Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Nå er jo dette basert på tekniske signaler, og den analysen blir ikke matet med relevant informasjon og ventede triggere, som markedet vet om.
Vi vet at Funcom går en spennende tid i møte, det vet ikke dei tekniske signalene.
I og med at det kommer en q rapport, så kan man self anta ett fall pga den, men CE og forventninger der vil det vel annerledes utover høsten ?

1 Like

The Park oppe i 60K eiere. Owners: 59,460 ± 6,273

Interessant at TLJ har hatt tilsvarende spillertall under salget, og Dreamfall ikke så verst det heller.

1 Like

Har trukket den nå. I og med at vi datt til 1.2 så er jeg usikker på hvor langt ned vi skal. Mulig jeg legger inn ordre fra 1.17 og helt ned til 1,-

2 Likes

Litt copy paste.

De fleste skjønner vel at det fundamentale før eller siden vil gjenspeile seg i aksjekursen, på godt og vondt!

Funcom har klart å snu skuta, det blir mer og mer tydelig nå! Men de færreste har skjønt dette enda=ekstremt god kjøpsanledning i disse dager.

Markedet er på bærtur som sender Funcom nedover nå.

2 Likes

En til review, 80/100:
https://pcgamesnnews.wordpress.com/2016/10/31/review-hide-and-shriek/

Overall, my time with Hide and Shriek was surprisingly good. I would not call it a scary game, the jump scares are in good fun. Under that flashy appeal, it’s mostly a very fresh mind game with tons of cool spells that allow for a very rich experience and many possibilities. Sadly, this can also create an imbalance between players, and since it is not very populated the fun can be short lived. The game makes up for it with its very low price, so if you are looking for a few hours of good old Halloween tricks then it’s the right treat.

Også har vi denne reviewen som dessverre har sneket seg inn på Metacritic, 2/5:
http://twinfinite.net/2016/10/hide-and-shriek-review/

Gamereactor gir det 7/10:

1 Like

Litt skuffende kursutvikling, men ikke helt uventet pga. retttssak og rapport. Det er alltid hyggelig med store urealiserte gevinster, men nedgangen betyr egentlig svært lite for min strategi: Sitte (nesten) helt stille og vurdere salg nærmere release. Jeg jakter mye høyere avkastning her enn 10-20-30?% på en eller flere trader.

Jeg prøver meg også med en liten trade her nå (8.6%), men det er nå mest for moro skyld eller hvis aksjen skulle krakke skikkelig i tilfelle ny utsettelse. Det er utsettelsene man virkelig kan tjene penger på i spill-aksjer, fordi da skal mange utålmodige ut. Og da står nok jeg klar.

1 Like

Jeg synes H&S er et solid lite spill med veldig gode tilbakemeldinger. Det er noe av det bedre Funcom har laget på lenge. Det gir meg fornyet tro på spill basert på Unreal og får veldig troa på Conan og neste spill fra Durham etter dette, men at H&S kostet 3-6 mill å produsere…vel, det tror jeg fortsatt : )

2 Likes
2 Likes

Økning eiere i Q3 i følge steamspy

11 Likes

Må si jeg håper de blir straffet hardt hele gjengen!

9 Likes

Ja, er veldig glad for at de nå har fått Rui Casais i tårnet nå. Han virker solid og genuint opptatt av spill.

2 Likes

Og der fikk jeg 50k til for 1.17. Nå sitter jeg pal en stund.

4 Likes

Takk for super jobb, @holmes.
Kan det tenkes at de i Q3 rapporten sier at CE vil lanseres i EA før Januar? Bylos har i et tidligere intervju fortalt at CE fungerer bedre på daværende tidspunkt enn hva ARK gjorde da det ble sluppet. Jeg syns det var merkelig at de måtte utsette EA med et halvt år så tett på opprinnelig EA.

2 Likes

Det er ikke innlysende at de blir dømt selv om de bør bli det.Det gjelder blant annet å overbevise retten om at forhåndssalget gir en så klar pekepinn på hvordan resten av salget vil gå, at det er ulovlig å selge da de gjorde det.
Jeg husker vi spurte Aas om forhåndssalget på investor-presentasjonen før release og jeg tror han svarte at de dataene var ikke klare/for tidlig eller noe i den duren. Det var beta-tallene som stod i fokus den gang og de var imponerende, men mye tyder på at de var trikset med enten av investorer og/eller andre.

1 Like

Dersom aksjen nå snudde på 1.17 så har vi dobbel bunn også (ref dobbel topp 1.40)

1 Like

Nei, selvfølgelig er det ikke sikkert de blir dømt. Men de må ha visst mer enn det de fortalte, i hvert fall Aas.

Funcom godtok jo selv boten for markedsmanipulasjon, da tror jeg det vil bli vanskelig for alle å bli frikjent. Det skal bli interessant å se.

3 Likes

Ble ikke boten gitt for manglende føring av innside personer på lister sendt til børsen da? Det er vel litt annerledes?

Det fikk jeg også! Gratulerer

2 Likes

Det tror jeg ikke :slight_smile:

1 Like

Det som er vanlig i funcom er en litt lengre utsettelse så en litt mindre. Jeg blir ikke overrasket eller skremt om EA er flyttet til februar f.eks.

1 Like