Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

1 Like

Nå skal ikke jeg være negativ med Funcom har jo sagt de ikke vil tjene særlig penger på dette?

Med 6000 solgte spill (+/-) i følge steamspy så gir det 240k. Av disse skal vel Steam ha 30% så det er ikke rare summen man sitter igjen med?

Du tror de ender opp med 6K solgte? Klokken er 01:18 og de overgår peak for gårsdagen. Det må vel gi et lite innblikk i hvordan det ligger an.

Altså…hvor ofte ser du dette?

1 Like

Det blir ikke godt å vite hva salget ender på her. Det jeg synes er positivt er at de bygger opp base med mindre spill som de kan selge. Det som er greia er at dette kan fort være et spill som kan selges i veldig mange år fremover uten at det krever mye videre kostnader. Får de nok av denne type spill så kan det jobbes opp mot å dekke sine faste kostnader. Derimot er det vel kanskje ikke så mye tvil at Funcom trenger noe som genererer mye inntekter snart. Det er nok her Conan Exhiles må gjøre jobben.

3 Likes

Du må ta med moms og royalty for unreal motoren også. Sitter vel igjen med ~50%
Og nei, jeg tror heller ikke (som Funcom) at det blir mange kroner ut av dette, men de får bevist mye annet om det selger til forventning.

6 Likes

Dette fungerer fint med single player spill men er litt større utfordringer med et multi-player spill som H&S. Jeg tror ikke de klarer å holde liv i h&s i et år og skal det selge noe neste år må det nesten komme med noe nytt innhold slik at man også får tilbake noen av de som kjøpte spillet i år.

3 Likes

en mulighet er hvis det ikke har nok spillere i et helt år å vekke det til live igjen med dlc hver halloween.et multiplayer spill må ha en kritisk masse for å fungere godt for public games i alle fall.

5 Likes

Dette viser vel også litt av forskjellen på listeplasseringer under salg og når det ikke er salg.

5 Likes

Nyhetsbrev TSW:
http://www.thesecretworld.com/news/the_rider_cometh

Mye bra: Halloween event, tie ins til H&S, merchandise store,

:slight_smile:

5 Likes

Enig, spøsrmålet er om H&S selger mindre kopier i døgnet nå enn før Halloween-salget begynte? Her har jeg ikke noe fasit-svar. Tror det beste er å følge med på steamspy og å se på plasseringen til H&S etter at Halloween-salget er over.

4 Likes

Sant nok. Må være spillere å spille med hele tiden. Jeg tror personlig at Halloween salget har gått i mot Hide and Shriek spillet og fjernet fokuset fra spillet. Masse bra spill til veldig redusert pris. Spørs også hvor mye Funcom vil putte i spillet ved oppdateringer dersom spillet får veldig dårlige salgstall. Skulle tro spillet var veldi attraktivt for VR, men det er vel ikke nok utbredt enda. Kanskje et potensiale som kan utnyttes bedre til neste år.

Ellers nærmer det seg halloween så kan fortsatt komme en del flere salg, men ender kanskje opp med rundt 10-20k salg? Selger sikkert litt etterpå også.

1 Like

Kan googeltrends gi oss noen indikasjoner om hvor mange solgte.? Synes grafen H%S samsvarer litt med salgslisten.

Spesielt de to toppene der vi var inne på top 50.

1 Like

Funcom har gjort noe lurt og selger også spillet på GreenManGaming og Humble Games, Dette salget vises ikke på toppselgerlisten til Steam.

Se heller på hvor mange som er i spilet. Går helt klart framover.

1 Like

I spillet kan du det. Mener jeg,

Det er dette jeg lurer på kan ha en effekt. Å se noe på billig-salg kan få folk til å åpne lommeboka og bare kjøpe noe som de en eller annen gang kanskje vil spille.

Det er nok en grunn til at steamspy viser at en del spill blir kjøpt, men aldri spilt. Husker ved et salg da jeg kjøpte tomb raider complete edition (eller noe sånt) fordi det var så billig, haugevis med tomb raider spill og jeg har ennå ikke spilt et eneste av de. Tror ikke jeg er alene om det.

Men det kan godt hende at jeg tar feil her, steamspy vil gi en indikasjon på hvor mye dårligere spillet selger nå enn før halloween-salget. Finnes det noe statistikk på hvor mye mer steam sine totale inntekter øker ved en salgs-periode?

1 Like

Godt poeng.

TSW har nå 537 spillere. Jeg tror vi må veldig langt tilbake i tid for å finne tilsvarende tall kl 14 på en lørdag. Ligger nå på en 74 plass på global-listen. Peak ved oktobersalget i fjor var på 1074.

Storspillet Shadow Warrior 2 er helt nede på 56 plass, så det sier litt om listeplasseringene. Mafia III dumpes også 50-60 plasser ned siden det ikke er på salg.

2 Likes