.
18% skulle bare mangle, og jeg snakker ikke om andel aksjer men om flere aksjer på flere hender hvor flere kanskje er gira på å realisere da grunnen til at de er inne er kjapp gevinst
Det er jo noen større aktører som har handlet også og økt sine poster
Såe det ser ikke helt mørkt ut.
Jeg tror det er stor posisjonering pågang. Mange gjør seg klar for at kursen skal mer opp. Enkelt og greit. Vi vet hva som kommer, vi vet de har penger. Fasiten er ikke om vi skal opp men hvor mye vi skal opp.
Bare oppside?
Frem til CE launch ser jeg begrenset nedeside. CE kan floppe, men det vil jo være et post launch problem.
Alternativt er ytterligere utsettelse. Men det anser jeg som lite trolig.
Så hyggelig. Hva er kursmålet?
For min del er det litt flytende. God gevinst er målet, og med rundt 25% sålangt så er jeg godt på vei. Så får den enkelte avgjøre hva som er deres kursmål.
Rart at ikke flere har kjøpt allerede og presset opp kursen dersom det er risikofri gevinst å hente. Spesielt når rentene er så lave.