Vi er vel over toppene i trendkanalen, etter fredagen, slik at man skal ikke bli overrasket om vi skal “ned” til ca 1.25 området, som om det skulle være krise Da kjøper iallefall jeg mer igjen. Når er haloween?
hmm, jeg venter på at markedsføringen skal begynne i månedene framover. Da blir det nok enda mer gøy
Og veldig glad for at jeg holdt meg unna REC i dag
Haloween 31.okt, nyheter i vente fra fredag 16.09 hvis de sikter seg inn på release da?
Kunne godt tenkt meg en spleis så kjøpersiden fikk kjørt seg litt.
Fått med dere dette?
Anarchy Online håper å komme på Steam innen utgangen av 2016:
Det kommer nok til å doble antall spillere i AO ( DVS, fra 10 til 20 ).
Jeg tenker mer over hvor mye erfaring de vil få med Steam ved å gjøre dette. Bra de kjører på å lansere spillene sine på Steam.
De har vel grei erfaring med steam fra AoC og The Park så det viktigste her er at han(eller de) som jobber med AO kan bli ferdige med noe de har jobbet lenge med Itillegg så skal det jo ikke så mange nye spillere til for å bedre økonomien til AO og dermed forlenger de levetiden til spillet. Blir interessant å se om de etterhvert tør å lage et småspill basert på AO IPen.
Har jeg forstått det rett at det er F2P, sett vekk fra at du da har veldiglite(ingenting) å gjøre, om ikke må du ut med 5$ i mnd.
Kan jo kanskje hende de ser for seg en rework med tiden som kommer også?
Vil jo absolutt være ett fortrinn å allerede være på steam om det skulle skje, tenker jeg da.
Ikke blings av AO på Steam, er mange spill som har fått en ny sjanse der
Tross alt mange nye kunder som ikke kjenner til spillet engang.
Jeg forventer ikke mange nye spillere i AO . Hadde en plan om å teste det selv men kom ikke så veldig mye lengre enn å lage en char før jeg var lei
Jeg tror Funcom får litt cred av spillerne for å holde i live MMO-ene sine selv om få spiller de lengre. Det er ikke alle utviklere som gjør det. Positivt av Funcom.
Markiplier har rundet 3 mill views samt 100.000 thumbs up på episodene sine, kommer nok ny episode i morgen
Spennende å se om han blir å spille det som kommer nå straks…
Veldig pop med retrotitler på Steam så det kan bli gull!
Det var jo lenge snakket om å implenetere AO i ny motor / relansere - det er vel å tro på julenissen eller? Det er vel teknisk vanskelig og i verste fall lite lønnsomt?
Ellers synes jeg Funcom holder seg farlig bra ut fra siste ukers stigning. Det er vel kanskje naturlig å tro at det kommer spill til Haloween hvis spillet er i den sjangeren? Markedsføringen skulle starte 4-6 uker før release, slik at man kanskje kan forvente at det skjer noe midtveis i september? Det er jo en ubetydelig tittel, men kan jo håpe ett resultat ala The Park uten utsettelse så blir det litt kos mens vi venter på muskelbunten.
edit: Noen som vet hvor mange som har spilt AO? Det er ett spill jeg ikke kjenner, men har skjønt det er massivt innholdsmessig!?

Noen som vet hvor mange som har spilt AO?
A public beta test began two weeks before launch, during which 100,000 players downloaded and played pre-release versions of the game, helping the company find bugs and other technical problems with the software.
The “Free Play” program, started in 2004, allows new players indefinite access to the original game in return for viewing in-game advertisements. Vital to the game’s continued operation, the program created 400,000 new subscriptions in its first ten months, and had generated US$1 million in advertising revenue by 2006.
Det er nok helt sikkert en 40-50 nostalgikere der ute som kunne tenkt seg AO på Steam.
Hvorfor skal Funcom trenge å “øve seg” så mye egentlig? Øve på å gi ut spill på Steam, lære seg å jobbe i Unreal Engine 4, trene på hvordan man gir ut spill digitalt på konsoll osv…
Kanskje alle der bare burde tatt kurs eller skolegang FØR de kastet bort alle investorenes penger?

Det er nok helt sikkert en 40-50 nostalgikere der ute som kunne tenkt seg AO på Steam.
Hvorfor skal Funcom trenge å “øve seg” så mye egentlig? Øve på å gi ut spill på Steam, lære seg å jobbe i Unreal Engine 4, trene på hvordan man gir ut spill digitalt på konsoll osv…
Kanskje alle der bare burde tatt kurs eller skolegang FØR de kastet bort alle investorenes penger?
Det er lurt fordi. Pause…
Crimewave…

Crimewave…
Etter hva jeg har fått med meg så dro Crimewave inn pent med penger likevel. Men ja, en annen engine enn Diesel ville nok vært å foretrekke
Hello everyone!
It has been a while. This month has required a fair amount of juggling plates, but progress has been made and I’m pleased to quickly announce some of these future updates.
Steam
Over the past couple of months, we have been working with Valve to enable Anarchy Online to run via Steam. In order to make this happen, some changes needed to happen with their platform, which took longer than we had expected. Truth be told, however, I am still a little starstruck that Valve made a change to Steam just for us. Fanboying aside, this week showed the first real signs of progress towards getting AO on steam, as we were able to log in and play without the previous issues we had encountered.
Before the end of the year, we hope to have resolved all the lingering issues and have completed all the needed preparations in order to release AO on Steam for all to download and enjoy. Thank you everyone for your patience!
Halloween
This year we will be releasing new Halloween content, this time in the form of an instanced solo dungeon. The difficulty of the encounter will scale with the level of the engaging player, available for players of all levels, and will take players deep under the festering Pumpkin Patch. I’ll have a better preview for this event before we kick it off in October!
Thank You
I look forward to showing off more of what’s being worked on as it nears completion. It will be nice to have some new Halloween content. Our upcoming Steam release will also be a great help for the future and longevity of the project. Have a great September, everyone!