Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Den manglende føringen av innsidepersoner var nok en del av det, men også markedsmanipulasjon.

– Selskapet har fått en bot for markedsmanipulasjon, fordi de i perioden oktober 2011 til august 2012 ved en rekke anledninger publiserte meldinger som inneholdt uriktige og ufullstendige opplysninger.

– Disse var egnet til å villede markedet om sentrale forhold tilknyttet «The Secret World», sier statsadvokat Hans Christian Koss i Økokrim til E24.

1 Like

Jeg har likt tidspunktet nå i januar pga avstanden mellom flere stortitler. Jeg tror også markedet venter på et nytt stort survival spill nå. Ser ingen grunn til utsettelse nå. Men så har jeg jo ikke sett spillet. Er det noen tekniske utfordringer så kan det slå hardt inn, men jeg tviler. De har jo vært ute og sagt at alt egentlig er klart allerede. Det gjør at jeg føler de bare vil forbedre alt mest mulig frem til januar og gjerne innføre noen ekstra features, men at lanseringen går som planlagt nå.

2 Likes

Et annet moment er at dette er EA og ikke release, da kan man vente med å legge inn funksjonalitet/områder/etc til litt senere hvis man ser at man ikke rekker det til EA.

4 Likes

Akkurat så jeg tror ikke det kommer noen utsettelse nå. Det ville blitt for dumt.

2 Likes

De har jo vist med utsettelsen fra sept 2016 til jan 2017 at de ønsker å ha på plass et par nøkkelelementer før de kjører i gang med EA. Hvis de mangler 2-3 uker på å få disse ferdige, eller har for mange bugs/exploits etc, så kommer de til å utsette. Mest sannsynlig bare en kortere tid, som @Alex sa. Jeg er forsåvidt også enig i at det ikke er noen stor krise.

De kan rett og slett ikke mangle nøkkelelementer når de sier at de egentlig er ferdige allerede. Jeg tror ikke Bylos lyver.

4 Likes

Spillet kjører bedre internt (30-40pers) enn Ark under EA, ref Bylos

1 Like

Jeg tror ikke det er nøkkelelementer som mangler. Men de finpusser og optimaliserer så ea blir bare en kort periode

Her må det være noe jeg har gått glipp av. Har du en link?

@anon91440261 eg tar av meg hatten for øreteillingen din, mektig bra treffprosent på deg :moneybag:

9 Likes

Det morsomste med å følge øretrillingen til @anon91440261 er at man gjerne kan tjene like mye som han på tradene, ettersom han poster kjøp og salg rimelig rett etter de er gjort. Lite tegn på backtrading for å si det sånn. :wink:

5 Likes

Han har blitt en bjellesau :grinning:

3 Likes

Mener du hvor det står at spillet er tilnærmet ferdig?

Der han sier ekvivalenten til det @anon91440261 skriver her:

Intervjuet med den tyske nettsiden, som jeg skrev referat av. Skal se om jeg finner det.

1 Like

Søk på “intervju med tysk”. Intervjuet ligger under på YouTube

Takk! Oppsummeringen din sier ikke det @anon91440261 skriver, så må se igjennom hele videoen. Som jeg sikkert burde gjøre samme hva. Det har jo skjedd endel ting siden sist jeg vurderte Funcom på alvor.

Her er direktelinker til innleggene:

MMORPG: What’s new in Conan Exiles development these days?
Joel Bylos: I’m
so tempted to say “Everything is new” to parallel our TSW tagline
“Everything is true” but that’d be kind of lame… Anyway, well we’re
working hard on squashing bugs and squeezing the last few features we
hope to have for Early Access into the game. All the core features are
in, but have various fixes and optimizations required to get them up to
our standards and we’re always tweaking and balancing combat and
progression in the game.

MMORPG: Are you still on track for an early 2017 release?
JB: Yes, our planned features for Early Access are almost all done.

MMORPG: When can we expect to learn more about the features and systems coming in CE? What about story?
JB: I
think we’ll be ready to talk more about the game once Funcom’s next
game – Hide and Shriek – sails out the door during October. So soon!
November soon!

Read more at

2 Likes

Edit; hør gjennom, må ta forbehold om feil da jeg oversatte i full fart.

Dette er ca 3 mnd før planlagt launch.

4 Likes