Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

and now something completely different: http://www.funcom.com/news/alice_smith_to_develop_hacking_simulation_game_inspired_by_funcoms_the_secr

4 Likes

Hva var det jeg sa? De ville komme med noe etter børsen var stengt idag…

2 Likes

Alt som kan kicke mer liv i TSW og gi funcom royalties er jo nice ;D

Alice & Smith, a Montreal and Toronto-based game studio, announced today that it is developing NITE Team 4, a story-driven military hacking simulation game inspired by Funcom’s massively multiplayer online game The Secret World.

NITE Team 4 is developed and published by Alice & Smith, and Funcom will contribute with select tie-ins to The Secret World online game. This includes a hacking mission to be released within The Secret World and a special cross-universe ARG (What is an ARG?) quest available to the communities of both games. NITE Team 4 will be infiltrating The Secret World with a military-style backpack gear item, available free to all players. Funcom and Alice & Smith are also collaborating on limited edition NITE Team 4 uniforms for The Secret World players, and other enticing rewards available exclusively to owners of both games.

Kilde: http://www.funcom.com/news/alice_smith_to_develop_hacking_simulation_game_inspired_by_funcoms_the_secr

3 Likes

Ah, der har vi dette de har drevet med ifb. license til 3. part, endring av vedtekter osv. :slight_smile:

Liker det der, det må jeg si!

5 Likes

Tipper det blir lite penger lisensmessig, men det bygger på TSW universet som er en bra ting

1 Like

Jeg blir varm i trøya av ‘story-driven military hacking simulation game’ :heart_eyes_cat:

2 Likes

Så release av halloweenspillet er ETTER halloween? Og early e av conan er 1 .februar?

https://www.kickstarter.com/projects/division66/nite-team-4-military-hacking-rpg

2 Likes

Funcom viser hvilket potensiale det ligger i iP’en TSW om konspirasjoner, myter og monstre. Folk ser The Park og tenker at hvis Funcom kan selge 100 000 av det der så kan vi lage noe som selger 500 000 :slight_smile: vips så sitter Funcom og tjener 5-15% her og der…eller enda mer

11 Likes

Viser seg dog at Keymailer legger sine egne release datoer :wink:

… men jeg vet at Funcom har bedt de endre fra opprinnelige datoer nevnt over…

Det er vel ikke releasedatoer nei, men for de som har lyst på keys for å streame spillet.

1 Like

E-sport større enn ishockey i USA blant unge voksne

(PressFire.no): Det er analyseselskapet Newzoo som har lagt fram en rapport på trender innenfor e-sport, med fokus på mannlige «millenials», satt opp mot et kommersielt øyemed.

Dette er den mest flyktige av konsumentsegmenter, ettersom personer i alderen 21 til 35 år nesten ikke bruker tradisjonelle medier - og blokkerer det meste av annonser uansett.

Nøtta å knekke for merkenavn og andre annonsører er å finne ut hvordan de kan nå disse.

Det er ikke så interessant for oss i denne omgang, men analysene til Newzoo inneholder en del interessante tall.

På verdensbasis er det nå 148 millioner som annerkjenner seg selv som e-sportentusiaster, mens ytterligere 144 millioner kikker på e-sport nå og da.

Newzoo mener at disse tallene vil stige til henholdsvis 215 og 212 millioner innen 2019.

Mer overraskende er det at 40 prosent av de som sier de kikker på e-sport ikke selv spiller spillet de ser på, og i USA sier 22 prosent av alle menn i alderen 21 til 35 år at de kikker på e-sport regelmessig, noe som gjør e-sport til en like stor sport som baseball, og større enn ishockey, i segmentet.

Den globale omsetningen knyttet til e-sport beregnes til over fire milliarder kroner i år, og ventes å øke svært kraftig i årene fremover, med nesten førti prosent innen 2019.

2 Likes

Som @Alex sa så kan Mtg være et bet på esports

Noen som tror Funcom vil begynne med kun halvårsrapporter fra 2017?

Ser ikke helt hvorfor Funcom skulle gjøre det.

Hvis det er kostbart og Hugo gjør det, så frister det kanskje Funcom også å spare litt.

Hva tror dere om uka som kommer nå? Er det forventet at det kommer noe trailer/info eller lignende angående H&S?

Ja, det vil komme mer informasjon rundt dette spillet. Kanskje på tirsdagen, da det er bare 1 uke igjen til release? Mer informasjon pluss en filmsnutt fra spillet tipper jeg kan komme. Usikker på om det vil være særlig kursdrivende, men litt blir det nok.

Ja si det, Er så lei av å vente på News. En ting jeg lurer på er hvordan Funcom kommer til å tilnærme seg det asiatiske markedet med spillet. Det er vel første gang de har det som språk på et av spillene sine kinesisk/Japansk. Det er vel ikke gjennom steam de skal nå det markedet ?