Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Takk for sitatet @anon91440261. Betydningen av dem er en litt annen enn i innlegget ditt. Samtidig, så er jeg enig i at det ser ut som de er i rute, men jeg setter ikke sjansen for utsettelse til 0%. Jeg tror den er rundt 25% for en utsettelse på en måned. F.eks hvis den siste testingen før EA lansering avdekker noe, eller de er rett ved å gjøre ferdig en skikkelig kul feature.

1 Like

Selv regner jeg med først en større utsettelse (har vært), så en kort utsettelse for justeringer rett før lansering. Dette gjelder for store Funcom spill etter min erfaring, og er egentlig ikke begrenset til kun dem heller… Onlineprodukter er kompliserte saker, særlig av større størrelse.

Fordelen er at det er EA nå, men den bør være rimelig feilfri (mer enn vanlig FC spill i betafase) for å gi testerne et godt inntrykk. Dette vil være fordelaktig for Funcom som har slitt med rykte for uferdige produkter ut av døren fra tidligere, som så blir fikset opp senere.

Regner i verste fall med en utsettelse på 2-3 uker på nyåret for mindre justeringer og retting av enkle bugs. (Men historisk er en slik utsettelse rett før en lansering av et ferdig produkt, og CE er ikke ferdig i januar heller)

Jeg setter heller ikke sjansen til 0. Men det er nå det mest sannsynlige.

1 Like

Steamdb økte med over 3000 owners fra i går til i dag? På h&s

ja, snittkjøpet de siste dagene har vært mellom 2500 og 4000 per døgn.

Det må da være sykt bra? Eller?

Jeg vil absolutt regne Hide & Shriek som en suksess, men vil gjerne gi det 1-2 uker til før jeg sier meg fornøyd!
Her er forresten oversikt over hvordan TP leverte. I mine øyne leverte de bra fra release til 1.nov

Spiken i Januar er salg, men dere ser at generelt var det +/- 15 spillere fra 9.Nov

Denne karen har ikke all verdens med abbonenter i forhold til de store, men videoene hans er gode.

4 Likes

Vi får se hvor det ender, men skulle gjerne sett totalt salg på rundt 100k. Om trenden med rundt 3000 solgte/24t dabber av for fort skjer jo ikke det. Får bare vente og se

Denne gangen har de noe å bygge videre på… OG flere store streamere kan komme til… Kommer til å selge i lang tid… Sikkert i bølger… men et sånt spill er gøy og ha i PC… med flere maps… chat… Og alt behøver ikke være Jump scares… Konseptet er unikt…

2 Likes

Der var rapporten kommet. Til tross for noe fallende inntekter, kommer de i pluss på EBITDA på grunn av kostnadsbesparelser. De tjener faktisk penger på driften, men nedskrivinger fører til et negativt resultat. Bruker lite cash.

“The cash position improved from USD 5,100 thousand at the end of 2Q16 to USD 5,208
thousand at the end of 3Q16”

Veldig bra rapport :slight_smile:

“The company’s goal for Conan Exiles is to be in the top 10 chart of multiplayer survival games on Steam a year after launch.”

Inntekter online games: 1275 -104 fra Q2.
Inntekter offline games: 330 +137 fra Q2.

De er i gang med nytt spill i NC:
“Content production for TSW during Q2 was temporarily reduced due to activities for Age of Conan and the new game prototype”

EDIT: endret EBIT til EBITDA.

8 Likes

CE kommer på Xbox :smile:

4 Likes

Funcom has worked specifically towards YouTube profiles and
streamers, and the game has generated several high-profile videos.
• Currently there are over 5 million views on various videos the past
week.
• Reception by players and streamers has been very positive with millions
of people having been exposed to the game at no financial cost

5 Likes

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=412516

1 Like

Var dette så gale da?

Nei dette var veldig bra!

1 Like

Dette er vel så bra som du får det i funcom med minus-resultat.

og alt bidrar:

The slight increase of revenues in 3Q 2016 is mainly related to The Park’s inclusion in various Summer sales

Veldig bra var vel å ta i :stuck_out_tongue:

når starter webinaret?

Nei jeg synes ikke det. De bruker lite cash, de tjener penger på selve driften. Det skal ikke mye salg til på CE før de drar dette godt over på pluss-siden.

2 Likes