Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

PAS trader mye i aksjen, gevinstsikrer med jevne mellomrom, både kjøper og selger hver dag mye.

Hvor mye som selges og kjøpes avhenger stort sett av hvilken kurs det er kjøpt til, de har jo også kjøpt en hel del i dag også, antar at disse aksjer selges når kursleiet er noen øre høyere enn i dag, og det som selges er kjøpt på lavere kurser enn dagens.

Ja, det er bare småsparere og de er idioter

3 Likes

Det ble kjøpt store mengder gjennom pas like etter emisjonen ble satt, rundt krona og rett over…

Det kan jo f.eks være Sundal som selger utigjen gjennom pas, ikke mye hokuspokus det

Som en som bruker Nordnet kan jeg si meg enig i dette :slight_smile:

1 Like

Av og til går det an å misforstå hverandre rett også… :slight_smile:

3 Likes

Mye mer morsomt å lage drama. Men holder strengt tatt med onns.

Jeg bruger bl.a. Nordnet og jeg ser hverken mig selv som småsparer eller idiot hvad angår investeringer :stuck_out_tongue:

3 Likes

Ja men du er jo dansk :stuck_out_tongue:

1 Like

Det er like før jeg kan fysisk ta på sarkasmen her. :smiley:

2 Likes

Ny CM er veldig aktiv også på Steam, og svarer på omtrent alt:

Her en kort oppsummering over de siste spørmålene. Jeg laget spørsmålene til svarene selv, siden de opprinnelige spørmålene var så lange. Men de finner dere inne på diskusjonene. :slight_smile:

Er oppdateringer gratis?
Updates to the game (maps, more features, systems and content) will be added to the game during Early Access and will be free.

Kan du velge fritt mellom first person og third person view?
You can choose freely between first and third person view and both perspectives work for all aspects of the game: combat, gathering, building, etc. Personally I prefer it to be first person, because most survival games are these days, but if third person is your thing then you can use it for as long as you wish.

Kan du si litt om serversystemet?
If you want to make a private server that’s only for you and your friends, then you can certainly do that. Conan Exiles can be a 20+ PVP experience, or it can be a four player co-op experience if that’s what you prefer. It’s first and foremost a survival game and most of those can be played cooperatively. There’s a clan system in place for friends who want to group up.

There are RPG elements, but no class system. You gain experience, level up and become stronger, and gain crafting recipes. That’s it.

Players will have full customization options, like choosing PvP (players can kill each other) or PvE (players cannot kill each other without special permissions). There are dozens of other things customizable at server creation as well, but we’re not going into that at the moment. The rulesets form server to server can be completely different.

When I say “play cooperatively”, I don’t mean cooperatively like a four player co-op game. I just mean people playing and working together. Conan Exiles isn’t being designed as a co-op game.

Building stuff together is handled by the guild system.

This is a game about being an exile, surviving in a harsh landscape by yourself with the resources you can scrounge up. Sure, there are civilizations in Conan, but they’re fleeting. All societies will eventually collapse into barbarism.

If you don’t want people wrecking your stuff there’s always the PvE servers, in addtion to the systems we have in place for raid protection. Like laying out traps, for instance.

Player limit is still being decided, but we’re aiming for 100.

Hvor mange områder/biomer er det i spillet?
The Early Access version launches with one biome, the desert, but we’re going to be expanding the game as we go, with more biomes, content and features coming after the Early Access launch.

Baserer spillet seg mye på gode “skills”, og kan man spesialisere seg innenfor noen områder?
Players can specialize if they want to, for example by choosing to go for certain crafting recipes over others. So if you want to ignore melee combat and simply go for shooting enemies with a bow you can certainly do that.

You might have crafted better arrows and have more stamina points than a player just starting out with a simple bow. So there’s some difference. You can spec your skills in a certain direction when you level up and choose your skill points.

Er det magi med i spillet?
There is magic in the world, but it’s only party available to players. You can’t be a magician, for example, but you can find and craft magic items.

Er spillet utviklet også med tanke på de som liker RP (Role Playing)?
We’re definitely developing with roleplayers in mind. :slight_smile: You should check out the Conan Exiles RP forum over on Enjin: http://conanexilesrp.enjin.com/forum. You’ll probably feel right at home over there.

Får spillet 18-årsgrense (M-rating)?
Probably, considering the violence and gore.

Kommer rustninger til å ha bonuser/svakheter?
Heavier armor gives you more protection, but weighs more.

