Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Tror du også at Funcom får betalt for andres Youtube views? Du får følge med på steamcharts og se om det gjør noe utslag.

1 Like

Nei, hvorfor i alle dager tror du det?
Det er snakk om gratis PR som rekker ut til 1.2 millioner, selvfølgelig vil det gi ett salg eller ti

3 Likes

Stikk og pant noen flasker Onns så kan du bli innsider du og!

:wink:

10 Likes

Tvilsomt, det er ikke mange som gidder å kjøpe et lineært spill som er unnagjort på et par timer når de allerede har sett en hel gjennomspilling. Hva er vitsen? Det er ingen overraskelser. De færreste betaler for en reprise. :wink:

Tror ikke det er nok eksklusiv info til at det er noe å betale penger for. Dere er for dårlige til å grave. Dessuten er det gratis chat på Discord.

Går vel mer på det at primus motor og ildsjel bak dette samfunnet som vi alle får noe ut av skal slippe å måtte betale for hele gildet selv.

Blir som at en breddefotballstrener skal betale påmelding og utstyr for alle spillerne i tillegg til å gjøre alt det administrative arbeidet.

12 Likes

Hør på han a!
http://www.kryssord.org/X2ous.php?id=239536&ord=hoven+person

5 Likes

Vil tro communityet i fellesskap følger selskapene så tett at man kan tjene rikelig med penger på aksjene, ved hjelp av all infoen folk graver fram. Men som sagt så synes jeg dere er for dårlige til å grave. :stuck_out_tongue:

Hvor kom du over Starbreeze?

9 Likes

Hvem andre enn 12 åringer sitter og ser på andre game på nett gjennom ett spill du kan kjøpe for 100 spenn? Trolig de samme nekter å gå på kino fordi de heller kan laste ned å se på en 55" hd-klar tv med lydplanke gratis. Det er ikke noe poeng å spille ett spill på en 27" skjerm i full HD med sennheiser lyd på øra, bedre å se noen andre gjøre det. Kanskje la noen ta kjerringa di mens du sitter og drar’n ved siden av når du først er i gang… smileblunkefjes.

6 Likes

HæsjtæggSmålig2016

2 Likes

Jeg vet at jeg ikke er alene om å like Twitch. De to spillene jeg liker egner seg godt til streaming. Path of Exile og Overwatch. De er begge gratis å spille, men det er gøy å se de beste spille og lære av dem. The park var et helt annet type spill som egner seg godt til streaming det også. Der er det poenget til Onns som jeg er enig i. De som så The park trengte ikke å spille spillet selv fordi spillet ikke ville gi dem noe mer etter at de hadde sett alt på streamen. En får jo noen items i TSW, men spillopplevelsesmessig er et horror spill noe man gjør en gang. Ser en spillet på stream så er det gøy å følge med på andre meninger om spillet, se hvordan de spiller gjennom et slikt type spill, se ansiktsuttrykkene og reaksjonen på folk når de blir skremt osv. Underholdning det, mens en tar en pause fra sin egen spilling og spiser mat eller bare vil ha en “time-out” fra intense Overwatch kamper :wink:

Og by the way, dette vil være motsatt for CE. CE tror jeg vil egne seg svært godt for Twitch, på den måten at det vil være gøy å se på OG virke rekruterende for Funcom.

3 Likes

Twitch er en mektig kanal for reklame når det kommer til spill, tror jeg. Håper inderlig Funcom har litt fokus på Twitch når alpha av Conan Exiles kommer. De siste spillene jeg selv har kjøpt har jeg valgt å kjøpe etter å ha sett andre spille det på Twitch.

2 Likes

Å se på profesjonelle gamere spille skillbaserte spill, det blir som å se sport på tv. Der er jeg enig.

1 Like

Når det gjelder alle sine plutselige henvisninger til bans og kallenavn de siste dagene så ber jeg bare alle slutte med det. Det skal mye til før noen blir bannet. Når forumet vokser vil vi måtte tilpasse oss stadig flere type personligheter. F.eks. @MK1 er jo en med mye mer penger enn de fleste her inne og en som var med i emisjonen. Vi bør være glad for at han er her og håpe at flere som han også vil delta i debatten. Når vi har vært en gjeng som har diskutert her inne sammen lenge så kan det utvikle seg en slags “gjengs oppfatning” som nye folk kan komme inn å stille spørsmålstegn ved / utfordre. Noe som er sunt for forumet og kanskje også for lommebøkene våre til slutt. Vi må tåle spissede kommentarer like godt fra nye som fra gamle.

Når det gjelder det Onns sier om insiderforumet så er jeg enig i at vi har vært for lite flinke til å bruke det på den måten han sier. Det ser ut som om Evilfreud vil ta tak i dette nå og legger ut litt mer insider-only der fremover. Kan vi ikke ta det litt til oss og grave litt mer?

8 Likes

Helt klart.

Når det gjelder @MK1 så lurer jeg på om han kjører omtrent samme stil på XI ( hint: jon & manipulasjon ) :wink:

1 Like

250% enig med Morti, vet om flere personer som sluttet å poste fordi de opplevde å bli hetset. Personer som garantert satt på mer info enn snittet her inne. Selv om jeg synes onns poster ekstremt mye drit ber jeg ikke @pdx banne han, fordi jeg vet det er en liten sjangs for at han en gang kanskje poster noe smart om starbreeze eller andre aksjer jeg eier.

Personlig bruker jeg innsiderforumet mye fordi jeg vet at takhøyden for “alternativ” info/teorier er bedre der enn ute balnt de uvaskede masser. Er risikerer man jo å bli flådd, skutt, hengt og solgt om teorien eller informasjonen ikke passer inn i boksen alle tilber. Det er tross alt aksjer og verdipapirer vi driver med. All info kan ikke alltid verifiseres av praktiske årsaker og det er ikke alltid man kan eller ønsker å dele hvordan man fikk den.

Og til dere som jeg har private diskusjoner med, takk. Det er sånt som gjør aksjer morro.

3 Likes

Ikke alltid lett å være uenig med flertallet nei. Jeg har ikke noe problem å mene det motsatte av flertallet selv om jeg sannsynligvis har mer investert i selskapet enn de jeg diskuterer med :wink:

3 Likes

Nei du har en fin tone du Nofun. Kjekt at du bidrar og ikke hever deg over de andre du diskuterer med, selv om enkelte kanskje er nybegynnere og kjøper for “smårusk” :slight_smile:

1 Like

JEg tror mye av utfordringen er at ikke alle skjønner at det også finnes store fisker her.

Noen har kanskje gått ALL INN! og handlet for 50k i en aksje, mens en annen har en lyttepost verdt 100k i den samme aksjen

1 Like

Personlig er jeg stærk modstander af at låse debatten bag pay walls. Jeg synes det er et rigtig godt forum pdx har skabt og det er helt fair med premium features, men jeg vil da helt klart tænke mig om en ekstra gang når jeg finder noget der er værd at poste her, hvis jeg ikke har adgang til den værdifulde info som andre poster her :confused:

5 Likes