Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Tja, det er vel enn grunn til at vi har hatt ca stigning hver dag etter Q2 tallene. Eller hva tror du ? :wink:

Nå har jo jebsen lettet seg betraktelig og alle de aksjene er absorbert av markedet uten at det har slått negativt ut på kursen. Så noen har tydeligvis kjøpt.

jebsen må være helt idiot hvis han har solgt rett over krona

Hvorfor det, omdisponering av penger feks?

Jebsen er smart, han sitter på Bondsa som kan konverteres og nedsalget passer godt med mengden aksjer han får sånn at eierandelen hans oppretholdes.

Det er veldig dumt å gi fra seg risikofri gevinst

1 Like

ikke hvis alternativet gir mer risikofri gevinst

Med tanke på hvor mye aksjer jebsen får etter konvertering er det smart å selge seg ned i forkant. :wink:

Ifht potensiell gevinst mot risiko så kom gjerne med en bedre kandidat enn Funcom frem mot jul. Finnes ikke i mine øyne iallefall, da hadde jeg hatt pengene der i stedet for i Funcom

Hvordan kan du få mer risikofri gevinst enn Funcom? Hugo?

1 Like

@holmes : At vi når 2kr før CE launch tror jeg er meget sansynlig, for mange vil det bety dobling. Risikoen frem til det er begrenset. utsettelse er det mest negative. Om CE selger dårlig vet man det ikke før etter launch uansett.

Hugo er kul han, men spillene er vel ikke akkurat noe å hoppe i taket for. Skjønner ikke begeistringen for aksjen, så nei, i mine øyne er Funcom Hugo overlegen i potensiale.
Samme egentlig med Bionor, skjer jo aldri noe? Spill skjønner jeg - det jeg har sett av Conan Exiles som konsept og tankene de har presentert på hvordan tingene blirhar je tro på. Jeg tor også historien gjentar seg på samme måte som at vi får børskrakk i fremtiden, at krig i verden aldri tar slutt og at mange som meg ser potensialet i Funcom fremover.

3 Likes

@Holmes missforstå meg riktig. Funcom er ikke risikofri. Langt ifra. Men frem mot CE launch er den begrenset. Om CE suger klarer funcom fint å skjule det frem til launch. Kursen kommer til å krype sakte men sikkert oppover frem til launch. I ukene etter launch blir det turbulent og selger spillet bra får vi enda høyere kurs, selger det dårlig… tja… Black -insert day- kommer til å se ut som en solskinnshistorie iforhold.

3 Likes

Holms: i BWO og SONGA… :wink::wink:

1 Like

Hvor lenge før lansering bør man cashe inn gevinsten? Før EA eller vente til ordinær lansering?

1 Like

Så, du ser på det som usannsynlig med en utsettelse? Funcom har vel kun levert “The Park” på PC til tida? Konsoll-versjonen ble forsinket. Alle tidligere releases fra Funcom har vel kommet etter tida.

Kommer helt ann på mengden info.

Jo mer man vet om spillet, og salgstall ( antar de starter preorder) jo lavere blir risikoen for at kursen går ned etter lansering.

Men med dagens info, og ingen info om salgstall. Så hadde jeg solgt så fort høydeskrekken slo inn.

Det blir jo selvfølgelig før EA lanseringen, som er den eneste ekte lanseringen. :wink:

Det blir spennende å se hvor mange som skal ut før det.

2 Likes

Vi har hatt en utsettelse, og de slipper Early access. Så spillet må ikke være ferdig. Men funcom har jo penger… så de kan fint utsette 3 måneder til hvor de eneste som lider er aksjonærene.

Jeg vil si at det er litt avhengig av hva kursen er :slight_smile: Jeg har iallfall en plan så får jeg bare håpe jeg klarer å følge den :wink:

1 Like

Så, cash-flowen til Funcom blir ikke påvirket? Skulle tro det kostet å kjøre 3mnd ekstra utvikling. :wink:

For hver ekstra krone Funcom bruker på utvikling, så må spillet selge bedre for å gi samme resultat. Utsettelsen vi så av CE EA har definitivt senket inntektspotensialet og økt risikoen.