Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Hadde håpet på 1,4 denne uken. Om vi legger oss over 1.35 idag så er vi jo fort i rute.

1 Like

Ser bra ut nå :slight_smile: Fler og fler som vil inn ser det ut til ^^

Siden snittet mitt er 0.93 og aksjen nå kom opp i 1.37 så solgte jeg automatisk 25 000 aksjer på 1.37. Neste salgspost ligger på nesten 1.8. Jeg har ikke tenk å selge mer, men siden pengene har vokst så mye så har jeg nå mer penger enn jeg hadde tenkt i Funcom. Har nå akkurat 150 000 aksjer.

5 Likes

Kanskje vi tar 1.4 allerede idag? :relieved:
Rt 1.38

Kanskje, forvent litt tilbakegang.

Slutter vi på 1.4 denne uken er det godkjent. Slutter vi på 1,5 er det knallbra.

Husk at kursen i hovedsak drives av tradere og folk som hørte på Stig på fredag.

Høydeskrekk?

Hadde ikke tenkt å selge noe før vi var over minst 2kr :smiley:

1 Like

Neida billig enda. Men har aldri eid så mange aksjer før. Må prøve å holde risikoen litt i sjakk

6 Likes

Fornuftig med risikostyring. Men overrasket over at du selger så tidlig. Siden det forsatt ligger triggere som kan/vil sende kursen opp.

1 Like

Litt av en vegg på 1.38 :stuck_out_tongue:

Rævpulinga (unnskyld uttrykket) har kommet ut av det blå før, så ok å realisere litt. Ingenting i veien for å gå inn med det realiserte igjen hvis det kommer noe snacks.

1 Like

Hadde vi fått mer info nå så hadde jeg muligens slettet salgsordren. Men siden vi ikke har fått det og aksjen har gått som en kule så greit nok, tenkte jeg.

2 Likes

Solgte halvparten på 1.37

2 Likes

Det er problemet når man eier en aksje kun basert på hype fram mot release. Litt som i stolleken; man vil ikke være den som blir igjen til sist uten en stol. Eller som ikke får solgt seg ut i pluss. Forståelig! :smile: Grattis med gevinsten!

4 Likes

1/3 på 1,35

2 Likes

Hvorfor selge nå når den går stille og fredelig uten særlig nytt!? Alle venter jo på første hype eller nyhet som skal føre aksjen inn i første rally!? Jeg sitter med mine frem til da, også skal jeg heller se Ann om det skal selges noe!? Som alle her er klar over så går Funcom lett 3x 20-40% når det er rette triggerne !? Så hvorfor selge nå etter forsiktig oppgang?

2 Likes

For meg blir det spekulering, men er ofte jeg prøver meg på å selge kjapt for å kjøpe igjen til noen øre lavere. Skal sies at det har slått feil et par ganger, så anbefaler folk å sitte. Det er det sikreste.

2 Likes

For @Morti, så har aksjen gått 40%, så at han letter seg litt er for meg veldig logisk. Jeg hadde sittet med et par hundre tusen kroner hvis jeg hadde brukt samme taktikk i Funcom. I stedet jeg jeg såvidt i minus. Det er en aksje hvor man må huske å gevinstsikre.

2 Likes

Jeg vurderer å selge 50% rundt 2,11, da har jeg 100% avkastning og gjenværende aksjer er “gratis”, når jeg behendig ser bort fra Black Thursday.
Jeg håper vi ser 2,11 i god tid før julen ringes inn.

1 Like

Jeg selger hvertfall ingenting før vi passerer 2-2,50kr, jeg sitter veldig komfortabelt med mine 240k. Selvfølgelig kan det være lurt og gevinstsikre, men i Funcom har jeg driti meg ut på og gevinstsikre etter 20% og blir da sittende igjen med og måtte snitte meg opp for toget falt aldri ned igjen! Var selvfølgelig med på blackthursday jeg og, men har brukt tiden og mulighetene veldig godt til og snitte godt ned!

Funcom er all or nothing!

Tar ikke slik risiko uten å vente med gevinster til 3x - 5x

3 Likes