Vil det være muligheter å lage egne våper og rustninger med sin egen kulturellle stil/baser på rase - som i AOC?`
Yes, but it might not be there when we launch in Early Access.

Er det egne klær i spillet som fungerer som “byklær”, som bare er der for at man kan ta seg bedre ut? Eventuelt også en vanity tab som i AOC?
No vanity tab. Some of the armor might be usable as “town clothes”, but for now it’s all functionality over form. This might change.`

Kan man velge mellom forskjellige raser i spillet?
It’s a big drop down list of all the known races.

Kan man gjøre endringer på miljøet rundt? Kan vi flytte fjell, lage elver, trær steiner etc?
We’re going to implement things you can use to spruce up your surroundings somewhat, like spike palisades, but it’s not going to be very extensive initially.

Er det mulig å komme seg til alle områdene i spillet alene, eller krever dette at man er flere - som i Rust og Ark? Det største problemet med Ark er at man må være mye folk for å komme seg til de beste områdene i spillet/sloss med de sterkeste monstrene.
We’re working on a way for you to see the cooler stuff and fight the harder creatures without needing to rely on a lot of other players.

På hvilken måte kan man helbrede hverandre i spillet? Finnes det healers, som i MMO’s?
You regenerate health after not taking damage for a while. There are also healing potions you can drink to get health back. :slight_smile:

As this isn’t an MMO, there aren’t any support roles – like healers – in the traiditional MMO sense. Though you could be the guy carrying a buttload of potions for everyone else. :wink:

Boobies! Kan man skjule disse for foreldre/barn?
You’ll be able to hide/censor them, yes.

Kan man sloss uten våpen?
Your hands need to be wrapped with something in order to protect them, but you can fight unarmed.

Bruker spillet UE som spillmotor?
Unreal, yeah, which allows us to do some really cool stuff.

Vil kampsystemet skille seg ut fra andre på noen måter, i form av variasjon f.eks.?
We’re trying to make combat a bit more involved than just clicking on a dude to attack him :wink:

Er det menneskelige NPC’er i spillet?
Yes, absolutely. You’ll encounter a bunch of NPC humans in tribes and groups, living on their own out in the Exiled Lands.

You might see some NPC villages and settlements. :wink: The AI requires a lot of focus and dedication, so it might be a bit dumb at Early Access and smarter later.

Vil det være noen referanser fra filmen i spillet?
Don’t expect us to make too many Conan movie references in the game. We’re primarily taking inspiration from Robert Howard’s books.

Hvilken form for sikkerhet/beskyttelse vil det være for byene våre i spillet?
It’s called the thrall system, and we’re not talking too much about it right now. There’ll be more information on it in the future. :slight_smile:

Finnes det en feature-liste/oversikt over veien videre?
Our good friend Freddy put up a handy list of all the features that have (so far) been confirmed, in addition to a long wishlist of stuff the community wants to see. Which should give you some indication of what we have to offer. We’re not officially revealing our roadmap yet, but you will get to see more of the game in the coming months, I promise.
http://steamcommunity.com/app/440900/discussions/0/350533172691878847/

21 Likes

Blandt svenskere er jeg norsk #gulebøj :stuck_out_tongue:

4 Likes

En av de tingene som blir avgjørende for CE er hvor bra combat blir. De sier jo de skal ha den beste melee combaten i sjangeren og hvis de klarer det ( dvs , at spillerene er enige med FC om at combaten er den beste :wink: ) så blir det nok kjekt å være funcominvestor…

5 Likes

Tusen takk for den posten der @koe :+1:

6 Likes

Knallbra!

1 Like

Er ikke alle som er keen på å sette nye høyder før helgen…

Hva referer du til her? Jeg har ikke sett at Storebrand øker.

Veit noen dreper oppgangen !! :frowning:

Eg skal selge stunmpene mine før eg tar helg, men neppe noe som stopper oppgangen det :wink:

@holmes,
PAS er alltid rå på å kjøre opp kurs - om de klarer å dra opp volum ved at andre henger seg på for så å snike seg ut igjen, og selger slik så lenge kursen holder seg høyere enn før de gikk inn, noe den ofte gjør.

@holmes, nå synes jeg du høres ut som Edward :wink: Det er bra å stikke fingeren i magen på all positiviteten. Vi trenger å ha beina godt plantet på jorda.

Når det gjelder PAS, de pleier å selge seg ut før helga. Jeg stoler aldri på PAS.

1 Like