Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Potensialet er der for å tjene penger. Det forventes ikke stor oppslutning rundt spillet, men så lenge et nytt spill slippes ut i et nisje-marked er det potensiale for at andre utenfor den forventede gruppen tar interesse av det. Jeg vil hvertfall si at det har en verdi over 0.

1 Like

Ja, men kursen gikk før release. Når det kommer nyheter rundt spillet, og nyhetene som kommer er positive/spillet ser bra ut, kan kursen gå på det.

Da var også situasjonen en annen, alle var lei av Funcom aksjen etter lmo og mange sto utenfor og kursen gikk da flere ville inn, dessuten var free float mye lavere så det var lettere å løfte kursen.

Ja vi får se når det begynner å dryppe inn litt detaljer :wink:

Det er vel ikke helt riktig å si at de ikke skal tjene penger på det spillet. Meldinga sier vel at spillet ikke skal utgjøre "material impact on the revenue of the Company. " Nei, det er ikke forventet at dette spillet løser alle finansielle problemer for Funcom, men de kommer til å dra inn noe penger for det. Disse småspillene er noe som gir smør på brødet mens de gjør andre ting, som å utvikle større spill og lære seg ny teknologi, og utvikler produktene sine

1 Like

Nå synes jeg du er vanskelig :slight_smile:
De tjente noen millioner på The Park.

Hva hvis det nye selger 100k, med Funcoms kapasitet fordelt på de 2 studioene, hvor mange slike småspill kunne de laget i året? over 5? 7-8?

Jeg skulle kanskje sitert inn det jeg svarte på

2 Likes

Etter kursen har vært stille en stund, så kommer det informasjon om datoforventing på nytt spill fra funcom, og kjøpsanbefalning. Så synker kursen.
Tror det er det som reageres på, og var hovedsakelig salg som skjedde i 2 runder, ene DNM, som var svært store i volum som forårsaket nedgangen.
Tror ikke dagens kurs trenger å fortolkes for mye, og intradagen er nok heller ikke en gjenspeiling av hva vi kan forvente mot det mindre spillet som markedsføres heller.
Bare større aktører som har rikket på seg

1 Like

Jeg bare synes det er litt rart at det ligger så lite kjøp i ordrebok, men det kanskje ligger skjult eller kommer senere. Ville jeg inn her hadde jeg definitivt lagt inn en fiskepost rundt 1.20 så det er kanskje litt urovekkende at det ikke finnes noen sånne selv litt nedover

1 Like

4-5 per studio burde være mulig.

Etter duppen idag så man at det lå skjult. Klassisk stopploss raid. Full pott på de som klarte å trogge dem

100k solgte pr spill så er det brukbart årlig. Mange muligheter

Det er ikke rart, det er helt vanlig. Når jeg kjøper er det som oftest slik det er. Da kursen var 0.97 øre og falt ned til ca. 0.94-0.93 intradag og ordreboka så tom ut. Så i løpet av 3 dager kom det litt og litt mer på kjøp fra 0.95 til 0.97 og først da etter den tredje dagen stakk kursen som et uvær. Slik det er nå så setter selgerne aksjene for salg for samme pris over tid og det går flere dager før de reduserer med 1-2 øre. Nå har det vært en lengre periode med lav omsetning OG vi vet at interessen skyter i været når kursen beveger seg på nyheter OG vi vet at nyheter kommer veldig snart…

Jeg er ikke redd for at kjøpsordrene kommer. Det er egentlig så enkelt som Stig Myrseth sa det. Alle tenker det inni seg også. Og langt fra alle er inne.

Ord jeg håper å høre i presentasjonen av det nye spillet:

esports, Virtual Reality, nextGen

2 Likes

The following primary insiders have purchased shares
in the Company today:

  • Mr. Rui Casais, CEO of Funcom, purchased 57,252
    shares at a price of NOK 1.27. After the transaction
    Mr. Casais holds 100,000 shares in the Company.

  • Mr. Fred Richardson, CTO of Funcom, purchased 50,000
    shares at a price of NOK 1.27. After the transaction
    Mr. Richardson holds 50,000 shares in the Company.

Badhoevedorp, The Netherlands, 28 September 2016
Funcom N.V.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=410296

14 Likes

Wow, innsidekjøp. Herlig :slight_smile: Må jo være minst 5 år siden sist vi så et innsidekjøp uten at opsjoner var involvert. Tydelig at de ønsker å gi et signal utad med dette. Rui har jo over 1 million opsjoner. I morgen er det opp!

9 Likes

I Starbreeze var det nylig innsidekjøp fra både CFO og CEO, sistnevnte kjøpte 2 millioner aksjer til 22,80SEK stykket. Ingen løftet et øyenbryn av det. Men bevares, nesten 60k aksjer i Funcom burde kjøre kursen i været så det skriker. Hold på hatten og fest setebeltene.

CFO i Starbreeze kjøpte vel til 6 (opsjoner) og solgte for 23 eller noe? :slight_smile: Har ikke akkurat tallene i hodet, men det var ikke akkurat et tapsprosjekt.

Synes dette var litt positivt gjort, selv om det ikke er nok til at jeg skal kjøpe aksjer. Men et skritt i riktig retning.

5 Likes

Jepp det er stort når det er innsidekjøp i Funcom! I Starbreeze er det mer meh og kanskje som forventet.

Jeg har en god del flere aksjer enn hva de nå kjøpte :smiley: :smiley: :smiley: Latterlig?

2 Likes

CFO solgte B og kjøpte A og betalte for opsjoner med mellomlegget.

CEO kjøpte 2 millioner til 22,80: “Starbreezes vd Bo Andersson Klint har genom sitt bolag Varvtre per den 26 augusti köpt 2 miljoner B-aktier i bolaget för 22:80 kronor styck, alltså för 45,6 miljoner kronor.”

Poenget er at innsidekjøp trenger ikke ha særlig innvirkning på kursen. Men nå er jo Funcom-sekten også noe for seg selv, så den går nok i taket. Om enn noe kortvarig. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like