Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

De kan godt ta med seg ideer og mekanikk som fungerer i HS til de neste spillene. Nye spill, men basert på innhold og spillmekanikk fra tidligere titler.

1 Like

Har ikke hatt anledning men skal vel kjører noen runder til helga for moroskyld. Har bare kjørt 3 runder foreløpig.

1 Like

Eg tror det kan være en god ide. Det er jo blitt bittelitt tradisjon allerede :slight_smile:

1 Like

Det er ikke akkurat første gangen man kan si dette om funcom ? :wink: Business model har de jo bommet med flere ganger.

Forstår godt at Stunlock ikke ville ha med Funcom videre og ikke sikkert at Battlerite hadde blitt en suksess med Funcom på laget.

1 Like

Nei og nå skjer noe lignende med H&S. Og ja jeg spiller enda H&S, men er håpløst når det er så mange som bare disconnecter hele tiden. Må fikses.

1 Like

8 år utvikling vs 3 måneder demo

1 Like

Snakker du nå om Battlerite eller Bloodline Champions? Eller begge? :slight_smile:

Jeg sier bare at dette ikke kan sammenlignes. Størrelse på spillene og investeringene som er gjort er veldig forskjellige, og ja Battlerite er en utvikling bloodline av, men et eget spill. De kunne kalt det bc2: Battlerite men ser ikke helt hva det betyr i denne sammenhengen.

Å ikke utvikle h&s videre er ikke samme feil som å kvitte seg med stunlock er mitt poeng.

Som jeg har sagt hele tiden HS er en godkjent suksess målt mot interne mål, dette var aldri ment å bli noen Battlerite eller DbD, og kommer heller aldri til å bli det.

2 Likes

Det kan sammenlignes. Stunlock har dratt et prosjekt ut av søla og gitt det ut på en måte som gjør at det nå tjener penger. Er samme greia, bare et nytt skall og litt lettere.

Poenget er at Funcom lar et flott konsept løpe fra seg, og gir det til andre som garantert kommer til å spille videre på det.

Funcom kunne gjort noen mindre fiks her som nok ikke koster så mye penger:
Legge til global leaderboards, legge til chat og fikse det at folk stikker av hvis de ligger for mye under uten at seier går til den andre parten.

Men ellers ser det ut som om dette var en Halloween-greie så da er et mulig alternativ å vekke det til live ved neste Halloween med en ny map (DLC).

Funcom har ikke ubegrenset ressurser og må prioritere knallhardt fremover dessverre. En suksess med CE kan frigjøre penger til mer satsing på H&S.

1 Like

Jeg er ikke enig. Funcom må prioritere pga stramt budsjett, og CE er det de har valgt å priotiere. Hadde H&S solgt veldig bra, så kunne de reprioritert, men det er ikke tilfellet.

4 Likes

De vil fortsette å selge litt jevnt og trutt, selv om det blir et lavere tempo

De har vel tjent omlag like mye som f.eks. Through The Woods, som har hatt et team på 5stk+ over en periode på 3 år. H&S har neppe så mye større team, og er utarbeidet som del av en opplæringsprosess. Gratis markedsføring.

Suksess? Ja.

Dere mener kanskje de må ha 10-20 millioner i inntekter før prosjektet skal være verdt mer innsats?

Umh, jo. De bekreftet selv at det var gratis, samt Lirik/de andre store på YT hadde ingenting i info om det.

OM de skulle vært betalt mot alle odds, da blir det smekk på pung og sinnsyke bøter!

Men for all del, om du regner det slik at Funcom gir de keys til HS og CE, så vil jo det koste dem… ingenting? For de lager spillet og kan gi vekk keys gratis!

:wink:

3 Likes

Nå har de kanskje solgt 2k per dag, men selv om de synker videre nedover listene og selger f.eks 200 kopier per dag vil de jo etterhvert snike seg oppover mot 40k solgte og break-even.

Hvis du snakker om break-even må du også ta med i regnestykket hvor stor del av kostnaden som egentlig er internt, og skal gå mot kontoen for opplæring. For ikke å snakke om erfaringen de fikk med lokalisering av spillet i 11 land.