Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Får håpe han snakker sant da… Og ikke skryter for penga

Uansett, scrum, ser ut som et supert konsept for spilltutvikling, og veldig positivt at de benytter seg av det.

Her litt fra Wikipedia/Youtube:

"Scrum is an iterative and incremental agile software development framework for managing product development.[1][2] It defines “a flexible, holistic product development strategy where a development team works as a unit to reach a common goal”,[3] challenges assumptions of the “traditional, sequential approach”[3] to product development, and enables teams to self-organize by encouraging physical co-location or close online collaboration of all team members, as well as daily face-to-face communication among all team members and disciplines involved.

A key principle of Scrum is its recognition that during product development, the customers can change their minds about what they want and need (often called requirements volatility[4]), and that unpredicted challenges cannot be easily addressed in a traditional predictive or planned manner. As such, Scrum adopts an evidence-based empirical approach—accepting that the problem cannot be fully understood or defined, focusing instead on maximizing the team’s ability to deliver quickly, to respond to emerging requirements and to adapt to evolving technologies and changes in market conditions."

Edit - her er Keith Clinton som forteller litt om dette:

1 Like

Coaching er noe jeg har vært mye borti og jobber med en del selv, jeg synes det er flott at de benytter slike “metoder”. Svarene sitter man jo som regel med selv, men da får de jo hjelp til å finne ut dette. Det er ett verktøy for de som ønskerå bli bedre og mer bevisst. Liker dette :slight_smile:

3 Likes

Men vi er jo det… @Stjernegris også! Burde kanskje slette de to andre når jeg tenker meg om. :smile:

3 Likes

Trodde Stjernegris var Gordon

Dere er like selvgode, ellers ser jeg ingen likheter :smile:
Edit: altså MK og SB.

Hva tror dere sluttkurs blir i dag? Føles som om kursen er ved et veiskille, enten kraftig opp eller litt ned mot 1.20

tipper 1,30, tror ikke det skjer særlig mye før det kommer nyheter, Aksjen omsettes jo nesten ikke, lite handel

1 Like

Ja sluttkurs under 1.29 vil jeg si er litt negativt, både SMA100 og 300 er nå 1.29.

2 Likes

1.29~1.31, støtten på 1.27 brytes nok ikke i disse dager.
Salgsdybden ser ikke ut til å minke enda, så trenger litt større bevegelser for å gå opp.
Hvorfor det er så stort salgspress i disse dager forstår jeg oppriktig talt ikke

Stusser også mye på hvorfor det er så utrolig mye salg på 1,29-1,32. Mulig det er mange som kjøpte tidlig som sikrer gevinster da de er usikre på vegen videre…

Trodde kanskje en kjøpsanbefaling fra investtech i dag ville gi litt utslag, men det ser ikke ut til å ha påvirket handelen i det hele tatt

Tipper vi ikke ser noe rundt det nye spillet før tidligst om et par uker. Da har nye styremedlemmer fått sine opsjoner. Håper imidlertid de overrasker og starter litt tidligere.

Nå har jo funcom meldt hva og når ting skjer.

TSW IP spillet kommer rundt halloween som er 31 oktober.
Markedsføringen her skal starte ca 4 uker før.

CE kommer januar 2017, her er det meldt markedsføring 3 måneder før.

Er igrunn ikke så vanskelig :wink:

Hvor ser du dette?

Kvartalsrapporten blant annet.

Men om du leser meldingen, så kan det være spillet kommer en uke og to etter halloween også.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160926.OBI.20160926S85

Poenget mitt er at jeg tror ikke de slipper en masse nytt rundt det nye spillet midt i prissettingen av opsjonene (som er 5 børsdager etter møtet 5/10). Det ville overraske meg litt.

1 Like

Det er litt skuffende, er ikke litt av poenget å ri på den halloween bølgen med flere som spiller korte horror spill. Regner med at de kjører en kampanje på The Park samtidig.

Jeg tror de er litt diffuse på nøyaktig dato for å ha litt rom for forsinkelse, alternativt er jo lansering lenge etterpå som ville vært kjipt :wink:

1 Like

Liker ikke helt hvordan kjøpssiden tynnes ut, hvor er kjøpere?

1 Like