Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Husk å selge før neste utsettelse bare… Så du kan kjøpe inn igjen på den brutale dippen. :smile:

2 Likes

Jeg har ventet på 3x gevinster siden etter AoC, hadde hatt litt mer penger på bok(eller flere aksjer) om jeg hadde realisert litt på veien slik Morti gjør.

2 Likes

En metode som etterhvert har funket for meg er å realisere når jeg har en fin gevinst, som jeg gjorde nå med 35% opp, i dette tilfellet salg på 1.35 av 1/3 av porteføljen. Senere kan jeg finne ut at jeg ønsker å kjøpe meg inn igjen, da vil snittet mitt øke med 1/3 del hvis inngang er samme som salg, og da forholder jeg meg til denne nye snittkursen som min egen “smertegrense” ved en eventuell nedgang, i noen tilfeller også med stop loss. Jeg har ikke noe mindre tro på caset, men tar forhåndsregler og ser litt an, pumpes det på videre har jeg fremdeles 2/3 igjen, og det er ikke noe i veien å kjøpe på nyheter senere, går glipp av oen prosenter men får til gjengjeld de påfølgende :slight_smile:

Aksjen gikk vel ca fra 20-55 under AOC hypen.

Fra 3,30 - 23,50 under TSW hypen.

Vil nå si du har hatt gode mulighet til både 3, 4 og 5 gangern :wink:

Hvor høyt gikk den ved LEGO-hypen? Synes nesten det blir lavere topper hver gang… Kan være noe jeg innbiller meg bare.

1 Like

Aner ikke, fulgte den ikke da. Men siden det er mer aksjer i omløp er det nok naturlig effekt :wink:

Så var det det med å kjøpe på bunn og selge på topp da. Jeg kom meg inn på rundt 8 etter AoC, og satt til over TSW-lansering. Jeg hadde vel 3-gangern en gang pre-TSW, men da ville jeg ha mer og så dessverre ikke faretegnene som noen andre så. Hadde jeg realisert litt på veien opp (eller solgt alt på 20-tallet som jeg selvfølgelig burde ha gjort) hadde jeg vært i pluss på Funcom den dag i dag.

Nærmer seg med stormskritt da, og er vel ikke mer enn en 8-9 øre til før jeg er på plussiden totalt sett.

2 Likes

Du var nok ikke alene, fryktelig mange som ikke kunne tro at TSW faktisk solgte elendig. Og mange ble sittende nedover.

Og rundt en tredjedel ved LEGO-hypen, ca. 7kr? Da kan vi etter mønsteret muligens anta at hypen blir mellom en tredjedel og halvparten av 7kr denne gangen? Altså i utslag på kursen. Så 2,5 - 3,5kr burde jo være oppnåelig i massevis.

Men så var det dette med et par-tre fler aksjer da. Hm.

(The Park-hypen da? 1,42kr?)

Den som lever får se.

Viss en tar utgangspunkt i hypene som har vært en det så og si en halvering for hvert spill, dette med da nye emi aksjer og konkurs trussel mellom hver gang, så skal enn følge mønsteret slavisk (:see_no_evil:) så skal vi jo i teorien til 3,5kr nå :clap:t2::clap:t2:

1 Like

Halvert gjeld

1 Like

Ja det og, nytt bud på 4kr :clap:t2::muscle:t2:

Men med samme antall aksjer og en halvering i hype ville jo gitt oss 3,5kr etter 7kr…Så må du ikke ta høyde for dobbelt så mange aksjer da, eller er ikke dette noe man trenger å tenke på? Kurs er kurs liksom.

Lavere omsetning på børsen, færre tradere/potensielle kjøpere…?

Lykke til med å plotte alt det her inn :smiley:

Må vel taes med i betraktningen at man ikke ser for seg 1 million brukere som alle betaler 100,- i måneden når det kommer til CE også.

1 Like

1 million brukere x 100kr x 12 = Vi skal så jævlig opp! Bare vent! Bare halvparten, altså 500k som betaler 50kr hver blir også veldig gode penger til Funcom. Legg til antall Youtubers og twitch-streamers så kan vi gange med antall visninger og regne med at minst 20% av seerne kjøper også.

(Dette er forresten hvordan diskusjoner opp mot et spillslipp i Funcom ofte vil ende opp. Ville bare vise et eksempel på det.)

Nei kurs er ikke kurs liksom, men hvorfor er Funcom eneste aksje på Oslo børs som ikke går til emisjonskurs 0,55 !? Hvorfor går den ikke til 0,55kr når 140 millioner 0,55kr aksjer slippes i markedet !?
Hvorfor selger ikke alle emisjonsdeltagere seg ut på dette nivået der de samtlige har 100%+++ ? Hvorfor var Funcom eneste aksje i pluss på brexit dagen?
Hvordan kunne Funcom gå fra 6-7kr til 54kr på rein skjær hype? Selvfølgelig skal antall aksjer i ett selskaps taes høyde for men Funcom aksjen og de som trader i god tid før det skjer ting, som alle her inne , veit at denne kommer til og bli plukket opp av taxi sjåfører og de som er litt treige på fingeren Skal følge etter oppover!
DnB holdt ord med og ikke delta i "rep emisjon"
De har nevnt at de skal jobbe aktivt med og få satt i sammen ett fungerende styre! Det er ting i kulissene som tilsier at hvertfall noen av de største aktørerene ikke selger likevel!?
Kursen styres av kjøperen og selgeren, så 3,5kr i Nov/DES ser jeg ikke på som noe umulig i Funcom!

1 Like

Se mitt forrige innlegg rett over :smile:

Skjønner ikke at du orker :smile:

3 Likes